• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810

Jag kunde inte ät alls mellan vecka 6-9 ca, sen blev det bättre och nu är det nog för bra! hungrig o sugen, äter massor!! måste passa mig, gått upp 6-7 kg nu i vecka 19. rör inte så mkt på mig heller mer än springer o städar efter barnen hela dagarna!
    Vill inte gå upp mer än max 14 kg. men vad gör man, mat e ju sååå gott!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Loppan11
    Bebis050810 skrev 2010-06-12 22:12:36 följande:
    Jag kunde inte ät alls mellan vecka 6-9 ca, sen blev det bättre och nu är det nog för bra! hungrig o sugen, äter massor!! måste passa mig, gått upp 6-7 kg nu i vecka 19. rör inte så mkt på mig heller mer än springer o städar efter barnen hela dagarna!
    Vill inte gå upp mer än max 14 kg. men vad gör man, mat e ju sååå gott!!
    Vad har ni andra gått upp i vikt nu såhär i mitten av graviditeten?
  • popcornplaya
    Loppan11 skrev 2010-06-13 07:44:36 följande:
    Jag har gått upp alldeles för mycket..... Sen hälsosamtalet har jag gått upp 8 kg! Men jag har nog ätit mig till en del där också för skräpmat är min största last den här graviditeten.

Fast jag tror det var ungefär samma förra grav med viktuppgången då gick jag upp 20 kg från inskrivningen. Men dom försvann faktiskt på några veckor.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • frukarlssonn
    Loppan11 skrev 2010-06-13 07:44:36 följande:
    Jag har ens inte vågat väga mig :/ Jag vet med mig själv att jag äter lite för mkt gosaker och rör på mig för lite. Måste skärpa mig. Vill inte dra på mig ännu mer kilon att gå ner när tvåan är ute.

Nu har jag och Olivia iaf vart ute och tagit en rask promenad på 40 min. Känner mig lite duktig iaf
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • velite

Hej alla!

Jag är inne och läser vad ni skriver ibland, men skriver sällan själv. Ser att ni ni pratar om vikten; jag har gått upp 3 kg hittills. Idag ska vi iväg och kolla barnvagn och sen bara ta det lugnt och ha lite tackmys ikväll :)

• Hedi

Jag tror jag har gatt upp ca 5 kg vet inte riktigt. Kan tyvärr inte ga nagra längre promenader da jag har problem med fogarna. Känns ju som man ramlat ner pa stangen pa en cykel .

Jag känner av bebisen lite i bland men inte jättemycket ska till min läkare pa tors och veckan efter till specilaisten igen. Hoppas inte att det upptäcker nagot fel da, lite nervös är jag.
    Det verkar som vi har bestämt oss för Hugo nu. Jag trodde det var ovanligt men det ligger ju pa plats nr 5 i Sverige lite synd. I Tyskland är det inte alls populärt sa det är ju bra.

• Helen C

Går in i vecka 20 idag och har gått upp 6 kg.. Rör inte heller på mig så mycke.. Men måste nog göra de...
    Jag äter normalt, varken mer eller mindre....
    Vikten kan man ju tyvär inte styra så mkt över, iof så beror de på hur mycke skräpmat och sånt man äter....Och vad kroppen e sugen på.....

Idag ska vi iväg och spela minigolf med syster och hennes barn runt halv ett, så de ska bli kul. Solen skiner, men blåser dock....

• NJsmamma

Jag åt som en häst, varannn timme när jag precis hade plussat och fram till vecka 10 ungefär, detta resulterade i 3 kg viktuppgång Men att äta var det enda som höll illamåendet någonlunda borta, åt och sov, som en liten bebis med andra ord
    Nu är det ju precis tvärtom, kan inte äta alls nästan, men jag hoppas det ger med sig snart..
    På tisdag går jag in i vecka 18 och har gått upp 4 kg.. med dottern gick jag upp 30, känns ju inte så lockande direkt.. men samtidigt går det verkligen inte att göra så mkt åt vikten så länge man inte vräker i sig en massa onyttigheter varje dag.

Lite skönare väder idag, solen kikar fram emellanåt.. idag blir det en lugn dag, dottern ska på kalas här om en stund.

• Bebis050810

Jag äter inte nån skräpmat alls, kan inte äta en massa fett o så, blir en pizza nångång... och mcdonalds kanske varannan månad. Jag har en känslig mage, fick det efter dottern, så magen ballar ur totalt om jag äter fel.
    Jag har aldrig heller varit en godismänniska så godis o choklad blir det vääääldigt sällan! chips har jag alltid älskat men tyvärr går det ju inte, men ibland är jag så sugen så då äter jag iaf och hoppas på att magen är på bra humör
    men mat äter jag, vanligt mat, husmanskost och det e gott!
    det som jag stör mig på varje dag är att jag inte är ute och går minst 30 min varje dag!! varför är man så lat lixom.....?? är väl antagligen därför jag gått upp så mkt :(

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Helen C

Jag går inte heller ut och går. Jag orkar inte... Orkar knappt stå och prata med någon, hur ska de då gå när jag e ute och går hehe..... Hoppas de blir bättre snart så man kan röra sig

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2