Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-08 15:05:51 följande:
    Ingen bebis idag!
    Allt såg fint ut, fanns mer fostervatten än förra mätningen så dom måste ju nästan mätt fel .
    Så nu kanske jag kan få sova lite o slippa oroa mig i några dagar till iaf.
    Ska tillbaka på tisdag för ny viktskattning
    Ja nu vet du ju att allt är bra i alla fall :)
  • Belavon
    Annizsj skrev 2010-10-08 10:16:07 följande:
    Egentligen tror jag att det beror på deras rädsla inför vad som komma skall. Din man ska ju faktiskt bli pappa och det är STORT! Sen är han ju borta så mkt så han missar endel av förberedelserna som pågår innan födseln Men det är ju så mkt svårare för pappan att förbereda sig. De vet ju inte hur detta känns för oss. Sen är det ju vi ska stå för all fysisk smärta. Jag tycker bara att de ska behandla oss som drottningar...inte smita ifrån som det känns här? Jag vet att han  den dagen vi åker in för att föda kommer han  stå till 100% vid min sida och vara till stor hjälp. Kommer liksom inte fixa det utan honom samtidigt som jag nu är ledsen för att han är som han är...... Han är n0g livrädd för att bli trebarnspappa. Men hallå, jag är lika rädd jag om inte mer! 
    Jo det är nog så. Jag tror också att han kommer stötta mig till 100% när vi väl är där. Men jag som oroar mig för allt och vill planera och han inte alls är så, ja det krockar ibland. Sedan att han inte kan flytande svenska än gör att jag får "ta hand" om honom mera. Vill inte ligga på förlossningen och se till att han också har det bra. Får väl kicka han i baken och så får han bli duktig på 1,5 månad. Man kommer ju långt med engelska men han blir lite blyg.
  • Belavon
    kicki08 skrev 2010-10-08 13:18:55 följande:

Hmm... Det kom lite slempropp när jag var på toa nyss :-/ När jag fick Theo kom det lite slemmis varje dag i två veckor innan det satte igång. Men det är ju 25 dagar kvar idag!!
    Undrar vart det här bär av...... Lite nervit

Oj vad spännande! Jag har dubbelt så långt kvar 51 dagar, så det känns lite långt borta för mig. Är så roligt att läsa om er som det händer något för.
  • Belavon
    Frogster skrev 2010-10-08 16:04:24 följande:

Idag firar vi Jespers 2-veckors dag med utskrivning från neo!! Skrattande

Såååå underbart minst sagt!
    Varit hemma på permis sen i måndags och allt har funkat kalasbra =)
    Bilirubinet har sjunkit sen förra kollen och vikten har ökat.
    Dagens tungviktare landade på 2255g!
    Ska börja mata extra i några dagar då viktökningen var något lite för liten. De vill han ska öka 20-30g/dag och han har bara ökat 55g på 3 dagar. Alltså inget att hänga upp sig alltför mycket på men ska ge honom lite extra några dagar tills han har ork att äta lite mer på egen hand =)

Hoppas det är bra med er alla!
    Har inte alls särskillt mycket varken tid eller ork att vara här nu... Tänker dock på er en hel del och hoppas det går bra för er allihop!

Grattis till utskrivningen! Skönt att allt har gått bra för er och ni verkar må så bra. Skönt att få komma hem och börja vardagen. Ta hand om er!
  • Belavon

Nu j-vlar vad det poppas musik här hemma och jag har fått värsta städlusten, här ska det bli fint!

pop - härligt att han kom hem tidigt, perfekt!

• Belavon
    kicki08 skrev 2010-10-08 18:19:10 följande:
    Fundelilerar på om jag kan ha åkt på urinvägsinfektion.... Får springa och kissa oftare än vanligt och det kommer bara lite varje gång. Har som molvärk i magen och jättemycket sd. *suck*
    Köpte sånna där stickor på apoteket men jag fattar inte hur jag ska tyda dom.. ska dom bli illrosa lr vaddå?
    Tyckte nog att det blev lite rosa ändå.... rosa beiget lr nått :-/
    Är det farligt å få det i slutet såhär?
    Risken finns för starka sammandragningar och njurinflamation. Vissa landsting ger direkt antibiotika vid tecken på UVI innan svar från odling. Jag fick lämna prov för UVI men min BM var inte orolig för jag hade inga direkta symptom. Tydligen bara högt värde på kissprov och spår av blod, vilket jag tror bara var ett ytligt sår. Lämnade prov för en vecka sedan och har inte fått något samtal så jag antar att jag inte hade det. Men om man har det så kan det tydligen också vara dolt utan symptom och vara värre än man känner när man är gravid.

Jag skulle nog ringa in till förlossningen och fråga eftersom det är fredag.
  • Belavon

I fredags hämtade jag min man på flyget, alltid nervöst, men det känns så bra. Vi har bara myst och tagit det lugnt. På måndag ska vi hämta barnvagnen och det ska bli så spännande.

Läser för det mesta allt men sitter inte så mycket vid datorn nu. Ha en underbar helg alla!

• Belavon
    Maddie72 skrev 2010-10-10 10:41:03 följande:
    Åhhh måste vara superhärligt att ha mannen hemma äntligen. Nu är han väl hemma ett ta i alla fall?
    Ja nu är han förhoppningsvis hemma till slutet på januari. Lyx!
    Maddie72 skrev 2010-10-10 10:37:29 följande:
    Apropå sambon. Om han nu inte får ändan ur och gör det du inte kan just nu, tycker jag du ringer någon som kanske kan hjälpa dig, så du får det gjort. Kan vara svärföräldrar, någon stark kompis el dyl. Why not? Då kanske han skäms. Det måste ju bli gjort.
    Bra lösning! :)
    Eller så kan du bara strunta i att göra något alls hemma så får han se att det görs massor när han inte ser. Kanske göra storbak med barnen och strunta i att städa upp efter dig och säga åt mannen att enligt honom så gör du ju inte något :) Nej skämt och sido, jag hoppas det löser sig.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-10 09:19:04 följande:
    Min slemmis gick imorse. (tror jag) Det kom hursomhelst massa slem.
    Och nu sitter jag med sammandragningar utan dess like. Ska strax bege oss bort på dop, hur nu de ska gå. I värsta fall får jag väl gå hem igen.
    Oj oj :) Då slipper du kanske igångsättning som du inte ville ha, härligt. Håller tummarna att allt går bra.
  • Belavon

Godmorgon!

Visste inte att man kunde hyra på sjukhus, vi har redan beställt vårt babyskydd m bas. Fast det är ju vårt första barn så vi kanske får användning för den fler gånger om vi har tur :)

• Belavon
    Rosen skrev 2010-10-11 08:00:27 följande:
    vad e babyskydd?
    Första stolen i bilen för babyn.
    NoahLeah skrev 2010-10-11 07:57:06 följande:
    Vi köpte ett babyskydd på rea när vi väntade Noah så det används denna gång också..har haft dte utlånat ett år men fick tillbaks det i somras.
    Hade det varit första barnet denna gång hade vi nog hyrt, inte sett lika bra erbjudanden att köpa denna gång.

Mysmorgon här, första lediga dagen och det känns så skönt. Skönt att slippa sjukskrivning o skönt att slippa knapra Alvedon för att fixa en arbetsdag.
    Vad härligt att du får ta det lite lugnt nu, det är du värd!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2