Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-06 14:21:37 följande:
    Så då va jag hemma!

På Antenatal gick de väl sådär, flödet var bra idag, men fostervattenmängden har minskat. Och det är ju inte speciellt bra. Men de gjordes ingen åtgärd idag då jag har ett besök inbokat på fredag.

Hos barnmorskan sen gick det bra, hon trodde inte jag kommer till henne mer, förän på efterkontrollen nu. För efter va hon trodde efter att ha läst mina journaler så verkar det som om det blir en igångsättning väldigt snart, kanske tom på fredag.

Vikten var iaf: + 17 kg sen inskrivning
    SF: 31 (samma som för 2 veckor sen)
    Hjärtljud: 144
    Fosterläge: Djupt fixerat
    Oj vad spännande, snart kanske ni får träffa er bäbis (bara lite avundsjuk :) ) Hoppas att allt går bra! Känns det bra för dig med igångsättning?
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-06 15:37:36 följande:
    Ja det får bli lite som de blir nu. Men hoppas på att det ska gå bra ändå
    Ut kommer han ju på ett eller annat sätt ! :) Jag måste ju säga att jag är väldigt förväntansfull!
    Jag hoppas jag kommer igång spontant, men jag får ju inte gå över tiden (de flesta i släkten har gått över) och då blir det igångsättning för mig med. Fast det ligger 7 veckor bort innan jag vet.

Vi får hoppas att det kommer gå bra för oss :) Tänk om 3 dagar kanske du får träffa honom!
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-06 16:05:04 följande:
    Ja det känns helt ofattbart, men får se vad dom säger på fredag först
    Ja just ja, de har ju inte bestämt det där än :)
  • Belavon
    kicki08 skrev 2010-10-07 10:32:46 följande:
    Hörni, jag måste få fråga om någon av er vet.

Jag fick ju barn i juni förra året. och var då föräldraledig fram till sista februari 2010. Jobbade mars, april och maj. Sen var jag föräldraledig igen juni, juli och augusti. Och nu arbetar jag igen fram till att denna bebis föds beräknat 2/11.
    När jag skickade in moderskapsintyget fick jag hem ett papper där jag måste fylla i inkomsten senaste halvåret och få det underskrivet av min chef!!?? Fattar inte... det fick jag göra när jag väntade mitt förra barn och min inkomst har ju inte ändrats. jag har ju varit föräldraledig. Vad menar dom?
    Ring och fråga FK. Jag har varit arbetslös ett bra tag och fick hem helt fel papper (fick papper för anställda) så jag fick skaffa nya att fylla i och skicka in. Fast jag gick in på deras kontor i stan och det gick nog snabbare än deras långa telefonköer :)
  • Belavon

Vi har köpt en sittvagn med fullt liggläge och kommer att ha en voksi påse som är lätt att lyfta i och ur. Påsen är ju så varm (som ett duntäcke) så vi har en fleece overall 50/56 som kanske blir nästan varm den med i påsen men skönt när man ska lyfta upp och så. Sedan köpte jag en riktigt vinter overall i 62 för de kallaste månaderna och hundpromenaderna när jag tänker använda bärsjal.

Vår vagn har kommit så vi ska hämta den nästa vecka när min man också är hemma, så spännande!

I bb-väskan kommer jag ta med mig ganska mycket kläder för jag kommer ligga inne några dagar tydligen. Jag gillar inte sjukhuskläderna så jag har hellre mina egna.
    Mjukt toalettpapper har jag fått tips om!
    Blöjor och skötartiklar till bäbis får vi där men jag ska nog ta med egen filt och kläder till dagarna vi ligger inne.
    Vi kommer även ta med dator för att se film bla.

Eftersom mina sammandragningar har kommit igång så smått denna vecka (jo det är fortfarande mysigt för de gör inte ont) så kommer jag nog hålla mig borta från hallonblads te. Det är ju 7 veckor kvar för mig Drömmer Men berätta gärna hur det går, jag är väldigt nyfiken på det. Om det är bra för amning kan man börja efter förlossningen och dricka det då bara?

Kram på er alla, det är så roligt att vi följs åt i tråden!

• Belavon
    Hedi skrev 2010-10-07 16:02:09 följande:
    Bebis: Tack .  Blöjor, vatservetter och bindor far man här .

Jag drack hallonbladstee förra gangen men jag tycker det smakade för*ligt! sa vet inte om jag kommer att dricka det. Sist gjorde jag ett eget tee med ingefära och lite kanel inte heller sa gott men efter nagra koppar satte förlossningen igang. Vet inte om det berodde pa det men kan ju vara värt ett försök.
    Oj jag dricker ingefärs te varje dag, kanske borde ta det lugnt med det ...
  • Belavon
    Hedi skrev 2010-10-07 17:18:35 följande:
    Bevalon: Det kanske är i kombination med kanelen, sen sa startar det säkert bara om kroppen ända är beredd. Det var min barnmorska som tippsade mig, de är mkt för naturläkemedel osv i Tyskland.

Rosen: Koka upp vatten, du kan hälla över det pa en termos och lata färsk ingefära dra i ca 30 min. Sen kan man peppra med kanel. Ta det lite lugnt med ingefäran bara det är ju rätt starkt.
    Ah ja men då är det ju oki. Jag använder ju inte färsk ingefära heller men ditt recept ska jag skriva upp så jag kan använda det närmare BF. Tack!
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-07 18:13:16 följande:
    Kl 11
    Jag håller tummarna för att allt går bra!
  • Belavon
    Annizsj skrev 2010-10-07 20:48:43 följande:
    Åh vilken dag! Blev väckt redan 5:30, jättekul! Sen gnälldes i skreks det hela morgonen. Stressa iväg med ungarna till dagis. Fick skjuta på klipptiden till SEB em så hade några h att slå ihjäl. Men fick till sist vila på en bänk med mjukosten och brödet i högsta hugg. Blev jag skitsnyggt med håret. Klippte av en 10 cm, tunnade ut massor plus uppklippt! Så gött ! Va ledsen jag kan bli. Mannen är bara så oengagerad i denna graviditet. Frågar ingenting, vill knappt prata om ngt som har med bebis att göra bara nAmn ibland. Våra bArn verkar gladare o mer förväntansfulla än vad han är. Tror ta mig fan det var flera mån sedan han ens rörde magen... Sista gången han får uppleva detta så lite mer engagemang hade ju gjort mig glad!
    Här försökte jag också prata om förlossning och sådant med mannen. Han blev bara som ett stort barn och stönade och suckade. Jag gissade att han inte ville prata om det och sa åt honom att han får väl säga till om det inte är intressant att prata om. Men jag fick ur honom att han inte skulle vara helt ointresserad ända fram till förlossningen.

Nu är han ju på väg hem, kommer i morgon, så han kanske har annat att fundera på. Men jag vill ju så gärna ha hans intresse för nu har jag gått hemma så länge själv och jag vill inte vara ensam om det här.

Kanske bara mina gravidhormoner, men just efter jag pratat med honom så kändes det som om att bryr han sig inte behöver han inte komma hem. Hoppas det känns annorlunda när han kommer hem Oskyldig
  • Belavon

Williams mamma - vi tänker på er :) och många är säkert lite avis också om du får träffa din bäbis snart. Hoppas allt går jättebra! *kram kram* (om det inte skulle bli igångsättning så tycker vi ju om er jättemycket ändå)

Ja jag hoppas min man blir lite mer engagerad nu när han kommer hem. Förstår om han vill vila efter så många månaders hårt jobb, men det är ju nu jag får avlastning med, av honom. Jag är i alla fall lite nervös, alltid lite spännande att träffas igen när man varit ifrån varandra. Blir inte lättare med åren.

Så idag blir att städa, fylla kylen med mat, och vänta på att flyget landar i kväll.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2