Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

taniko: Det låter ju som att du kanske äntligen börjar nå fram till honom och att ni åtminstonde kan prata nu?
    Kurator och behandlingshem tycker jag låter som en mycket bra idé. Du och Noah behöver verkligen få lite lugn och ro i hemmet. I ens eget hem ska man ju verkligen kunna känna sig trygg och få lugn och ro. Och det känns inte som det varit så för er senaste tiden. Hoppas det händer något nu. Kram!

Helen C: Fy fasen Det är INTE kul å städa när man är gravid. Så här sent i graviditeten blir det ju oftast en massa sammandrgningar när man kör på sådär. Du måste försöka ta det lite lugnt. Skönt att det är klart nudå.

dagalie FZ: Hur har det gått på förlossningen för dig?

Bebis:  Har din sambo skärpt till sig nu så det går att prata med honom? kram
  • kicki08

Det är nog väldigt olika det där. Rasmus kom på BF -8. Theo på BF -2
    Så denna kanske jag går över med då

• kicki08

godmorgon

Sassa82:  Samboavtal ska ni vända er till en jurist för att skriva. visst kan ni skriva ett alldeles eget som bara ni har skrivit under på och har hemma. Men det gäller ju inte lagligt om ni ändå skulle börja bråka om något händer. Annars säger ju sambolagen att det man tog med sig in i förhållandet tar man med sig ut. däremot är ju allt man köpt gemensamt (oavsett vem som betalade det) en gemensam tillgång.

Bebis: Här har illamåendet kommit och gått hela graviditeten. Nu är det tack å lov mer sällan. Men den finns där ibland....

Är det många här som fortfarande har som molvärk/mensvärk då och då? För det har jag haft rätt mycket av i några dagar nu. Lite hungrigare än vanligt har jag varit oxå.

• kicki08

Libragirl: Hej igen Hetta gör inte direkt att man mår superbra när man är gravid. Speciellt inte såhär när det närmar sig slutet. Mår själv inge vidare när det är varmt. Men här "uppe" i Gävle har det börjat bli lite höstigt nu. Det är vackert väder på dagarna men det känns i luften att det är höst och det är inte lika varmt längre. Jag kan inte riktigt säga att det INTE är skönt Det är lite lättare för mig att vara ute om dagarna nu.

Har precis sovit en stund med Theo. Vaknade och mår illa *suck* Detta illamående som kommer och går ibland gör mig TOKIG!

• kicki08
    Annizsj skrev 2010-08-16 14:25:10 följande:
    jag vill bara sjunka genom jorden. Allt är piss just nu. Det där bröllopet vill jag ställa in. Det går inte att leva med den här "mannen". Är så less på detta. Det var bra när vi var ifrån varandra mkt och jobbade. Men nu vet jag inte vad som har tagit åt honom? Han är så satans ego och skulle aldrig sätta mig i första hand......unna mig ngt. Lögner att han har en överraskning händer aldrig. 
    Nu skulle jag egentligen sitta och plugga, MEN det går inte nu för varför skulle jag få lite egen tid till det? Dessutom har jag tappat all koncentration!  Önskar att jag vore rik så att jag klarade mig själv. Nu är jag ekonomiskt beroende av honom.....
    FAn, trodde allt var bra, men nej.....det är piss....
    Förlåt...var bara tvungen att skriva av mig. KOmmer säkert ångra mig och ta tillbaka allt imorgon......

Har det blitt galet mellan er nu under sommaren`? Har du pratat med honom om det hänt något?
    Massor av kramar!!
  • kicki08

Bebis: Ja egentid ja... :-\ Min BM tjatar om det. Att jag behöver ta mig lite egentid. Men hur fasen får man till det när man har en sambo som jobbar jämt. och jobbar han inte så rustar han huset. Jag är med barnen JÄMT.
    Igår ville tjejerna att jag skulle åka in till stan och fika med dom. Då blev det lite knorr från sambon för han var trött och hängig. Och jag blev irriterad för jag åker fanimej ALDRIG iväg från huset känns det som. Och verkligen aldrig från barnen. och ännu mindre fikar med mina vänner utan barn.
    Så det blev en snabbis på typ 1½ timma bara. Men ja, jag fick prata av mig lite och fika en stund utan barn. Det var skönt.

Men sen hade vi en liten diskussion igår kväll. Han sa att "Man vet ju aldrig om det bli fler barn sen". Och jag sa NEJ. För det är jag som tar hand om dom och jga orkar inge mer. vad menar du med det!? sa han då.
    Självklart vet jag att han gör allt han gör för oss. Han vill ju inte jobba. Men samtidigt att jobba är någ ehelt annat. Han får äta ifred, gå på toa ifred. Han kan prata med sina jobbarkompisar och ha skoj på jobbet.
    När man är hemma med barnen kan man inte slappna av en sekund! Och inget får man göra ifred.
    Jag hoppas verkligen att saker och ting blir bättre snart..... Jag orkar inte ta hand om allt själv jämt.

• kicki08

bebis: Kan tänka mig att du har det ännu värre. Eftersom din man är bonde så är det ju inte direkt så att något kommer att ändras antar jag. Det är som det är liksom.
    Men jag hoppas ju innerligt att rusten av huset tar slut NÅN gång. Men det känns som att han hela tiden har nya idéer och projekt med huset. Men han har iallafall lovat att vara hemma dom första månaderna när lillbebis kommer. Tur det, annars hade jag nog gått in i väggen.
    Jättefin mage har du oxå

Annizsj: Här har du en till som var snygg, tränad och social. Numera känner jag mig grå, trist och fet :-\ Medan sambon såklart fortfarande är snygg som vanligt. Orättvist det där.... :-\
    Min kille tränar heller inget själv. Han har ingen egentid av det slaget. Så jag kan inte gnälla direkt även fast jag tror att jag är den som har mest behov av sådan egentid. Jag VET att jag kommer bli fruktansvärt olycklig längre fram om jag inte får börja träna igen. Och det kommer INTE bli bra.... det vet jag. Så jag hoppas att jag kommer kunna göra det.

• kicki08

Absolut inte! Lovar! Det du säger stannar här.

har föresten en äppelkaka i ugnen och väntar :-P Det förtjänar jag efter den här pest dagen med en skrikande och missnöjd Theo. Regn och trist väder ute och inget å göra. Hoppas på en bättre dag imorrn.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2