Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

tanken med lavemang fanns vid första graviditeten. Men när förlossningen väl satte igång försvann alla tankar på det. Jag glömde bort det i all smärta bara. Sen vid båda gångerna har jag "bajjat" ur mig rejält typ samma dag det satt igång. Ungefär som att magen sköter det själv. Sen att det kommer lite vid förlossningen, så är det väl. Men just då bryr man sig inte. Så nä, jag hoppar nog det

• kicki08
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-08-29 20:56:03 följande:
    Åh jag har haft onda sammandragningar sedan igår kväll av och till. Det gör ont i magen av och till. Jag är jättejättetrött och har ont i tappen emellanåt.  Mitt av och till innebär att jag kan känner de flera gånger i timmen, dock inte så jag kan känna av om de är regelbundet.

Ni är ju de flesta omföderskor - är det normalt?
    Jag hade onda sammandragningar från v 30 förra graviditeten. Dom var inte alltid onda men det hände rätt ofta. Förvärkar tidigt.  Det är inte ovanligt alls när man är omföderska tydligen sa dom till mig. jag flängde upp på förlossningen eftersom jag var orolig. Men det var ingen fara. Men kommer dom väldigt tätt och gör väldigt ont så ska du kolla upp det.
  • kicki08
    popcornplaya skrev 2010-08-30 07:25:40 följande:
    Jag tog lavemang sist och om det finns tid till det denna gång så vill jag nog ha det igen faktiskt.

Läste på en sida att man ska känna bebis ca 10gr i timman. Det gör verkligen inte jag. Min bebis är jättelugn och det är inte alltid några stora rörelser utan ibland bara små ryckningar eller hur man ska beskriva det som.

Jaja, jag ska ju till BM imorgon så man får väll prata med henne.
    Nä det gör verkligen inte jag heller. Jag har oxå en lugn tjej därinne i magen. Hon gör inte sådär jättemycket väsen av sig alls. Jämfört med Theo som sparkade dygnet runt kändes det som Denna tjej verkar väldigt lugn Men så länge jag känner henne lite då och då känner jag inte att jag är orolig
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-30 07:31:37 följande:
    Jag har sååå ont. Bebis trycker neråt så in i helvete... Det känns inte alls mysigt vill jag lova.
    Men nu ska jag åka till skolan, jag som knappt sovit nåt inatt!
    Det är säkert så att bebis är på gång att fixera sig. borrar ner sig i bäckenet. Det är ingen skön känsla...
    sebbe123 skrev 2010-08-30 08:17:47 följande:
    Trött trött och trött, fy idag känner jag mig som en zombie har sovit så dåligt inatt, hittar aldrig nån bra sovställning och ont varje gång man vänder sig.
    Och idag ska stora killen till tandläkaren sen är det fotbollsträning kväll också, tror det kommer bli en tidig kväll för mig idag.
    Håller med dig. Att hitta en skön sovställning nu när man börjar bli större är INTE lätt alls. Sova är ett minne blott för mig känner jag.... :-\
    NoahLeah skrev 2010-08-30 09:06:33 följande:
    Bläää...blir så trött på alla instanser.
    Fått veta av Kommunal att man har rätt till 10 % av sin lön i 90 dagar efter förlossningen men när jag frågar chef och lönekontor är det ingensom någonsin hört talas om det...hur fasen ansöker man om det då?????
    Känns lagom kul att veta att extrapengar man har rätt till inte kan fås ut.
    har man rätt till 10% i 90 dagar av sin vanliga arbetsgivare??? Har jag aldrig hört talats om? Men det skulle ju vara sketabra! Hmm... undrar hur man söker reda på mer om det då....
  • kicki08

Williams mamma: va fina magar båda graviditeterna Det är rätt så stor skillnad på då och nu. Jag är oxå mindre nu än jag var med Theo... lite konstigt ändå. Dom säger ju att det vanligaste är att man är större.
    det roliga är att jag rör på mig mycket mindre nu än förra... Men men...

Jag hade SF mått 27 sist och var då 28 fulla veckor. Och så hade jag gått upp 6 kg. Men nu har jag nog ökat på 1 kg till tror jag. Så +7 kg i V 31 Förra gången gick jag upp 14 kg så jag är väldigt glad om jag kan hålla mig runt 10 denna gång.

• kicki08
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-08-31 21:48:35 följande:
    Åh gissa om man blir avis till tusen. Det var en tjej på mitt gym, en bekant till mig som alltid var i supertrim, gravid och fick barn. Exakt 6 veckor efter förlossningen sprang hon med barnvagnen igen på gymet i magtröja med ett jävla 6-pack till mage. Då blir man AVIS. Det var fler än jag som kunde döda för den kroppen ^^
    hehe, ja sånna där finns det ju. Men då måste man ju verkligen träna HELA graviditeten. Och det orkar man nog inte som en vanlig "svensson". Då ska man nog vara ett sånt träningsfreek sedan förut. Jag har ju spelat volleyboll i över 20 år och spelade matcher in i v 22 och tränade in i v 30 förra gången. Men sen var det stopp alltså. Jag orkade bara inte. Och då tränade vi ändå 3 ggr i veckan och spelade matcher 2 ggr. Det är rätt mycket. Så man kan tänka sig vad mycket som krävs för att orka hela graviditeten... :-/
    Rosen skrev 2010-08-31 21:54:30 följande:
    ja tänk om man själv hade haft den turen att se likadan ut i kroppen efteråt....
    även om jag går ner allting så e min kropp så hängig så den blir aldrig fin igen
    Nä men så blir det ju... har man fått några barn så påverkar det ju kroppen vare sig man vill lr inte. Det är nog inte många som kommer ur 2-3 graviditeter med en platt och superfin mage.
  • kicki08

Jag vägde 73 kg till mina 176 cm när jag träffade sambon. Och det är en vikt jag trivdes väldigt bra med.
    Men sen gick jag upp dom "kända sambo kg" som någon skrev häruppe till 80 kg. SEN blev jag gravid *suck*. Gick upp 14 kg i graviditeten.
    Efter Theo så gick jag ner till 85 kg men sen hann jag inge mer innan jag blev gravid igen. Så aaa... man har lite å jobba på när man är klar denna gång.
    Jag vill jobba på det pga jag minns ju hur himla bra jag mådde och hur pigg jag var vid den vikten jag hade innan sambon. Så vill jag må igen pga orka med jobb, barn, hus och allt.

Här i Gävle är det regnigt idag.... hua.. Förkylningen börjar bli bättre men nu har det satt sig som en jäkla dryg hosta istället. Känns som hela bröstet och halsen ska slitas upp så fort jag hostar. Blääää

• kicki08

62 dagar kvar här föresten! Nu börjar det verkligen bli spännande Ska bli så spännande att se vem som får först, vad det blir, hur det har gått och allt Helt otroligt vad fort tiden har gått. Vi har hängt ihop bra länge nu

• kicki08

Chanell: Hö.... Jo man håller väl koll på sina barn. Speciellt om dom är hårdhänta mot andra barn!

• kicki08

Helen C: Jo jag försöker verkligen njuta. Men ja.. det är ju inte alltid lätt Men självklart ska man försöka. Det blir ju sista gången för mig det här

Jag har oxå kännt en sån där tickande konstig känsla vid naveln... vad betyder det?

• kicki08

Helen C: Ja jag sa det till sambon. Första sonen kom ju 8 dagar tidigt. Theo kom 2 dagar tidigt. Så med denna går jag väl över tiden hihi Skulle inte förvåna mig alls.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2