popcornplaya skrev 2010-08-30 07:25:40 följande:
Jag tog lavemang sist och om det finns tid till det denna gång så vill jag nog ha det igen faktiskt.
Läste på en sida att man ska känna bebis ca 10gr i timman. Det gör verkligen inte jag. Min bebis är jättelugn och det är inte alltid några stora rörelser utan ibland bara små ryckningar eller hur man ska beskriva det som.
Jaja, jag ska ju till BM imorgon så man får väll prata med henne.
Nä det gör verkligen inte jag heller. Jag har oxå en lugn tjej därinne i magen. Hon gör inte sådär jättemycket väsen av sig alls. Jämfört med Theo som sparkade dygnet runt kändes det som

Denna tjej verkar väldigt lugn

Men så länge jag känner henne lite då och då känner jag inte att jag är orolig

Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-30 07:31:37 följande:
Jag har sååå ont. Bebis trycker neråt så in i helvete... Det känns inte alls mysigt vill jag lova.
Men nu ska jag åka till skolan, jag som knappt sovit nåt inatt!
Det är säkert så att bebis är på gång att fixera sig. borrar ner sig i bäckenet. Det är ingen skön känsla...
sebbe123 skrev 2010-08-30 08:17:47 följande:
Trött trött och trött, fy idag känner jag mig som en zombie har sovit så dåligt inatt, hittar aldrig nån bra sovställning och ont varje gång man vänder sig.
Och idag ska stora killen till tandläkaren sen är det fotbollsträning kväll också, tror det kommer bli en tidig kväll för mig idag.
Håller med dig. Att hitta en skön sovställning nu när man börjar bli större är INTE lätt alls. Sova är ett minne blott för mig känner jag.... :-\
NoahLeah skrev 2010-08-30 09:06:33 följande:
Bläää...blir så trött på alla instanser.
Fått veta av Kommunal att man har rätt till 10 % av sin lön i 90 dagar efter förlossningen men när jag frågar chef och lönekontor är det ingensom någonsin hört talas om det...hur fasen ansöker man om det då?????
Känns lagom kul att veta att extrapengar man har rätt till inte kan fås ut.

har man rätt till 10% i 90 dagar av sin vanliga arbetsgivare??? Har jag aldrig hört talats om? Men det skulle ju vara sketabra!

Hmm... undrar hur man söker reda på mer om det då....