Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Bebis: Blir så jäkla less när jag hör karlar som beter sig sådär Du får banka in lite vett i huvudet på honom. Kram!

Annizsj: Jag såg att dom har planer på att ta ut PennyJennys bebis om två veckor tror jag det var. Cerklaget höll tydligen inte så länge. Så om typ två veckor tror jag Hoppas att allt går bra fö rhenne

• kicki08
    Helen C: Jag vill oxå kika

Theo fixerade sig redan i V 34 men behagade ändå inte titta ut förrän i V 39+5.
    Jag tror faktiskt inte min bebis ens har vänt på sig ännu. Hon ligger med huvudet uppåt fortfarande gissar jag. Det sparkar så mycket nedåt fortfarande. Gissar att denna bebis kommer fixera sig mycket senare om ens alls. Brukar ju vara när man fått barn redan.
  • kicki08

Rosen: Va skönt att det löste sig! Hoppas dom håller lite mer koll på sin hund i fortsättningen :-\

dagalie: Hur är det med dig då? Ska du kanske ringa förlossningen om du är orolig så dom får kolla så du inte livmodertappen är påverkad?

Vi har fått erbjudande av en väninna till mig att köpa deras syskonvagn som är babyproffsens egna. Det är en 08 tror jag och det ingår liggdel till. Dom vill ha 4000 kr för den och den kostade typ 6500 ny.
    Jag vet inte... Är deras vagnar någe bra? Är det värt 4000 kr?

• kicki08

Rosen: Nä vi har bestämt att det är för mycket pengar för en vagn från 08 som ändå är så pass använd. vi ska försöka leta efter något annat till ett bättre pris

taniko: Åhh jag är en sucker för City cross. Dom är så snygga Jag gillar den modellen verkligen

dagalie: Du får börja ta det lite lugnt på dagarna. Det där är ju ofta kroppens varning att man måste ta det lugnare.

Jag funderar på om bebis vände sig med huvudet nedåt igår. Jag hade någe sjukt ont åt sidorna på magen hela kvällen. Och det var ett fasliigt liv därinne hela dagen igår. Mer än det någonsin varit förut.
    Kändes bökigt och tungt och hur jag än låg var det inte skönt.
    Idag har dte tryckt någe fruktansvärt nedåt när jag är uppe och går. Blir kissnödig så fort jag reser mig i stort sett.
    Ska bli spännande att se hur bebis ligger om tre veckor när jag sk aträffa BM igen
    Men eftersom det var så kort sedan jag fick barn sist så borde bebisen inte fixera sig igentligen alls. Och om så blir det nog rätt sent. Hoppas, det är inte skönt när bebis fixerar sig.

• kicki08

Frogster: Bebis kan fixera sig rejält tidigt när man är förstagångsföderska. Så du ska inte jaga upp dig alls över det.
    Och det behöver inte alls betyda att du kommer föda snart. Jag gick med fixerad mage i 6 veckor innan bebis behagade komma ut. och det finns dom som går mycket längre. Det betyder bara att bebisen lägger sig tillrätta lite tidigare. det är väldigt olika det där. Ingen fara och inget konstigt. Så lugn bara

• kicki08

Tror inte vi kommer hämta ut någon babybox den här gången. Det är som ni säger, det är sisådär bra grejjer i. och vi har redan två st sånna blöjpapperskorgar. Så vi behöver inga fler

två veckor kvar av mys med Theo nu innan han börjar dags. Rasmus har redan börjat skolan så den här veckan blir en skolvecka med skjutsningar till och från stan. Men jag ska väl försöka hitta på lite mys med Theo nu när vi bara har två veckor kvar bara han och jag. Nästa gång jag är mammaledig finns det ju en till liten krabat

• kicki08
    Annizsj skrev 2010-08-23 21:42:43 följande:
    Hur orkar ni springa in på toa med bebisen mitt i natten??? Risken är ju dessutom stor att man väcker den helt.., jG hade en skötbädd under sängen o en nattlampa. Smidigt! Blev mkt bajsblöjor om nätterna med Viggo- jobbigt!!! Inte roligt att behöva väcka när den somnat vid tutten...
    Nä det bidde ju mycket byten i sängen. Inte orkade jag springa på nätterna inte Om det inte var bajs då såklart. Men det var inte så ofta vad jag minns just på nätterna faktiskt...

Theo är ju 14 månader drygt och bajsar fortfarande typ 3-4 gånger om dagen Snacka om ämnesomsättning. hihi
  • kicki08

Hehehe, ja man undrar ju ibland hur det är fatt med magen. Men det är väl bara bra antar jag om han bajsar så ofta. Han är lik pappa sin antar jag hihi

• kicki08
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-24 08:50:41 följande:
    Idag fyller våran "lilla" kille 3 år!!

Och jag går in i vecka 31 =)
    grattis till 3 år! stora killen
    V 31, visst går tiden fort
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2