Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

taniko: Det är så det blir tillslut. Man känner inte igen sig själv. Man säger och gör saker man aldrig gjort förut eller aldrig skulle göra. Jag vet precis... Han kommer inte att ändra sig! Du måste försöka inse det nu.
    Ta din son och flytta så fort du bara kan. Det bästa är om ni kan bo någonstans medan ni gör upp allt runt hem och ekonomi. Han kommer rasera hela dig och den du är annars. Du förtjänar något bra! Och du kommer att hitta någon som förtjänar dig, respekterar dig och behandlar dig som du är värd. Kram kram kram!

Williams Mamma: Va kul!! Grattis till en liten lillebror! visst längtar man ännu mer nu

Belavon: BLÄÄÄÄ!! Glukosbelastning är ääääckligt! Jag fick göra det 3 ggr när jag väntade min första son.
    Fy fan... Det är inte så mycket att dricka tack å lov. Gör det FORT utan att tänka så du blir av med det. Det är vekrligen hemskt. Uscha....
  • kicki08

Rosen: Jag tycker oxå det är jättejobbigt att folk tar på min mage. Nära kompisar och familj gör mig inget.
    Men däremot tycker jag det är väldigt jobbigt som du säger att man helt plötsligt måste lära sig bli kallad tjockis bara för att man är gravid. Jag har väldigt svårt för att ta att folk säger så. Det är inte direkt så att jag känner mig smal och smärt och bara har en liten mage nu när jag är gravid. jag känner mig ju verkligen fet och äcklig. Och när folk säger tjockis blir man ju inte direkt glad av å höra det....
    Det är konstigt hur folk tar sig friheter bara för att man är gravid. Jag kommer nog få höra både det ena och det andra nu när jag börjar jobba igen september och oktober :-\

Här ÖSER det verkligen ner regn. Jag och Theo ska åka hem till mamma och pappa som bor strax utanför Västerås i ett par dagar. Och bara mysa och ha det bra. Tänkte besöka Busborgen i Västerås. Theo älskar sådana grejjer Sambon var väl inte överförtjust, för han saknar oss så mycket när vi är borta Men det får han ta.

• kicki08

taniko: Väldigt jobbigt att det ska ta sån jäkla tid innan han lyssnar varje gång. och att han varenda eviga gång verkar glömma bort det ni pratat om och sjunker tillbaka i samma dysterhet.
    Men jag hoppas VERKLIGEN att ni kan få den här separationen att gå i lugn takt för allas skull. Sen är det som du säger. Om kärleken går att rädda blir en senare fråga. Ett steg i taget för er alla.
    Kram kram

• kicki08

Ja det har varit rätt så tråkigt härhemma. även om det var fint väder i måndags och vi kunde vara ute. Det märks att Theo börjar bli lite rastlös av att vara hemma. jag är rätt säker på att han kommer älska dagis han älskar verkligen andra barn och att busa och är en väldigt aktiv lite kille. Så det kommer bli perfekt för honom
    Så för en trött gravid mamma kan det bli lite intensivt ibland
    Men nu drar vi iväg ett par dagar och får lite hjälp och sällskap. Ska bli skönt.

• kicki08
    Bebis: Massor av kramar!!

Frogster: Du var ju verkligen inte stor! Vad är det för fel på folk. jag blir skitsur! Kan inte folk säga någe snällt lr hålla käften bara. Och framförallt, hålla tassarna borta. KRAM!

Idag gick jag in i V 30. SHIT POMMES säger jag bara 76 dagar kvar
  • kicki08

Hej tjejer

Är i Kolbäck hos mammsen och pappsen. Men vi åker hem imorgon igen. Det har varit jättesköna dagar här. Har fått mycket hjälp av mamma vilket verkligen behövs. Sambon har passat på att jobba en massa hemma så jag hoppas att han ger familjen lite tid i helgen.

V 30 här nudå. Jag bär verkligen jättelågt. Magen är jättelåg så man ser nästan knäpp ut.
    Förra graviditeten fixerade sig magen i V 34. Undrar när det blir denna gång
    När brukar bebis börja vända på sig med huvudet nedåt?

• kicki08
    Party of five skrev 2010-08-20 13:06:24 följande:
    Tänk, jag har fortfarande inte kissbrått på natten! Och då dricker jag inte för lite heller.

Men jag har dåligt samvete för egentligen en löjlig grej... När jag väntade de tre första så njöt jag av att vara gravid, njöt av sparkarna och rörelserna och hickan och att ha stor mage. Gick stolt och visade upp den. Även om jag hade foglossning som 17 och mådde illa och spydde ända till förlossningen plus en massan andra krämpor. Nu kan jag inte riktigt njuta av graviditeten... Magen är jag trött på, den är stor och i vägen, jag är trött på att stöta den överallt, att inte kunna böja mig och inte komma upp eller ner på golvet utan stånk och stön. Är urless på min onda rygg och illamåendet och längtar till förlossningen. Ändå älskar jag ju förstås denna baby lika mycket som mina andra barn, men gillar inte själva graviditeten. Alls. Någon annan som känner så? Jag har som sagt dåligt samvete för det här (vilket ju är löjligt egentligen...)
    Åh du är inte alls ensam om att känna så. Jag väntar ju mitt tredje och känner skuldkänslor för att jag inte alls hinner eller kan njuta av den här graviditeten. jag vill igentligen bara att den ska vara över. för det har bara varit jobbigt denna gång tyvärr. tråkigt att säga... jag som verkligen ville njuta. Men så är det tyvärr.
    Men jag älskar ju den lilla  magen ändå. Bara det att man inte hinner tänka på henne därinne på samma sätt.
  • kicki08

Min bebis är inte heller jätteaktiv på dagarna. Mer på kvällarna. Men inte så värst då heller. Det är en rätt så lugn bebis om man jämför med förra graviditeten. Där sparkades det dygnet runt nästan
    så man kan ju hoppas på en lite lugnare bebbe denna gång

Nu är vi hemma i Gävle igen. Känns skönt. borta bra men hemma bäst ändå
    Hoppas på en lugn och skön helg och mys med familjen

• kicki08

Rosen: fy fasen Jag vet, det är jättesvårt att gå och kräva folk på pengar. Men jag skulle nog ändå försökt gått dit och tagit ett prat med dom. Man kan ju förklara vad som har hänt på ett bra sätt så att dom förstår oxå.
    Ni ska verkligen inte behöva köpa nya madrasser för massor av pengar när det är deras hund som förstört dom.
    Hoppas det grejjar sig. kram kram

taniko: Ja det där kl 4 känner jag inge... då är man som Chanell sa inte så värst stöddig. Speciellt inte nu när det är mörkt den tiden oxå. I sommras var det lite enklare.
    tack å lov sov Theo till 6.30 imorse!! det är sovmorgon för oss de

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2