• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    yonasam skrev 2010-05-07 08:17:45 följande:
    Helen: Stackare, ta det bara lugnt och vila, har hört att det är normalt att man kan få "åerfall" på illamåendet under graviditeten... Chanell: Vagnen vi har tittat på är en syskonvagn...Long story short...bebis har ett syskon som kommer att vara 1 år vid födseln... En fråga till, Vagnen jag såg är en trehjuling, har hört att de ska vara ostabila och "sämre" än fyrhjulingar...vad har ni för erfarenheter av det?
    Det va så förr när trehjulingarna va nya på marknaden tror jag. Jag har en trehjulign, eller eg fyrhjuling men de två hjulen fram sitter tätt ihop. Den är toppen!
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • yonasam
    Marinero skrev 2010-05-07 08:25:42 följande:
    Det va så förr när trehjulingarna va nya på marknaden tror jag. Jag har en trehjulign, eller eg fyrhjuling men de två hjulen fram sitter tätt ihop. Den är toppen!
    Tack för info..men då kör jag på den vagnen...får den för 3000:- och den är superfräsch och snygg (svart och brun)

Nu ska jag iväg till jobbet, ha en underbar dag alla!
  • Frogster
    popcornplaya skrev 2010-05-07 09:41:41 följande:
    Usch har världens pollenallergi idag plus huvudvärk. Hur ska man orka roa sonen hela dagen?
    Låter inte som någon vidare bra start på dagen =(

Usch... Är så tacksam att jag har "växt ifrån" min pollenallergi! Blev riktigt risig när jag var barn, men i tonnåren blev det succesivt bättre för var säsong och nu känner jag inte av det alls.
    Men minns mycket väl hur jobbigt det var!
  • Frogster

Hur känns foglossning?

Usch jag har börjat få så förbaskat ont! Förvisso tror jag inte det är foglossning jag börjat ha men det fick mig att börja tänka och undra =)

Är ju ute och rör mig väldigt mycket men senaste dagarna har det blivit allt jobbigare!
    Ju mer jag rör mig ju mer "ligamentshugg" får jag! Efter en stund är det som att ligamenten blir väldigt trötta av ansträgningen varvid dessa hugg liksom "hänger upp sig" och håller i en lång stund!

Vet inte om det är just ligamenten, men det känns precis som det! Och med tanke på att jag på bara senaste 1½ veckan har odlat mig en liten bula som blir tydligare för var dag som går så känns det ju inte omöjligt att det är ligamenten som blir gnälliga över påfrestningen!

Eller vad tror ni?
    Någon som känner igen det?

• Hedi

Frogster: Jag vet inte var exkat är det du har ont. Min foglossning brukar sitta i blygdbenet.

Popocorn: Usch jobbigt, jag har ocksa en jättejobig huvudvärk idag. Läntar tills Emmie ska sova middag.

• popcornplaya
    Frogster skrev 2010-05-07 09:58:23 följande:
    Hur känns foglossning?Usch jag har börjat få så förbaskat ont! Förvisso tror jag inte det är foglossning jag börjat ha men det fick mig att börja tänka och undra =)Är ju ute och rör mig väldigt mycket men senaste dagarna har det blivit allt jobbigare!Ju mer jag rör mig ju mer "ligamentshugg" får jag! Efter en stund är det som att ligamenten blir väldigt trötta av ansträgningen varvid dessa hugg liksom "hänger upp sig" och håller i en lång stund!Vet inte om det är just ligamenten, men det känns precis som det! Och med tanke på att jag på bara senaste 1½ veckan har odlat mig en liten bula som blir tydligare för var dag som går så känns det ju inte omöjligt att det är ligamenten som blir gnälliga över påfrestningen!Eller vad tror ni?Någon som känner igen det?
    Min foglossning känns i korsryggen och fram i blygdbenet ungefär, kan även stråla ner i benen.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • mzetterblad

Hft huvudvärk sen igår kväll o sitter i än.. kan inte ungen bara somna så ja får lägga mig lite??

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-07 10:24:40 följande:
    Hft huvudvärk sen igår kväll o sitter i än.. kan inte ungen bara somna så ja får lägga mig lite??
    Så känner jag också.... Han ska få lunch om en halvtimme och sen får han sova. Då ska jag ta det luuuuugnt.

Just nu är han lite irriterad på mig för att jag är en tråkig mamma som inte orkar leka med honom. Jag får väll ta och bita ihop lite.....
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Jojo 85

God förmiddag!

Idag har ja en lite gnällig dotter.. tror det är pga av tandsprickning. Hon håller på att få sin 7e tand. Hon kan vara hur lugn o glad som helst o så rätt vad det är så gnäller hon till.. o så går det över.. en liten stund senare, samma sak igen.. undrar om det håller i sej hela dagen??

Viktigast är att hon mår bra imorn under dop o 1 års kalas

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2