-
Nej, jag hoppas verkligen inte att det ska vara så i 5 veckor. Jag har fått snitts på ankgångenMarinero skrev 2010-11-12 18:43:34 följande:Fy låter inte najs med trycket neråt! Har aldrig känt trycket varken med Olivia eller Freja.
-
Nu har vi skruvat ihop spjälsängen. Har ni plastad frotté i era?
Har ni haft plastad frotté i eran egen säng på slutet?
-
Mannen har somnat i soffan....så har inte så mycket att göra. Så här kommer två frågor till.
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man blir av med vätskan man samlat på sig?
Brukar man klara/orka duscha innan man åker till förlossningen? -
Kicki- Vilken fin bild. Kul att se hur du ser ut också, du ser yngre ut än vad jag föreställt mig.
-
Maddie- Vad skönt att allt var bra.
Nica- Grattis!
I natt har det varit min tur att sova dåligt, har haft värk i svanken och magen. Det börjar närma sig även för mig.
Inget mer blod iallafall.
Ikväll ska vi på 40-årsfest och det är långklänning som klädkod, jag har tjatat sen studenten att jag vill gå på en fest med långklänning och sen när det äntligen dyker upp så kan jag inte ha någon, så typiskt. Jag får istället ha en vanlig bommullsklännning på mig, skoj....men det blir säkert trevligt ändå. -
popcorn- Så skönt att höra att allt är bra nu. Hon är jättesöt. Hur mår du annars med lunginflammationen?
Bebis- Jag har inte heller varit ute de senaste 3 veckorna ungefär, blir så himla fort kissnödig så vågar inte riktigt. Jag bor på en gata som går runt, så mamma tycker jag ska gå runt runt här för då kan jag ju ta kisspaus, men känns lite väl pinsamt så jag håller mig inne.
Hmm, jag har inte bäddat med täcke i varken sängen eller vagnen, borde man det kanske? I vagnen har jag tänkt ha fårskinn/åkpåse eller fårskinn/filt. Och i sängen filt och när bebisen är lite större sovpåse. (Det finns täcken här hemma vid behov.)
Festen igår var kul även om jag inte kände mig lika fin som de andra. Jag ställde dock till en del besvär för det var trångt överallt så alla fick hålla på och flytta på sig hela tiden
Sen gick det inte låsa toaletterna heller, så jag fick ju be min man följa med varje gång...till slut lessna han så jag fick kissa och hålla handtaget samtidigt
-
bebis- Sova på täcket i sängen låter mysigt. Kanske ska testa det. Jag har en massa täcken hemma som jag fått av min syster. Ett av dem har jag tänkt ha i soffan så bebisen kan ligga där och mysa när man ser på tv. Känns hårt att ligga direkt på soffan.
-
Planen är att ha spjälsängen som en sidovagn till min säng, alltså ena sidan har vi inte satt dit utan den ska stå tryckt mot min säng. Känns som ett bra mellanting så jag och mannen inte kan rulla på bebisen. Men man vet ju aldrig hur det blir det är bebisen som får bestämma. Jag har tänkt på det där med filtar runt, verkar vara en bra idé.Annizsj skrev 2010-11-14 13:37:41 följande:Om du har spjälsäng till bebisen så får du tänka på att den nog känns jättestor för bebisen. Den vill ha det trångt för att känna trygghet. Ya filar och lägg runt så sängen blir mindre, det har alltid jag gjort. Ett tips bara
Denna gång köpe jag en vagga begangnat så den är beydligt mindre. Sen vet jag ju inte om bebisen vill sova där?
Har kännt massa iliningar neråt nu sedan nån timme tillbaka. Hum.....är det början på ngt stort eller spelar den ett spratt med mig?
Helene....Första tiden är verkligen mat, mys, bajs och bajs...hihi! -
Libra- Så söt!
Vi planerar att ha mannens sida av släkten här på jul, så jag har idag börjat förbereda. Så har precis strykt och vikt 48 servetter, vi blir 12 stycken som ska äta 4 gånger. I veckan ska jag pynta övervåningen (vi har inte flyttat dit upp än, så man slipper se pyntet.) och stryka alla dukarna. Känns konstigt att börja så tidigt, men skönt att vara klar med allt man kan innan bebisen kommer. -
Kommer inte heller äta hormoner iom att jag också har väldigt svårt för att bli gravid och vi hoppas på ett syskon ganska tätt. Blir nog ändå inte så supermycket sex i början så då kan man krångla med kondom.Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-14 21:12:06 följande:Anledningen till att jag inte vill använda nåt hormonbaserat preparat är att jag har så svårt att bli gravid.
William tog nästan 3 år innan jag blev gravid.
Med Linus fröskte vi på egen hand i 1,5 år innan vi sökte hjälp, och då blev jag gravid med hjälp av pergotime.
Jag har vääääldigt sällan ägglossning och så ojämna menscyklar så deärför vill jag inte ha andra hormoner i kroppen.
Men det gäller att passa sig, min mamma blev gravid när jag bara var 6 veckor så det skiljer bara 11 månader på mig och min syster. Just nu är vi båda 30, tills jag fyller 31 om ett par veckor.