• swede

AVA klinik i Riga

Fru84 skrev 2014-11-23 20:24:28 följande:

När hade du testdag swede?

Fru84 skrev 2014-11-23 20:24:28 följande:

När hade du testdag swede?

Jag har samma testdagar som Zaq1234, dvs onsdag och fredag.
  • swede

Fru84, det ser faktiskt ut som ett svagt plus...kanske blir det starkare tills imorgon? Ska verkligen hålla tummarna för dig nu Fru84!

Själv fick jag minus idag. Känns mycket tungt. Kanske var det här vårt sista försök...Har testdag onsdag, så får hänga i lite till och hoppas, hoppas...

Håller stenhårt på dig Zaq1234...hoppas så att du får ett plus nu.

TyckOmMig, du har rätt. Ruvandet måste man ta sig igenom oavsett. Mina tidigare gånger har känts mycket lättare, jag har hela tiden haft i bakhuvudet att vi har fler försök kvar...och det har gjort att jag kunde slappna av mer. Den här gången var (troligen) vårt sista försök, och därför har det varit den tuffaste ruvarperioden för mig och kanske den sista. Men, men...en dag till på mig att "trolla" fram ett plus. Lycka till med ditt ruvande!! Jag håller tummarna.

• swede

Fru84...jag försöker att hitta någon som kan hjälpa mig med HCG, men ingen som vill tyvärr. Så jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Spelar väl ingen roll egentligen om vi inte ska forstätta försöka. Vi har haft en donator och gjort 4 försök.

• swede
    azurea skrev 2014-11-24 10:38:23 följande:

Werlabs samarbetslabb finns inte i närheten där du bor?

Bor i Helsingborg så närmsta Werlabs blir Göteborg. Har funderat på det, men det är långt för två blodprov...men kanske får bli så.

Zaq1234, tack. Ja det är ju "bara" dag 10. Hoppet är ju det sista som överger människan...! Jag hoppas in i det sista. Skickar en massa lycka till, till dig nu! Hoppas så på dig!
  • swede

Tack Hoppfulla grodan för uppmuntrande ord. Jag har inbokat dig! Har ingen att gå till när jag ska testa. Kram

• swede
    wonders skrev 2014-11-24 11:25:24 följande:

Ni som har svårt att få Hcg-prov utskrivet har ni inte varit hos gyn och önskat där? Jag önskade ett test i samma veva för att ha den saken klar när jag kom så långt.. För den gyn jag gick hos var detta inget hinder..

Jag har ringt runt till gynekologerna här nere, men utan lycka. Har gått på lasarettet hela tiden, men de vill inte ta HCG. Jag är nyinflyttad också, så har inte fått någon egen gyn än heller.
  • swede

Har ringt de också, IVF Nordic mm. De vill inte hjälpa oss eftersom vi gör det i Lettland, hade vi gjort det i Finland hade de kunnat göra det. Lettland har ju inte öppen donator. Därför.

• swede
    TyckOmMig skrev 2014-11-25 15:15:07 följande:

Zaq-har du vågat testa ännu?

Swede-du då har du testat idag?

Jag kunde ju inte hålla mig utan föll för min magkänsla idag och vågade testa mitt på dagen för både idag och igår har symtomen ändrats lite mer åt må illa hållet och fasiken vad nervös jag var men pust det var positiv graviditetstest sagolikt hoppas det håller i sig det är i tidigaste laget så nu måste jag ner till VC för beställning av min HCG blodprovning/remiss tid fredag.

Ja, jag har testat. Ett stort fett minus, idag också. Känner mig helt uppgiven och tom just nu. Min sambo vill inte ta mer lån, så I guess this is it. Väldigt, väldigt tungt...om det nu inte trollas fram ett stort, fett plus till morgondagen. Har i alla fall, efter mycket möda få tag i en läkare som är villig att ta HCG på mig imorgon....så jag tog tidigaste tiden för att hon inte ska hinna ändra sig. 300kr- som hittat faktiskt...om man tänker på mina andra alternativ...resa till Götet o ta in 2 nätter på hotell och ta test på WeRLabs!
  • swede
    TyckOmMig skrev 2014-11-25 15:15:07 följande:

Zaq-har du vågat testa ännu?

Swede-du då har du testat idag?

Jag kunde ju inte hålla mig utan föll för min magkänsla idag och vågade testa mitt på dagen för både idag och igår har symtomen ändrats lite mer åt må illa hållet och fasiken vad nervös jag var men pust det var positiv graviditetstest sagolikt hoppas det håller i sig det är i tidigaste laget så nu måste jag ner till VC för beställning av min HCG blodprovning/remiss tid fredag.

Men förlåt TyckOmMig...jag missade helt vad du skrev! Lite i min egen värld idag tror jag. Stort grattis!!

Och Zaq1234...är så glad för din skull. Det är du/ni verkligen värda! Jättestort grattis!! Massor med varma kramar
  • swede

Har inte varit inne på "Familjeliv" på ett tag. Vårt sista försök tog alla mina krafter. Jag plussade sent, och fick sedan missfall. Det var våra sista ägg från donatorn och tyvärr har vi inte råd att gå vidare. Jag väntade in i det sista med att beställa mer medicin...och när jag så gjorde det fick jag missfall. Därför sitter jag på ett lager av Utrogest och Estrofem nu. Är det någon som vill köpa så skicka ett PM.

Jag håller mina tummar för er alla som kämpar och önskar er all lycka till! Och grattis till er som plussat, som jag inte har lyckönskat.

Stor kram till er alla Kämpare

Svar på tråden AVA klinik i Riga