• swede

AVA klinik i Riga

Wonders, tack. Jag ska i alla fall försöka att göra vad jag kan{#emotions_dlg.flower}

Tyckommig; Hur många sätter du själv in? Har ni flera i frysen??

Kul att så många är på gång samtidigt. Så spännande! Jag har en sån konstig känsla, jag är spänd, nervös och väldigt förväntansfull...allt på samma gång. Hoppas så att embryona klara upptiningen också.

• swede

Vad härligt att höra att allt har gått bra idag för dig Fru84. Lycka till med ruvningen nu och trevlig resa hem! Förhoppningsvis gör jag dig sällskap som ruvare imorgon!

Zaq, vi ses kanske imorgon på kliniken. Jättekul att träffa dig idag och tack för en trevlig fika. Massor med lycka till nu!!!

• swede

Hoppfullagrodan, så himla tråkigt att läsa om ditt minus. Håller med dig om att det känns som ett lotteri ibland. Det är en tuff resa. Massor med styrkekramar till dig.

Fru84, jag fick samma info som dig och Zaq angående progesteron. Började äta på tisdagen och transfer på fredagen. Lycka till med ruvandet!

Zaq, tack fina du! Väldigt kul att få träffa dig och det var verkligen jätteskönt att få "ventilera lite"...du var ett fint stöd för mig också. Håller alla tummar för dig nu under ruvningen. Hoppas och önskar att det tar sig nu!

Jag satte in mina sista två och det gick bra, förutom att jag började tokgråta efter transfern, och så började min sambo gråta också och då kunde inte Fodina heller hålla tårarna tillbaka. Så vi hade stort "gråtkalas". Så konstigt, för jag var ju väldigt glad egentligen, men det blev så himla mycket känslor på en och samma gång. Tror mycket var för att det var våra sista embryon...kunde inte låta bli att fundera på framtiden nu om det inte tar sig. Men från och med nu...bara positiva tankar!

Tack för alla "lycka till". Är så glad för den här tråden!

• swede

Solkattan, den här gången hade jag en mindre bra slemhinna när jag mätte den. Vid sista VUL var den ca 6 mm (fredag) så Riga ville jag skulle göra nytt VUL på måndagen. Jag fortsatte äta samma dos medicin (3 piller Estrofem/dag) och vid det extra VUL på måndagen så hade slemhinnan växt till sig lite bättre och på fredagen veckan efter blev det FET med en slemhinna på 11,8mm. Så hoppas din slemhinna också växer till sig. Min blev ju nästan dubbelt så stor på 6 dagar, så förhoppningsvis växer din också.

Jag tror att man gör transfer när slemhinnan är minst ca 7 mm och 3-skickad. Så du behöver nog inte oroa dig. Ska hålla tummarna för dig! När blir det preliminärt insättning?

Själv är jag på ruvardag 3 och mår jättebra. Är lite orolig för att jag mår lite för bra. Inga ilningar, ingen trötthet, helt enkelt ingenting. Jämför mina ruvardagarna med de ruvardagar jag hade när jag blev gravid, då kom symtomen på en gång. Ont i brösten, fruktansvärt kissnödig, jättetrött...ja, jag vet att det kan vara olika från gång till gång men jag kan inte låta bli att fundera. På allt. Ruvningen gör mig T O K I G. Jag längtar till att få testa och samtidigt vill jag inte göra det heller. Vill inte se ett minus, igen. Så. Nu ska jag slappna av och njuta, för det är ju så himla lätt. Någon som har några riktigt bra tips på hur man kan skingra tankarna? Jag är ledig hela den här veckan och det känns verkligen jätteskönt, även om det ger en mer tid till att tänka också.

Massor med kramar och lycka till till er alla i tråden.

• swede

Tack för dina fina ord Hoppfulla grodan! Ska ta dig på orden och gå på bio på dagtid imorgon, det har jag inte gjort på massor av år!!!

Men du, du måste ju berätta vad du köpte för märke...jag blir ju jättenyfiken. Kanske är ett märke som man har missat, ha, ha...!

Du har inte gjort något fel. Embryona ville inte den här gången. Tyvärr. Nästa gång blir förhoppningsvis guldäggens tur för er. Det tror jag.

• swede
    Fru84 skrev 2014-11-18 20:55:19 följande:

Och hur går det för dig swede!?

Fru84, jag tycker att dagarna går väldigt långsamt. Känner ingenting alls. Inte ens någon trötthet. Men det är väl bara att vänta ut dagarna. Jag kommer vara jättenervös när jag ska testa den här gången. Inga mer embryon kvar i frysen längre...
  • swede
    Solkattan skrev 2014-11-17 14:38:58 följande:

Tack för lite lugnande svar !

Man blir lätt så hispig då resultatet inte riktigt blir som man tänkt.

Har en kontakt i Stockholm som leverade lite blodprovssvar och hon lugnade mig en del. Ska så snart progesteone, östrogen o prolaktinvärdena inkommit dra iväg ett två sidigt mail till fodina och även dimitri på lifeclinic. Sen får jag väl hoppas att de tycker någorlunda lika !

Swede: usch dessa plågsamma dagar .. ! Spikklubba och sen få vakna upp i typ vecka 35 som gravid vore ett helt acceptabel tillvägagångssätt. Det är verkligen terror att sväva i ovisshet !

Alla dessa känningar ... O icke känningar ..

"Spikklubba och sen få vakna upp i typ vecka 35..." SkrattandeSkrattandeCool Ja det vore kanske inte så fel...ha, ha, ha...

Lycka till med sprutan ikväll. Det kommer att gå bra. Jag har tyvärr inga bra tips att ge dig om hur du ska ta sprutan, men det borde väl finnas på Youtube!? Har du inte hittat något där? Lycka till!

• swede
    mekberg skrev 2014-11-20 11:54:15 följande:

Någon av er som varit i Riga senaste året för att försöka få första genom ÄD (vi har gjort 4 misslyckade försök, funderar nu smått på ett till)? Finns ju AVA Clinic och IVF Riga (fd AVA Riga). Andra var det någon som varnade för...

Vi går på IVF Riga (den som tidigare hette AVA Riga). Vi är positiva till kliniken och dess personal. Jag gillar Dr Fodina, som är läkare där. För oss har korrespondensen fungerat bra, men har "hört" andra som fått vänta på svar på sina frågor/mail. Men jag tror, som andra skriver i tråden, att det är en bra idé att kolla runt lite, läsa om klinikerna, jämföra de och komma fram till vad som är viktigt för er. Vi ville komma igång på en gång med äggdonation, och det var en av anledningarna att vi valde Riga, eftersom de inte har någon kö. Och även att det är lätt att ta sig dit. Lycka till med ert val!
  • swede

Fru84, Åh så tråkigt att höra...men det finns ju fortfarande chans till ett plus. Ge inte upp än!

TyckOmMig, tack för att du frågar. Allt är bara bra här. RD9 och känner ingenting, har ingen bra magkänsla...men hoppas så att jag har fel. Snart vet jag!

Kram alla kämpare!

• swede

Och hur går ruvandet för dig TyckOmMig? Och hur mår du?

Hoppfullagrodan, veckan har varit jättejobbig faktiskt. Psykiskt jobbigt. Sista embryona så jag önskar verkligen att det ska gå vägen nu...snart så vet jag. Hur mår du nu??

Svar på tråden AVA klinik i Riga