AVA klinik i Riga
Chikita vad obehagligt att få en sån upptäckt nu. Sänder över styrkekramar till dig. Vad säger läkarna angående behandlignsalternativ?
Chikita vad obehagligt att få en sån upptäckt nu. Sänder över styrkekramar till dig. Vad säger läkarna angående behandlignsalternativ?
Tack för att du orkar dela med dig Chikita. Skönt att veta att bebis inte kommer att påverkas så du fortfarande kan glädjas åt grav.Skönt att ha RUL att se fram emot. Det som sagts till mig är att man kan se könet då. Hoppas att den vänder upp rumpan så att du får en titt.
Hos oss diskuteras det om vi ska ta reda på könet eller bara låta det bero. Som jag ser det spelar inte könet någon roll men det är en sak jag kan påverka och ha koll på därav vill jag veta. Inte för att jag kommer älska det ena mer än det andra utan att jag är förberedd. Huvudsaken är ju att barnet är friskt helt klart.
Usch nu tycker jag att alla otur måste upphöra. Vill ju se lite mer plus här inne.
Chikita kul att se att sessan mår bra och att hon simmade runt där inne.
Zaq låter som att du måste står på dig och önska att få FET om det nu är likadant som att göra i naturlig cykel så borde det ju inte vara något fel i det..
Löparnörden jag håller tummarna att det är för tidigt att testa och att du på måndag får ett fint starkt plus.
Grattis Betula tror och hoppas att det kommer att stegras. Vi behöver lite medgångar i denna tråden nu.
Tråkigt Löparnörden förstår din känsla av att inte behöva ta blodprov men gör så för säkerhets skull. Efter det så kan du ju få svart på vitt hur det ligger till. Förstår att din lilla sessa du har är en stor inspiration i det hela och att hon ger dig styrka att fortsätta.
Har för mig att jag inte tog ett enda prov vid denna ruvning. Kände mig spänd på resultatet men samtidigt vågade jag inte hoppas fullt ut att det skulle bli plus.
Denna gång så stressade jag inget och jag försökte även att tänka på att inte lyfta tungt. Tidigare har jag inte brytt mig nämnvärt utan kört på som vanligt eftersom den svenska sidan tidigare har sagt att jag skulle leva som vanligt. Tror att både stress och att jag tar i rätt hårt när jag tränar bla gjorde att det inte var något som fastnade.. RUL den 30:e och ser fram emot att få se den lilla parveln igen. Känt att det fladdrar lite nu så förmodar att det är dens sätt att säga att den finns där inne.
Tyckommig finns det ingen kompis som kan sätta den på dig? Förstår att det är känsligt ämne att ta upp men ibland måste man anförtro sig åt någon. Helst någon som kan hålla tyst om det givetvis men ändå. Jag kommer ihåg att jag bad en kompis närvara vid min första spruta för blodförtunnande. Inte riktigt samma spruta och lite privatare med denna jo men det borde vara någon i din närhet som du kan anförtro detta åt eller?
Ja Emla salva är underskattat. Jag har haft den på när det varit tjockare nålar som ska in i magen tom. Underlättar en hel del.
Är det någon här inne som har funderat på graviditetsförsäkring och kanske tom tecknat en? I så fall undrar jag hur man ska tänka och vad du/ni valde för form, gratis eller betalningsversion. Jag är ju snart där så borde väl kolla runt på sånt men tänkte ha en liten riktning från er här inne och sen lämna över till sambon som håller i alla andra försäkringar..
Tack för svaren Redan och Löparnörden. Toppen att slippa oroa sig över en sån sak som försäkring. Tror också att jag tar en gratis till att börja med och sen kollar in vad som finns. Man vill ju ha en så heltäckande som möjligt om det går att finna.
Grattis Lina visst är det en otrolig känsla att kommit till en milstolpe kändes det som. Förstår att lite av oron släppte. Hade samma här.
Nu är jag snart vid nästa skäl och ska på RUL. Känner mig orolig men har ju haft smått med känningar men inte varje dag.. Vill ju bara att den ska ha det bra där inne. Tror att detta bara är en försmak på vad som väntas kan när det lilla livet kommer ut. Kommer nog aldrig att kunna koppla av oron för de lilla livets välbefinnande.
Välkommen Jmt till tråden.
Undebart att se att det är så många som ska starta om och att det snart verkar kunna krylla av plus i tråden.
Själv har jag en liten fundering angående högt blodtryck. Hur känns det mer än att man har ont i huvudet? Jag har haft ungefär som att blodet rusar som om jag sprungit under korta etapper trots att jag bara har legat i soffan. Bör jag vara orolig och söka akut eller? Jag är ju så orolig för att den lilla smulan där inne är i fara..
Tackar Ahavamaria. Inte roligt att när man som du säger äntligen håller på att bli pillerfri få ett bakslag som heter duga. Jag är trött men inte så att jag inte kan vara på jobbet. Har inte direkt ont i huvudet heller. Tror att jag mår sisådär pga en förkylning men vill ju vara på säkra sidan så har tänkt mig att åka in till Sös och gynakuten för de sa att jag var välkommen där. Roligt hur man blir slussad. Idag ringde jag till Spec.mv eftersom jag ändå är där annars.. De sa att jag skulle ringa till akutgyn. Ringde akutgyn och de sa att jag skulle ringa spec.mv.. Då sa jag att där har jag redan ringt till och de vill inte ha in mig förrän v.22 och jag saknar ju några veckor dit.. Ibland förstår jag mig inte riktigt på hur vår vård funkar.