• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Tack fina du!! Vill hemskt gärna att det ska gå bra i morgon!!

• Tabbs2

Mimmi- det är ju lika viktigt att man får stöttning under början av graviditeten, det är ju då det är som mest nervöst o ovisst...man är ju livrädd att det ska gå åt skogen igen, därför är det ju inte konstigt att man behöver gnälla, oja, ventilera, bli tröstad osv... Lycka till idag, håller tummarna steenhårt:)

Ensötcitron- man måste verkligen få sörja, man har ju förlorat någon/något, det är ju superviktigt att de käsnlor man har får komma ut o bli bearbetade...hoppas du känner dig bättre idag..?

Together- hur har det gått???

ÄL+ 8....segt som attan....vil veta nu om det tatt sig eller inte...

• FruW

Tack snälla tabs!! Håller tummarna för ett plus för dig om några dagar!

• Dag och natt

Tänker också på dig idag mimmi!! Uppdatera oss sen så vi inte går upp i atomer här

Tabbs, oj vad spännande, jag plussade på ÄL+8 jättestarkt. När ska du testa?
    Jag längtar tills man får ÄL igen men först måste den här skiten upphöra.... 

Ja hur går det för Together? 

Ensötcitron; Det tar tid, och låt det få göra det också. Min första graviditet slutade i mf i juni 2010, i sjunde veckan. Jag var otroligt ledsen för jag var naiv och trodde aldrig att det kunde hända såna hemskheter. Alla bilder man hade målat upp över hur rosaskimrande allt skulle vara och några månader senare skulle man stå där med sin bebis i famnen... typ. Men vi blev ju bara mer bestämda över att vi verkligen ville ha barn så vi fortsatte att försöka och blev gravida i juli/aug igen, med Wilma. Men med henne fick vi avbryta graviditeten i v 23 efter att de fått misstankar om allvarliga fostermissbildningar vid RUL i v 19 (så vi blev ordentligt utredda kommande månad). Självklart var detta det allra jobbigaste jag nånsin har gjort och vi sörjer henne något fruktansvärt mycket. Därför har det varit otroligt jobbigt att inte ens bli gravid igen, förrän nu - och så slutar det här också i mf/X! Jag kan säga att vid alla dessa tillfällen har jag befunnit mig i chock, och ungefär nån vecka eller två senare så kommer allt ifatt en och känslorna, tårarna, hopplösheten. Jag kan fortfarande bli så fruktansvärt ledsen ibland för det som hände med Wilma, att jag inte tar mig till jobbet ens. Men jag vet att jag måste låta det få vara så, det är bearbetning. Att skriva här är bearbetning också. Stor varm kram till dig, du kommer få din lilla bebis sen! {#emotions_dlg.flower}

I dag har jag varit och lämnat blodprov igen, det var sån himla lång väntetid så jag kände att det är lika bra att jag åker hem och jobbar i stället. Ska ju till företagshälsovården på eftermiddan så det blir sån upphackad dag ändå. Så, nu måste jag jobba. Kram på er alla!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Ensötcitron
    Tabbs: Ja, det känns bättre igen. Jag var bara inte beredd igår på ett bakslag. Men nu vet jag har hur det kommer kännas ett tag framöver, upp och ner..... Tack för din omtanke!!!

Havsklippan: Herregud, jag känner såååå med dig! Så fruktansvärt att behöva vara med om det ni har varit med om!!!!!!!!!! Det MÅSTE få ta tid........ Och du har rätt i att skriva här är en del av den bearbetning som man behöver för att kunna gå vidare och ta nya tag. Sluta inte kämpa, ni kommer klara det!!! Stor kram till dig!!!!
  • Dag och natt

Tack fina du! Kramar tillbaka!

Gud vad jag kommer böla hos företagspsykologen idag... Känner det redan nu. 

• Tabbs2

havsklippan- usch va tungt ni har det... skönt att få prata av sig hos ett "proffs" kan jag tänka mig..hoppas allt snart e på banan igen...
    Ja du, när ska jag testa...:) hade tänkt o va duktig o vänta till efter BIM för jag tror inte på att det kan ha tatt sig med en gång...men hoppas såå o vill såå himla mkt så jag kommer säkert att börja testa imorrn..o bli grymt besviken när det är ett blankt test..

en sötcitron- skönt att höra att du mår lite bättre idag, men ja det går upp och ner...o va beredd på att helt plötsligt efter ganska lång tid kan bli ngt slags återfall...

mimmi- tänker på dig såå, får nästan ont i magen o går in kollar stup i kvarten om du skrivit ngt...

• FruW

Det gick inte. Ska skrapas på tisdag. Återkommer hit när jag orkar igen. Under tiden håller jag tummarna för er!

• Dag och natt

NEEEEEEEJ mimmi Åh styrkekramar i massor lilla vän!! Kom när du orkar eller skriv, tänker på dig och finns för dig Hjärta

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3