• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-11-03 08:29:52 följande:
    Ska jag stanna kvar här i denna tråden eller vart ska jag ta vägen??? Glad
    Jag hänger både här och i plustråden... måste ju peppa alla gamla vänner som man kämpat med....  :)
    Väntar tvillingar! 23+2 idag!
  • FruW

MrsLilac jag läste din tråd, otroligt jobbig upplevelse du tvingats gå igenom!! :(

Men jag tror du får mer svar om du skriver vilken klinik det handlar om.

Jag har blivit illa bemött av bm vid tidigare mf. Fick mitt 4 mf förra veckan, skrapades i tisdags, personalen på mitt sjukhus (Borås) har varit underbar hela tiden!

Jag hoppas att ni hämtar er från er upplevelse snart, och att ni orkar försöka igen! Prata med varandra, familj o vänner, o gärna med kurator eller liknande!

Stor kram till dig

• Mrs Lilac

Det är Huddinge sjukhus, men tyvärr så är det inte bara där. Problemet är att det läggs för lite resurser på kvinnosjukvård överhuvudtaget och speciellt på gynakuten. Detta beror säkert dels på att det handlar om kvinnor och foster = inte super hög status.
    Dels att det som tur va oftast handlar om "friska" kvinnor som bara blöder eller ngt. Men oron är ju enorm ändå och den psykiska påfrestningen att inte veta är ju också fruktansvärd. Om sköterskorna fick utbildas att utföra ultraljud så skulle de ju kunna börja att ultraljuda och så fick en läkare bekräfta om allt inte såg bra ut tex..
    Det var kanske 3 mer eller mindre sysslolösa sköterskor då jag var där..

Har flera släktingar som jobbar på HS bla på förlossningen och alla kan vittna om hur otroligt eftersatt gynakuten är. Min läkare jag hade första gången var dock underbar, så det är inte främst personalen det är fel på utan resurser..

Vi försöker förövrigt att bli gravida igen, men det går inte så bra, jag tror det beror på stressen och depressionen som jag går igenom nu, vilket främst beror på missfallet, inte Huddinge sjukhus insatts såklart.
    Går också hos kurator.

Tack för att du bryr dig och jag hoppas att allt ordnar sig nu efter din skrapning och mitt hjärta blöder över att du har behövt genomföra det.

• MCT79

Jag har besökt gynakuten på Danderydx flera.... alltid underbart bemötande bortsett från en gång. Hudding en gång, underbart bemötande. KS i Solna flera ggr - alltid vedervärdigt bemötande. Dock av en och samma person..

Tråkigt att läsa om vad du tvingats gå igenom Mrs Lilac...
    Många akuta instanser (och andra ställen också för den delen) är svårt eftersatta. Jag skulle vilja påstå att hela vården med få undantag är eftersatta.
    Reagerade dock på en sa du skrev...."Det var kanske 3 mer eller mindre sysslolösa sköterskor då jag var där.." Det är vad du ser på ytan... vad som pågår kring vården av en patient ser man inte när man sitter i väntrummet... bara en tanke...

Väntar tvillingar! 23+2 idag!
  • Mrs Lilac

Naturligtvis. Men just nu låg det inte så många inlagda och jag gick dit och frågade varför inte någon av dem kunde ultraljuda mig då de ju inte hade så mkt att göra för stunden. Detta medgav de och beklagade att de inte kunde göra det då de inte var utbildade i ultraljuds diagnostik. Dem har säker "häcken full" i vanliga fall, men inte nu och hade dem kunnat ultraljud så hade det varit mycket mer effektivt på nästan samma resurser. Jag vet att även andra akut avdelningar är eftersatta men det är ingen hemlighet att gyn är en katastrof. Det tycker i princip alla som jobbar där också. Dem lider ju av det varje dag.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3