• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • plutten02

Har ju glömt bort allt detta... MEn är det kallrökt eller varmtrökt man kan äta???

Sen alla ostar... Vad är det man inte ska äta när det gäller ost?

• Dag och natt

Det ser så bra ut plutten

Här är listan över vad du kan äta! http://www.slv.se/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/gravida/?amp;epslanguage=sv 

Samma sak gäller för kallrökt och varmrökt fisk - Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum. (listeria)

Ost: Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta. (listeria)

I går ringde läkaren igen, nu var hCG nere på 130 (270 förra torsdan, 200 i månd) så det har stupat rejält nu, läkaren sa att eftersom jag blödde så mycket i början av veckan så var det förmodligen rester som kom ut. Någon diagnos har de inte ställt, men hon trodde personligen att det var ett mf och inte x. Så lät det som på läkaren i måndags också. Jag verkar ju inte få något 100-procentigt svar på den frågan men jag hoppas givetvis på mf.

Trevlig helg på er! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Förut hade jag inskrivning i v 10, den här gången skulle jag få inskrivning redan i v 8 pga allt som hänt. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • plutten02

Jag är idag vecka 7 (6+1) så det går framåt. Får väl kanske ringa om en inskrvnings tid... Är ju dock 3e gången.

Någon som har svar på detta... Jag är sjukt trött hela dagarna och kvällarna... Skulle kunna sova hur mycket som helst...  Är det järntabletter som behövs???

• MCT79
    plutten02 skrev 2011-10-30 16:41:01 följande:
    Jag är idag vecka 7 (6+1) så det går framåt. Får väl kanske ringa om en inskrvnings tid... Är ju dock 3e gången.

Någon som har svar på detta... Jag är sjukt trött hela dagarna och kvällarna... Skulle kunna sova hur mycket som helst...  Är det järntabletter som behövs???
    Njaa det kan vara graviditeten också. Ditt järn/blodvärde har inte hunnit påverkas ännu!
    Jag tror jag sov 10-14 timmar per dygn under en period...galet.
    Väntar tvillingar! 22+5 idag!
  • Tabbs2

Hej på er!

Plutten ser ju jättebra ut! Tror absolut du kan sluta testa nu:) o att du är så trött kan bero på alla hormonerna...

Hur har det gått för Togehter??

Hoppas både mimmi o ensötcitron mår bra efter omständigheterna?

Själv är jag på ÄL+12 och testade minus imorse...nu är väl hoppet ute ändå...

• Ensötcitron
    Tabbs2 skrev 2011-10-31 10:46:41 följande:
    Hej på er!

Plutten ser ju jättebra ut! Tror absolut du kan sluta testa nu:) o att du är så trött kan bero på alla hormonerna...

Hur har det gått för Togehter??

Hoppas både mimmi o ensötcitron mår bra efter omständigheterna?

Själv är jag på ÄL+12 och testade minus imorse...nu är väl hoppet ute ändå...

Hej!

Det är verkligen upp och ner, jag har insett att jag tycker det är sååå jobbigt.
    Ena stunden är jag på topp och känner inte att det är så jobbigt just nu.
    I nästa stund kan någon säga något om en graviditet, eller att jag kommer och tänka på det och det gör mig ledsen. :/ Men jag tror att vi vill att allt ska läka nu och få köra igång igen! Vi vill såååå gärna..........

Hur mår du mitt i allt??? 

Du är väldigt omtänksam mot all här, det värmer ska du veta!!! 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3