• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Together90
    Mamma till W skrev 2011-11-01 15:27:54 följande:
    Together: jag har alltid räknat med äl då jag får negativt på testen eftersom när det är positivt test så har man äl inom 12-48 Tim.
    Jahaa okej ? vad menar du ?

det måste ju ändå räknas att jag har haft ägglossning eller vadå ska jag räkna BIM om 14 dagar eller ?

Vi kör ju på sex här hemma av njutningen också just nu så vi lär ju inte missa den om det nu är så att jag ägglossar.. men däremot så lär man ju inte bli gravid igen på första försöket men det är kul att veta att man kanske funkar ialla fall.. igen!
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Mabaja

Det jag menar är att har jag haft positivt test kommer jag ha äl om 12-48 tim. Och när jag sedan får negativt test (typ dagen efter positivt) så räknar jag den dagen som äl eftersom det är först när ägget släpper man har äl, inte när testet är som starkast.

• Together90
    Mamma till W skrev 2011-11-01 15:47:52 följande:
    Det jag menar är att har jag haft positivt test kommer jag ha äl om 12-48 tim. Och när jag sedan får negativt test (typ dagen efter positivt) så räknar jag den dagen som äl eftersom det är först när ägget släpper man har äl, inte när testet är som starkast.
    Okej men fortfarande varför är det så viktigt att veta just det där? ska man räkna BIM från dagen efter äl stegringen starkaste dag..
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Mabaja

Det är väl bra att veta om man vill veta när man har äl? Hur äl-testen funkar och så.

• Together90
    Mamma till W skrev 2011-11-01 15:54:31 följande:
    Det är väl bra att veta om man vill veta när man har äl? Hur äl-testen funkar och så.
    Jo men tack men ändå.. jag skriver ett glatt inlägg och du kommer med "viktig petter" detaljer utan att jag undra.. blev lite "Bumd out" om du förstår..inget elakt menat men jag menade liksom vad ska jag göra med informationen.. jag kommer räkna som jag gjort förr och invvänta mensen om 13-14 dagar :)

kram
  • IdaElinLivia040611
    Together90 skrev 2011-11-01 16:01:02 följande:
    Jo men tack men ändå.. jag skriver ett glatt inlägg och du kommer med "viktig petter" detaljer utan att jag undra.. blev lite "Bumd out" om du förstår..inget elakt menat men jag menade liksom vad ska jag göra med informationen.. jag kommer räkna som jag gjort förr och invvänta mensen om 13-14 dagar :)

kram
    Jag tror bara att hon menade att du är mest fertil 12-48 timmar EFTER testet visat pos. Så att du lixom inte missar det:) Men om ni kör på alla dagar runt ägglossning så finns det ju ingen risk för det. Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Tabbs2

Togehter- tror inte att Mabajas inlägg  var menat som ngt "viktig petter" inlägg... du skrev tidigare: hoppas verkligen det vara ÄL igår då jag hade negativt på ÄL testet idag.. och positivt igår..
    Mabaja försökte nog bara förklara att ägglossningen sker ju idag då (inte igår när stegringen va..själva ÄL sker ju efter att stegringen varit- i de flesta fall...)..alltså räkna från idag för att veta när BIM är...

• FruW

Hej!

Nu är jag vaken ;) det har gått bra, var lite jobbigt när jag vaknade efter op, blev så tydligt att det är över nu... Personalen var toppen, har inte direkt ont heller. Pratade med min mf-läkare, han gjorde skrapningen, i nästa gång vi blir gravida kan han hjälpa oss med trombyl o progesteron, så det känns skönt! Han tyckte också att vi inte skulle ge upp hoppet.

Känns skönt att jag fick skrapning, hade inte orkat med de andra metoderna just nu. Har köpt en stor påse godis, hemma väntar lite sköna filmer o soffan, ska bara vila hela kvällen. Sen blir det fullt fokus på bröllopet, barn får vänta några månader.

• Together90
    Tabbs2 skrev 2011-11-01 16:29:44 följande:
    Togehter- tror inte att Mabajas inlägg  var menat som ngt "viktig petter" inlägg... du skrev tidigare: hoppas verkligen det vara ÄL igår då jag hade negativt på ÄL testet idag.. och positivt igår..
    Mabaja försökte nog bara förklara att ägglossningen sker ju idag då (inte igår när stegringen va..själva ÄL sker ju efter att stegringen varit- i de flesta fall...)..alltså räkna från idag för att veta när BIM är...
    Jo men som att jag var inne i barnsvängen nu när vi försöker med syskon, haft tre missfall så jag är väl medveten om den mesta faktan om/kring ägglossning och jag förstod inte vad hon menade för jag trodde det var något "nytt" som jag inte kunde ana själv, jag har läst diverse sidorna ang. ägglossning men jag vet att jag själv alltid tänkt att när man får stegring då har man ägglossning men sen att ägget släpper är en annan sak och det vet jag men jag tror ändå jag kan räkna med mens eller alt. inom 14 dagar från idag.. och som jag försökte förklara med mina svar var att förklara vad jag tyckte och tänkte och frågade henne om saker .. jag har ju ändå försökt i snart 9 månader om man räknar med alla månaderna sen första graviditeten .. jag har ju kört på ÄL stickor förr osv.. jag trodde hon skulle berätta något helt nytt som jag inte visste själv, ..jämfört med de andra tjejerna som peppat mig lät hon mest neutral och bara ville berätta saker som var information om saker jag har en liten aning om ialla fall.. inte meningen som sagt att vara elak..

Kram
  • Together90
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-01 16:25:28 följande:
    Jag tror bara att hon menade att du är mest fertil 12-48 timmar EFTER testet visat pos. Så att du lixom inte missar det:) Men om ni kör på alla dagar runt ägglossning så finns det ju ingen risk för det. Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}
    Jo men det vet jag också :) det var därför jag blev så "jahaa och? " för att jag är medveten om det.. haha men det kanske lät elakt!

Kram
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3