• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Javisst

Beklagar verkligen ditt bemötande, Mrs Lilac! Jag har bara bra erfarenheter av gynakuten (SÖS), förutom lång väntetid så har de varit jättegulliga.

Glömdes dock "bort"(?) vid min första skrapning, hade så ont spydde och svartnade för ögonen. Fick inte mer än alvedon som smärtstillande. Krälade in på toaletten, spydde och svimmade. Hittades nerspydd utav två sköterskor, men de var jättegulliga...

De andra skrapningarna har jag varit på ett annat sjukhus (privat) och har då fått andra tabletter (stoppar in i slidan, de andra jag mådde så dåligt av tog jag oralt).

Men alltså överlag har alla sköterskor och läkare varit helt fantastiska vid akutbesked, tråkiga VUL/UL besked och skrapningar.  Vid mitt första MA tex efter att vi fått ett nerslående besked på VUL och skulle vänta på nästa läkare som också skulle titta fick vi ett eget rum. Väntan blev visserligen lång, men de var väldigt fina och respektfulla.

Riktigt tråkigt med ditt bemötande dock! Men lång väntetid, ja - det har det onekligen varit! Men det är det på vanliga akuten också dessvärre...

Bra att du går hos en kurator, hoppas du känner att du får den hjälp du behöver utan honom/henne samt släkt och vänner att bearbeta din sorg. {#emotions_dlg.flower}

• Mrs Lilac

Tack, måste vara extremt påfrestande för dig det du gått igenom. Skönt att du har fått ett bra bemötande.

• MCT79

Mrs Lilac, jag undrade över cytotec under läppen/tungan... jag fick ta min första dos i slidan... cytotec.. sedan dos två och tre fick jag svälja ner... nu sket min kropp i vilket och jag skrapades tillslut men vad olika det verkar vara!

Sen fick jag ligga inne när jag fick mina tabletter. Det var tydligen policyn när man hade passerat v 9... mitt MA upptäcktes 11+4 och fostret dog ca 8+4. Lades in och fick tabletter 12+2...

Väntar tvillingar! 23+2 idag!
  • Saftmedbulle

Har provat cytotec både i slidan och under tungan (inte samtidigt, utan vid två olika tillfällen) och de fungerar på liknande sätt (föredrog dock vagitatorerna)...

Har varit på gynakuten på HS vid mina tre mf och har absolut blivit bra bemött. Visst får man vänta, men det är något man får räkna med i det läget. MF är oroligt påfrestande psykiskt, men det tror jag det är oavsett hur länge man får vänta.

• Mrs Lilac

Sublingualtabletter med cytotec lägger man under tungan och så får de smälta där och absorberad in i slemhinnan och därmed direkt ut i blodet. Det tog tid och smakade inte så gott. Kunde inte prata under tiden heller. Men de fungerade ju i alla fall, allt mitt kom ut snabbt sen och jag slutade även blöda ganska snabbt så efteråt gick allt bra.

• plutten02

Hur bota den förbaskade huvudvärken på morgonen???

Jag vaknar varit morgon med sån satans huvudvärk... Är i vecka 8. Får börja dagen med att ta en alvedon.

Jag dricker hela tiden på dagarna, sen på nätterna kan jag ju inte dricka Flört

• MCT79
    Saftmedbulle skrev 2011-11-04 12:48:48 följande:
    Har provat cytotec både i slidan och under tungan (inte samtidigt, utan vid två olika tillfällen) och de fungerar på liknande sätt (föredrog dock vagitatorerna)...

Har varit på gynakuten på HS vid mina tre mf och har absolut blivit bra bemött. Visst får man vänta, men det är något man får räkna med i det läget. MF är oroligt påfrestande psykiskt, men det tror jag det är oavsett hur länge man får vänta.
    Mrs Lilac skrev 2011-11-04 17:15:35 följande:
    Sublingualtabletter med cytotec lägger man under tungan och så får de smälta där och absorberad in i slemhinnan och därmed direkt ut i blodet. Det tog tid och smakade inte så gott. Kunde inte prata under tiden heller. Men de fungerade ju i alla fall, allt mitt kom ut snabbt sen och jag slutade även blöda ganska snabbt så efteråt gick allt bra.
    Cytotec finns bara som en sort. Finns varken som vagitorier eller sublingualtabletter. Det jag fick peta upp i slidan var exakt samma tabletter som jag sedan fick svälja. Å förmodligen exakt samma som du fick under tungan....  (kan tänka mig att det smakade skit...)

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3
    Väntar tvillingar! 23+4 idag!
  • telgebo
    plutten02 skrev 2011-11-05 16:14:14 följande:
    Hur bota den förbaskade huvudvärken på morgonen???

Jag vaknar varit morgon med sån satans huvudvärk... Är i vecka 8. Får börja dagen med att ta en alvedon.

Jag dricker hela tiden på dagarna, sen på nätterna kan jag ju inte dricka Flört
    Har du kollat ditt hB? Huvudvärken kan bero på lågt hB, hade själv besvär med jobbig huvudvärk ibörjan av alla mina graviditeter eller de 3 senaste. Se till att även dricka ordentligt och ger det sig inte så kan du alltid ta Alvedon eller Panodil.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Mrs Lilac

Haha ok, jag frågade om jag skulle få sublingual eller vagitorier eftersom de stod i info bladet att det fanns olika. De sa att man fick bara sådana man lade under tungan med hem. Varför sa hon inte bara att jag skulle ta de under tungan helt enkelt? Hon kanske var rädd att jag skulle experimentera med dom i fall jag visste att man kunde göra vilket som?

• MCT79
    Mrs Lilac skrev 2011-11-05 19:49:34 följande:
    Haha ok, jag frågade om jag skulle få sublingual eller vagitorier eftersom de stod i info bladet att det fanns olika. De sa att man fick bara sådana man lade under tungan med hem. Varför sa hon inte bara att jag skulle ta de under tungan helt enkelt? Hon kanske var rädd att jag skulle experimentera med dom i fall jag visste att man kunde göra vilket som?
    Tänk om man la en vagitorie under tungan...hihi!  har ju haft patienter som svalt suppar.... ibland får man vara tydlig...
    Väntar tvillingar! 23+4 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3