• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • pixerpie

Mimmi, jag fick rådet igår att börja prata om det och istället för att svars klämkäckt ( och förminska mig själv) säga typ " att det är något jag vill och det är en stor sorg att det inte funkar" med det svaret menade rådgivaren att jag istället kunde få förståelse och ett annat bemötande...

Sen vet jag inte om jag är där än att jag vill "outa" mig... Men jag fick iaf lite att fundera på...

Kram till alla nya och gamla i tråden!!

• M I M M I

Ja det är nog ett bra råd! Mina vänner vet ju, där är det oftast ok, men i sammanhang med folk jag inte känner är det jobbigt att öppna sig och prata om det som gör så ont.. O dessutom värsta party-dödaren...

Stort tack för alla peppande kramar, så skönt att ni finns!

• pixerpie

Jo, jag vet... Det är pest ibland!! Imorgon ska bu träffa kompis som är nygrsvid med tvillingar efter Ivf! Skulle gärna bli gravid nu med och kunna va föräldralediga ihop.., kommer bli tufft om vi misslyckas nu..

• Tabbs2

Hej på er!
    Mimmi förstår dig oxå, det gör vi nog alla här...du behöver inte alls känna dig som en dålig människa! det är ju fasiken inte så konstigt att vi tycker d e jobbigt!
    Hoppas iaf att du mår lite bättre nu....

Ego- ÄL verkar ha varit i lördags...så nu följer två jobbiga veckor...

• un poco

Imorn ska jag på nytt VUL för att se att allt kommit ut. Är faktiskt nervös., vill ha detta bakom mig och kunna gå vidare. Tog ett gravtest idag som fortfarande visar positivt. Det förklarar väl lite varför jag har ont i brösten. Hur länge är man "gravid" eg?

• MissBoring

Då ska jag hålla tummarna för att det ser bra ut imorgon! Upp till en vecka efter har jag hört testet kan visa positivt men jag vet inget säkert.

hur är det med alla er andra?

själv har jag en vecka kvar till bim... Denna eviga väntan...

• M I M M I

Upp till 3 v (Eller var det 8?) har jag hört att man kan få positivt på testerna efter mf. Men mina har blivit blanka snabbt, ca 1 v..

Håller tummarna för att allt ser bra ut!! Fråga om dom inte kan göra ett blodprov för att kolla hcg, ger bättre koll då hcg sjunker i blodet före det sjunker i urinet.

• un poco

Oj så länge. Jaha okej. Ja då är väl det normalt då. Ska fråga efter blodprov. Tack för tips
    Man vill ju veta om hormonerna är på väg ner iaf.

Är det nån här som vet ifall man kan bli gravid ifall man har ÄL fast man fortfarande har kvar Hcg i kroppen?

Eller bör man helst vänta in en mens?

• MissBoring
    un poco skrev 2012-03-15 09:55:01 följande:
    Oj så länge. Jaha okej. Ja då är väl det normalt då. Ska fråga efter blodprov. Tack för tips

Man vill ju veta om hormonerna är på väg ner iaf.

Är det nån här som vet ifall man kan bli gravid ifall man har ÄL fast man fortfarande har kvar Hcg i kroppen?

Eller bör man helst vänta in en mens?

Jag frågade min gyn om det å det va bara å köra på sa hon. Är kroppen redo kan du bli gravid med en gång å så har det blivit för en kompis till mig!
  • Together90

Asså nu har jag läst lite ang. pregosteron och hon säger att jag ska trappa ner redan nu ? 
    Men är det tidigt?

Jag menar ska jag inte ta dem tills vecka 12+0 ialla fall ?

Jag är 10+0 idag och hon vill att jag ska sluta helt vid 11+0!

Vad tror ni?  

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3