• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • un poco

Vulet igår gick bra! Så skönt!
    Det ända är att jag börjat känna mig konstig de sista dagarna.
    Ska till min läkare på måndag och se om jag möjligtvis har blodbrist, då jag är jätteyr, har fått hjärtklappning, huvudvärk och trött.
    Annars är det nog sömnbrist som spökar.

Hoppas ni andra får en fin helg!

• LisaVäntar

Spännande Mimmi!
    Kan någon det här med progesterall? Jag har haft symtom innan på att jag har haft lågt prog, spottings långt innan mens, mindre mens osv... Plussade häromdagen, tror ni det är bra att smörja med progesterall och kanske minska risken för missfall?

• Fidelis ad urnam
    LisaVäntar skrev 2012-03-20 09:38:39 följande:
    Spännande Mimmi!
    Kan någon det här med progesterall? Jag har haft symtom innan på att jag har haft lågt prog, spottings långt innan mens, mindre mens osv... Plussade häromdagen, tror ni det är bra att smörja med progesterall och kanske minska risken för missfall?
    Från dagen du plussade ska du smörja. 
    Misstänkte att jag kanske, kanske hade plussat för några månader sedan och mailade stället jag köper min kräm ifrån. Fick svaret att det bara är att börja smörja efter schemat så fort man har fått sitt plus.  
  • M I M M I

Smörj på Lisa! Det ska nog inte vara någon fara, jag tog morgon och kväll från några dagar efter äl. Hjälpte mot mina spottings iaf. Synd att du har beställt redan, jag har en oöppnad tub hemma som jag inte behöver.

• LisaVäntar

Det var faktiskt det jag beställde den till, för att få rätt på mina spottings ;) vill ha den nu!
    I vilka veckor har du fått missfall Mimmi? Vad tror de att det beror på?

• M I M M I

Vi är oförklarligt barnlösa, proverna har alla varit bra. Så vi vet inte... Jag har haft mf i v 4, 5 o 6 o ma i v 7 o 8

• LisaVäntar

Usch, fan så jobbigt! Men det jag läste stämmer säkert, så nu blir det inga fler missfall när ni börjar med ivf!! :)

• un poco

Har en till undran. Testade med ett grav test idag. Tydligen verkar hormonet vara på väg ner då det var ett svagt streck idag.
    Igår och idag har jag haft ont i magen som vid ÄL. Tog ett ÄL test och det blev positivt. (det har dock varit positivt sen jag fick MA)
    Tror ni man kan få ÄL så snart efter?

Tänkte iaf chansa och hoppas på min man ikväll. Försökte imorse men då var han för trött.

Jag verkar iaf vara frisk som en fisk enl läkarn då proverna såg bra ut. Är lite mindre yr oxå. Hon trodde det var mer psykiskt och jag tror hon hade rätt.

• Fidelis ad urnam
    LisaVäntar skrev 2012-03-20 09:56:25 följande:
    Tusen tack :) hoppas att den kommer med posten idag då! :) hur länge ska man smörja då, v12?!
    Du ska använda den hela graviditeten. Allt sådant finns beskrivet i medföljande instruktioner. Hela graviditeten och tre ggr per dag mot slutet (tror jag det var). 
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3