• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • M I M M I

Ja precis, det KAN ju inträffa 2 v efter du slutar blöda, men det kan också dröja, tyvärr.. För mig har det gått ganska fort, men vet att det kan ta längre tid med. Så, testa med jämna mellanrum, tills du fått ett blankt gravtest, då vet du iaf att hcg är borta. Eller så väntar du på att mensen kommer, så får kroppen lite tid på sig att återhämta sig.

Visserligen säger man att det är lättare att bli gravid igen de tre första månaderna efter ett mf, men det är också ökad risk för mf.. min dr rekommenderade att vi skulle ha två normala menscyklar efter mf innan vi började försöka igen, men jag förstår absolut om ni inte vill vänta

Lisa väntar, jag vet inte, fick recept på det bara, tror inte att det är någon större skillnad..

• un poco
    M I M M I skrev 2012-03-20 19:42:24 följande:
    Ja precis, det KAN ju inträffa 2 v efter du slutar blöda, men det kan också dröja, tyvärr.. För mig har det gått ganska fort, men vet att det kan ta längre tid med. Så, testa med jämna mellanrum, tills du fått ett blankt gravtest, då vet du iaf att hcg är borta. Eller så väntar du på att mensen kommer, så får kroppen lite tid på sig att återhämta sig.

Visserligen säger man att det är lättare att bli gravid igen de tre första månaderna efter ett mf, men det är också ökad risk för mf.. min dr rekommenderade att vi skulle ha två normala menscyklar efter mf innan vi började försöka igen, men jag förstår absolut om ni inte vill vänta

Lisa väntar, jag vet inte, fick recept på det bara, tror inte att det är någon större skillnad..
    Jo han sa det med att det kan vara bra att invänta 1 mens, men att om vi ville kunde vi köra på med en gång om vi ville det. Och jag känner att jag vill köra på med en gång. Känns som det blir lättare att gå vidare, då jag verkar ha hamnat lite i depp träsket.
    Doktorn trodde jag hade blodbrist när jag pratade med henne per telefon förra veckan. Men det värdet var helt normalt. Men är fortfarande yr och trött så hon trodde mer på psykist.

Har beställt hem en massa grav test från nätet så ska testa med dom med jämna mellanrum.
  • un poco

Hej igen!

Idag tog jag ett gravtest som gav ett mycket mycket svagt positivt reslutat, så förhoppningsvis är det negativt snart. Kanske ÄL kommer igång då. Hoppas jag känner av den iaf.

För övrigt ringde min läkare upp mig i fredags och sa att jag har järnbrist. Så nu har jag fått svar på varför jag är så yr emellanåt, Det går åt rätt håll nu

• MissBoring
    un poco skrev 2012-03-25 20:46:09 följande:
    Hej igen!

Idag tog jag ett gravtest som gav ett mycket mycket svagt positivt reslutat, så förhoppningsvis är det negativt snart. Kanske ÄL kommer igång då. Hoppas jag känner av den iaf.

För övrigt ringde min läkare upp mig i fredags och sa att jag har järnbrist. Så nu har jag fått svar på varför jag är så yr emellanåt, Det går åt rätt håll nu

Skönt att få reda på varför du är så yr :) Bra det snart är negativt så ni kan börja blicka framåt igen!
  • un poco

Är det någon som kan nåt om infektion efter missfall? Jag har haft ont i magen och äggstockarna i flera dagar. Känns precis som ägglossning eller början av mensen, och igår började jag få missfärgade flytningar... Dock ingen feber.

Usch känner mig nojig över allt nuförtiden.

• MissBoring
    un poco skrev 2012-03-27 09:58:47 följande:
    Är det någon som kan nåt om infektion efter missfall? Jag har haft ont i magen och äggstockarna i flera dagar. Känns precis som ägglossning eller början av mensen, och igår började jag få missfärgade flytningar... Dock ingen feber.

Usch känner mig nojig över allt nuförtiden.

Tyvärr ingen erfarenhet av det!
  • M I M M I

Ring o prata med dom om du är orolig, man vill ju inte riskera en infektion. Till mig sa som att vara uppmärksam på om jag fick feber eller illaluktande flytningar, det kunde va ett tecken på infektion.

Kram på dig

• Javisst

Jag hade feber samma dag som jag skrapades för första gången och IOM att jag inte var sjuk i övrigt trodde de på en påbörjad infektion (hade haft ett dött foster i magen i tre veckor) och fick därför antibiotika direkt! Tycker absolut du ska ringa och fråga, jag hade ont i magen och sökte hjälp akut och då fick vi reda på att fostret dött. De sa att mitt mag-onda kunde lika gärna bero på påbörjan på infektion som att kroppen börjat fatta att graviditeten inte var frisk.

• un poco

Ja jag tänkte jag skulle fråga här först. För jag verkligen HATAR ringa till doktorn.

Men jag får nog lov och göra det. Vill verkligen inte ha en infektion.
    Det luktar lite illa faktiskt och flytningarna är helt knall gula. Så därför ringde det en varningsklocka i huvudet.
    Vi hade sex i helgen, tänkte att det var ok eftersom jag slutat blöda.

Jag återkommer...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3