telgebo skrev 2012-01-10 14:17:06 följande:
Idag har jag flyttat hem igen efter 53 dagar på ett korttidsboende för personer som mår dåligt. Vet inte alls hur det kommer funka att bo själv nu. Jag har ju knappt bott hemma sedan mitt barn föddes för 3 månader sedan och allt här hemma påminner om min graviditet och mitt barn och alla drömmar och planer man hade. Känns tungt och se den nya spjälsängen stå där bäddad och oanvänd och alla bebissaker och jag vill heller inte plocka bort det för det känns som jag då förnekar att hon finns.
Jag blev lovad umgänge med henne 1 timme i veckan precis före jul och nu så verkar det inte bli så pga att nån inom kommunen måste vara med på umgänget så nu verkar det bara bli umgänge varannan onsdag och jag som trodde att jag skulle få träffa mitt barn imorgon och så verkar det inte bli så trots att dom LOVAT mig umgänge VARJE vecka. Så dålig stil. Mådde skitdåligt och mår väl inte ok nu heller pga det.
Har tid till min kurator för samtal idag om en liten stund och sedan är jag ensam tills på torsdag dag om jag nu inte ska på umgänge med min sötis imorgon då men det verkar inte så. Har pratat med min advokat om detta med umgänge och väntar på att advokaten eller kommunen ska ringa mig.
Pepp! Hoppas det ordnar sig för dig... Styrkram på vägen!