MissBoring skrev 2012-02-01 12:56:11 följande:
Hej. Här platsar nog tyvärr jag.. Har nyss. Passerat 40 så risken med mf ökar ju eklart.. Fick ett tidigt missfall nu i januari och det va mitt 4;e sen i maj :-/ Min gyn vill inte gör nån utredning för alla proverna han har tagit ser ju bra ut.. Men jag va in en sväng till Kvinnokliniken vid förra mf och blev då erbjuden en utredning så jag hoppas dom gör det ordentligt och hittar nått som kan hjälpa miig att behålla graviditeten nästa gång.
Tar gärna emot tips och ideer.
Saftmedbulle: hade du tidiga el sena mf? Tänker på trombylen..kanske kan va svårt att få det utskrivet då jag hela tiden har så tidiga mf, v 5-6? Hur kom din gyn fram till att ddu behövde det?
Min tre mf var alla innan v. 10, så det räknas väl till tidiga mf, vad jag vet. Det var jag som bad om Trombyl efter att ha haft tre missfall. Kom oxå på missfallsutredning, där de inte hittade några fel, bortsett från min ålder (40). De ville ge mig Trombyl vid nästa plus, så för mig var det inte svårt att få det utskrivet. Prata med din gyn vet jag... Annars vet jag att några tar en tredjedels barnalbyl, som innehåller samma som Trombyl - kolla lite runt här på FL så hittar du säkert info.
Välkommen hit, förresten, tyvärr!