Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Together90 skrev 2012-02-17 12:58:00 följande:
    Nej men det är säkert ingen fara alls, har du haft sex nyligen eller nått?
    Det kan ju vara sköraslemhinnor.

KRAM 
    Nä, inget sex... Ja, jag hoppas ju på slemhinnorna... den lilla tröst jag har är att det är nära BIM-datumet och man har ju läst att man kan blöda lite när man skulle ha haft mens... men... ja, du vet... man är ju lite skadad i vår sits... Bara att vänta  och se (som jag själv brukar skriva till andra, ha, ha...).
    Kram tillbax!
  • Saftmedbulle

Tack tjejer för pepp (vad skulle jag göra utan er?)! Ja, jag försöker att tänka klart och inte ta ut något i förskott. Jag har försökt ringa Ultraljudsbarnmorskorna för ett VUL, men de hade ju så klart stängt idag, men ska ringa dit på måndag eller till min utredande läkare som sa att hon kunde göra ett VUL om jag blev orolig... Så, ja, det blir en LÅNG helg...
    Blöder inte jättemycket och det är brunt, så det är ju lite hoppfullt. Fast... mina tre förra missfall började ju oxå med brunt, så vad vet man?
    Kramar till er!

• Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-02-17 13:55:30 följande:
    Men åh, vad jobbigt saftis! Du kan inte tänka dig att åka till gyn-akuten (vet inte om det finns där du bor?). Är ju nästan omänskligt att behöva vänta hela helgen, men åh andra sidan är det ju inget man kan göra åt ändå.  Men jag hade nog åkt in och kollat iaf.... Ska hålla tummarna för dig!!
    Hmm... tack för tipset! Tror inte akuten är aktuellt (det är ju inte akut... egentligen... de kan ju inget göra där... så det är ju "bara" min oro som spökar, annars är det ju samma lika att göra det nästa vecka).

Tabbs: Bädda ner mig? Vet inte... vi har ganska mycket för oss den här helgen och det kanske kan vara bra för att skingra tankarna, tänker jag... Eller bör jag vila (nu blev jag lite nojjig över det...)?
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2012-02-17 15:46:44 följande:

Tycker visst att du kan åka in till akuten,  säg att du har ont m.m. o vill kolla...de kommer du inte vara den första som gör... du har ju iof sig rätt att de inte kan göra ngt men att gå med oro är ju inte direkt superkul heller...

Klart att det är bra att göra saker som skingrar tankarna:)
    Men jag läste faktiskt ngnstans kommer inte ihåg var...att en läkare hade sagt att när man är gravid o tex börjar blöda så får man rådet att man ska vara som vanligt men om du tex bryter foten eller annat så är det minsann ingen som säger att man ska vara som vanligt- utan oftast får man rådet att vila o ta det lugnt i alla andra fall förutom vid graviditet..typ ngt sådant...

Ok, ja... det har du ju rätt i. Ska nog göra de sakerna jag planerat ändå, men behöver ju inte köra på i 100...
    Var på apoteket och köpte ett gravtest (jodå, här nojjas det ;) bara för att upptäcka att det inte funkade (visade INGENTING) så nu känner jag mig lurad på pengar oxå ... Nåja. Passade på att köpa mig några linnen och har bestämt mig för att allt är ok. Ska dock inte knysta något till maken utan beställa ett VUL hos Ultraljudsbarnmorskorna i all hemlighet för att inte oroa honom. Tänker som så... antingen är allt ok och det kommer att visa sig på VUL eller så skiter det sig och då kommer han att veta tids nog...

MCT: Tack för dina tummar!

Trevlig helg alla!
  • Saftmedbulle
    MissBoring skrev 2012-02-17 16:58:11 följande:
    Satfis det tycker jag låter som en bra plan!! Allt är ok!! å det med basta :) Hoppas ni kan få en fin helg.

Kram
    Tack för pepp (vilket roligt namn du gav mig... lät nästan lite snuskigt ;) ! Ja, så blir det!
    Jag kunde ju så klart inte hålla tyst och berättade för maken. Jo, han tyckte det var bra att jag sa det, även iom det gör honom orolig. Vi är ju två om det här...
    Kram tillbax!
  • Saftmedbulle
    M I M M I skrev 2012-02-18 08:06:00 följande:
    Jag har också tänkt som ni, det där med att skona mannen, men precis som ni skriver så funkar det inte o jag tycker med att han har rätt att veta.

Saftis :) jag håller tummarna för att det inte kommer något mer blod o att du får en fin helg!

Här verkar mensen redan va över, 4 dagar, inte mkt blod o det viktigaste av allt, INGEN SMÄRTA!! Så här får det gärna fortsätta, fast inte länge för jag ska ju bli gravid på Ivf i april ju :)
    Har slutat blöda nu i alla fall och det ger ju hopp. Tack för all uppmuntran! Som sagt... ska boka ett VUL nästa vecka, så får jag helt enkelt vänta och se...
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-02-19 13:13:34 följande:
    Inget mer blod, saftis? *håller tummarna*
    Nope, inget mer. Tack för tumme!
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2012-02-20 10:34:07 följande:
    Saftobulle hur mår du nu? bra hoppas jag?

Missboring- skönt att va igång med utredning o så:)

o mimma ett steg närmare IVF då:)

Själv är jag på typ dag 10 efter ÄL o har svinont i brösten, illamående o molvärk...men tydligen så har jag så nu varje månad efter sista MF...jädrigt irriterande o det gör mig nojjig att jag börjar bli gammal o kroppen håller på att balla ur:(
    Japp, mår bra! VUL beställt till nästa måndag.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3