• Lofot

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2011-09-11 14:13:48 följande:
    Om du menar tiden från ägglossning till implantationen i livmodern så har jag sett siffror på 6-10 dagar. Men precis som leaeva säger så vet man aldrig när det släpper så även om man får positivt äl-test säg den 1 september så är det inte säkert att ägget släpper då.
    Det är nog förklaringen hos de som plussar efter bim... ägget släppte inte när man trodde och därför implanerades det senare och när man är på bim+3 kanske man i själva verket är bim-1...hängde du med?

Ja, tack! Jag hängde med :)
  • Lofot
    FruW skrev 2011-09-13 15:26:26 följande:
    Åh vilken känning jag har i magen idag! O lite blödning, måste ju va så att ägget släpper idag, eller hur?

Hoppas det kan ge ett resultat med :)

Plutten hur har det gått? Testat mer? Håller tummarna!

Lisa snart är det torsdag!! ;) håller tummarna för dig med!

Rosen vi ligger rätt lika tror jag va? Ska vi passa på o klämma in varsitt plus tycker du? ;)

Kram

Ps, snälla tänk på mig kl 8-10 i morgon, ska göra något jag tycker är väldigt jobbigt...

Du, det tycker jag verkligen!!! Skrattande
  • Lofot

På måndag ska jag till överläkaren och prata. Lite nervös men väldigt förväntansfull. Det känns som att hon kommer hjälpa oss... jag hoppas verkligen det. ad ska man fråga?!

• Lofot
    MCT79 skrev 2011-09-15 17:53:28 följande:
    Uppdatera mig om din historia.... 3 tidiga mf va?
    Berätta hur det har varit.. att ni plussar lätt men att det inte stannar... fråga om trombyl behandling, progesteron...det är väl det jag skulle göra.
    Är ni utredda med blodprover/undersökning?
    Ja, tre tidiga missfall.

Vi har gjort utredning med blod-och spermaprov och allt visade sig vara helt normalt.

Jag ska verkligen fråga om trombyl eller progesteron. Men om hon säger nej då?!!! :O
  • Lofot

Godmorgon alla sköningar.

Att självmedicinera sådär utan läkares ordination, är det bra? 
    Idag är det 6 eller 7 dagar kvar till BIM, men jag känner ingenting. Mer än att jag är förkyld...
    Önskar så innerligt att jag kommer vara gravid i jul!!!    

• Lofot

Okej. Ska ju till överläkaren imorgon och pratas vid. Ska höra med henne då.

• Lofot

Hej tjejer.
    Hemkommer från läkaren. Hon sa att det tredje "missfallet" inte räknades som ett minssfall utan en kemisk graviditet vilket är jättevanligt. Så, jag har tydligen "bara" haft två mf. och hon såg att min slemhinna inne vid livmodern var jättetjock och fin vilket antingen tydde på bebis, eller på att mensen skulle komma. Jag hoppas bebis.

Men nu till min oro... alltid är det ju nåt.Gråter
    Jag hade ju lätta cellförändringar som skulle kollas upp idag. Hon kollade med mikroskop och sa att hon såg lite tjockare ådror som hon tyckte såg lite annorlunda ut. Så hon sa att det troligtvis blir konisering för mig...Det vill säga att de bräner bort en liten del av tappen där det är förändringar.
    Jag tror nu att jag har cancer och kommer dö...
    Sitter hemma och gråter och är orolig...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3