• Lofot

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Alicia 72 skrev 2011-09-19 11:25:12 följande:
    Rosen, Jag hade GRAVA cellförändringar, förstadie till cancer. Allt gick bort vid koniseringen och efter att ha gått på årliga kontroller i 5 år och sedan vart tredje så har de fortfarande inte kommit tillbaka. Det kommer gå bra! Alicia
    Tack snälla rara du! :)

Man blir så skraj bara...

Och så försöker vi få barn nu också, tänkte ifall de måste göra konisering och jag är gravid... hur blir det då???    
  • Lofot
    Alicia 72 skrev 2011-09-19 11:34:29 följande:
    Dessa cellförändringar sprider sig oerhört långsamt! Det är inga problem att avvakta till efter grav om du skulle bli gravid nu. Speciellt inte eftersom dina var av en lättare grad. Vi pratar år innan de kan bli allvarliga. Alicia

Gäller det alla? Alltså att de sprider sig mycket långsamt?! Hoppas det iaf...

Jag antog att de visste att de var lättare föränringar då det stod på lappen jag fick hemskickad. Men på läkaren lät det som att de inte visste va det var... 

• Lofot

<Tänk om jag är gravid!!! Vore så underbart. Hon sa att slemhinnan var tjock och fin...
    Vad tror ni...? 

• Lofot
    JoWiAn skrev 2011-09-19 17:05:45 följande:
    Vad var det för skillnad på missfallen?

Jo alltså, de två första visste vi att det hade fäst och sedan släppt igen. Då jag fick det några veckor efter bim. Men det här tredje, då testade jag en vecka innan bim , plussade svagt, och fick sedan mensen på samma dag jag skulle. Så det räknas som en kemisk graviditet, vilket vääääldigt många får utan att ens veta om det. (om man inte testar alldeles för tidigt förstås...)
  • Lofot
    FruW skrev 2011-09-19 17:38:40 följande:
    Åh Lisa vad tråkigt att du känner så! Men jag förstår dig! Du vet var vi finns när du är sugen igen! Skickar en stor kram o hoppas att du o ni snart känner er bättre

Rosen vad jag hört är det ganska vanligt, o om det är allvarligt så måste man ta bort det snabbt. Så jag tror inte att du behöver oroa dig men förstår att du gör det :\
    kram till dig!

Ego- jag blir galen på mina spottings! Varför ska de hålla på!!! Grrrrrrr! Bim på söndag, svårt att ens få upp hoppet liiiiite när det är så :(

Det var ju en lätt förändring stod det i brevet. Men hon ville ta bort det. Och visst det får hon väl, men jag blir så nervös... :(
  • Lofot
    Dag och natt skrev 2011-09-19 19:59:37 följande:
    Happiness: Tack fina!! Hoppas allt är bra med dig och lilla familjen!

Rosen 1: Hoppas att den fina slemhinnan betyder att du är gravid  

Sofy: Tack söta!! En 31 maj/1juni-bebis verkar det första preliminära resultatet peka på.

pixan: Tack! Hehe jag har svårt att föreställa mig att det är flera utan jag hoppas att den som finns där vill stanna så mycket att den försäkrar mamma sin om att det är så genom att ge mig starka tester....! Hoppas att du också får plus på lördag!

LisaVäntar: Kram på dig! Ta den tiden du behöver härifrån, det är ganska skönt att komma härifrån ett tag så det gör du rätt i! {#emotions_dlg.flower} 

Tack! Det hoppas jag med.

och GRATTIS till ditt plus!!! :D 
  • Lofot
    Dag och natt skrev 2011-09-19 20:46:13 följande:
    Har lagt upp en ny testbild under mitt bildgalleri från i morse för de som gillar tester.
    Ingen större skillnad från igår eftermiddag men jag köpte ju så många CB-tester i helgen så jag har tre vanliga och ett digitalt kvar...  

Så fina test som bara den!!! :)
  • Lofot
    Alicia 72 skrev 2011-09-19 20:31:17 följande:
    Jag förstår det - mådde superdåligt innan min konisering!
    Då hade man precis börjat utföra konisering mha att man bränner bort och det var långt ifrån alla gynkliniker som utförde det. De allra flesta ville fortfarande söva och skära. Och jag är LIVRÄDD för att sövas!!
    På Kista-filialen till StGörans GYN hittade jag dock en underbart duktig gynekolog som jag litade stenhårt på och som utförde operationen.
    Den gjordes under lokalbedövning (man kan säkert sövas också om man så vill) och var över på några minuter.

Alicia

Gjorde det ont med bedövningen? Jag fick alternativet att bli sövd också, men jag vågar inte det. Det innebär ju alltid risker att bli sövd så går det smärtfritt utan så gör jag det hellre utan. Men däremot skulle jag önska lite lugnande innan...
  • Lofot
    Alicia 72 skrev 2011-09-20 09:09:09 följande:
    Rosen, jag fick en spruta med lite lugnande medel innan. Nu var det här så länge sen så jag kommer inte ihåg detaljer. Men jag har inget minne av att bedövningen på något sätt skulle gjort ont eller varit obehaglig. Jag fick åka hem efter att ha tagit det lugnt en halvtimme efter operationen och mådde bra. Alicia

Ah, ok. Men minns du om du blev nå lugn av sprutan då? :D
  • Lofot

Oroar mig ändå här hemma. Jag ringde till en gynekolog/barnmorska idag igen för att försäkra mig om att jag inte kommer få cancer och dö. Det här var inte bra för mina nerver...

Sen är jag svintrött i svanken och har varit det hela dagen. Kan det ha med graviditet att göra?! Eller har det med mensen att göra... eller kan det ha med båda sakerna att göra...?! :D

Jag stickar mössor.     

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3