• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-10-01 08:13:08 följande:
    Inte ge upp nu hörrni! Min äl kom på dag 21-22 (utslaget på stickorna) efter mf! Å det var verkligen så att på dag 20 var det knappt nån reaktion för att på dag 21 vara starkare än kontrollstrecket!!  Håller mina tummar för er!!

Jag tjuvtestade i morse.... tokvitt, ebenholtz, vitare än snö... såklart! Men inte utan att jag blev besviken ändå!  Gah!

Ordentligt ömma bröst nu bara. Måååndag... sååå långt borta...
    Men har du inte BIM förän på måndag så hoppas jag bara du var lite tidigt ute med att testa idag!! Håller tummarna för dig!
  • Pilgrimmen
    annaj84 skrev 2010-10-01 00:02:42 följande:
    Jag det är riktigt segt att vänta. Funderar på om jag kan ha missat den. Men började kolla med äl stickor redan vid dag 10 tror jag. Men man får väl inte ge upp, den kan ju komma lite sent. Vi får hålla tummarna båda två att det blir äl för oss båda snart!
    Det var svårt att se på VUL vilken vecka jag var i då det inte fanns någonting kvar och oregelbunden mens, men jag tor att jag var i vecka 5.
    En sak jag funderat på är hur man säker på att hinnsäcken (visst heter det så!?) är borta? Fick aldrig någon klump som många beskriver men hade ganska "sega" blodiga flytningar. Ursäkta min äckliga beskrivning Skäms
    Hm hur länge blödde du? Mitt mf i juli fick jag heller aldrig några riktiga klumpar. Det var mest som rosa i 1,5 vecka. Och mensen kom 4,5 vecka efter. Sen blev jag gravid igen och när det slutade i mf så var det 3 timmar av forsande mörkblodiga slemklumpar (haha ursäkta verkligen). Så det är nog jätte olika. Om den inte kommit ut kanske du skulle småblöda eller nått. 
    MCT79 skrev 2010-10-01 08:13:08 följande:
    Inte ge upp nu hörrni! Min äl kom på dag 21-22 (utslaget på stickorna) efter mf! Å det var verkligen så att på dag 20 var det knappt nån reaktion för att på dag 21 vara starkare än kontrollstrecket!!  Håller mina tummar för er!!

Jag tjuvtestade i morse.... tokvitt, ebenholtz, vitare än snö... såklart! Men inte utan att jag blev besviken ändå!  Gah!

Ordentligt ömma bröst nu bara. Måååndag... sååå långt borta...
    hihi tusen tack för uppmuntran! Det behövs, för nu känns det väldigt långt borta =)
    Jag bara går och väntar på älflytningarna för dom ska ju tydligen komma några dagar innan äl. Så nu får dom mer än gärna dyka upp så jag snart kan få utslag på ältesten, hehe!! OTÅLIG TILL TUSEN! Har inte tänkt alls mycket på det hittills men nu när den dröjer blir jag nojjg!

Haha ja men det är långt till måndag. Håller alla mina tummar för att erat plus kommer, typ kanske i helgen =)
  • Pancakes

Godmorgon tjejer! Håller tummarna för att all mens håller sig borta. LillaMy, var det mensen som kom eller bara en liten blödning? Hoppas hoppas..

MCT, det testet behöver inte betyda nåt. Det var ju jättetidigt. Dessutom kan ju mens och ÄL vara lite konstiga efter MF så det är ju svårt att veta när du har BIM exakt. Ömma bröst låter ju mycket lovande!

• LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-10-01 09:53:06 följande:

Godmorgon tjejer! Håller tummarna för att all mens håller sig borta. LillaMy, var det mensen som kom eller bara en liten blödning? Hoppas hoppas..

MCT, det testet behöver inte betyda nåt. Det var ju jättetidigt. Dessutom kan ju mens och ÄL vara lite konstiga efter MF så det är ju svårt att veta när du har BIM exakt. Ömma bröst låter ju mycket lovande!

Det var helt klart mensen, tyvärr. Så nu sitter jag här i soffan min lediga förmiddag och fäller en tår och funder på vad som är fel på min dumma kropp. Ingen ide att ringa min gyn, för henne är jag sur på. Borde antagligen byta, men vet inte helt till vem. Får väl ge det ett år så som gyn sa från början.

Nu har jag gnällt av mig lite och skall ägna mig åt att hålla tummarna för er andra här i tråden så att ni andra plussar snart!!! Och får äl och allt sånt!
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-10-01 10:14:28 följande:
    Det var helt klart mensen, tyvärr. Så nu sitter jag här i soffan min lediga förmiddag och fäller en tår och funder på vad som är fel på min dumma kropp. Ingen ide att ringa min gyn, för henne är jag sur på. Borde antagligen byta, men vet inte helt till vem. Får väl ge det ett år så som gyn sa från början.

Nu har jag gnällt av mig lite och skall ägna mig åt att hålla tummarna för er andra här i tråden så att ni andra plussar snart!!! Och får äl och allt sånt!
    Åååh, vännen....vet att det inte är nån tröst men jag vet PRECIS hur du känner dig! Fem tunga månader satt jag där och fällde en tår varje gång mensen kom och fattade inte varför det inte tar sig. Fattar fortfarande inte men jag tror inte det är nåt fel. Ibland tar det tid helt enkelt. Även om man timar och anstränger sig. Jag trodde jag skulle vara ensam kvar på listan till slut men ALLAS tid kommer, förr eller senare plussar man. Kolla bara på den jättelånga gravidlistan. När jag anslöt mig till den här tråden var det bara några få namn på den.
    KRAM!!!!
  • MelikaH

Denna tråden är verkligen peppande, ni vet alla vad ni pratar om.
    Känns skönt att läsa allt ni skriver.

Jag är så sugen på att mysa med min man men jag vet inte om jag vågar än?!
    Finns det risk för infektioner eller något sådant? Har inte alls blött i ca en vecka.

Jag håller tummarna för er alla! 

• Pilgrimmen
    MelikaH skrev 2010-10-01 10:29:45 följande:
    Denna tråden är verkligen peppande, ni vet alla vad ni pratar om.
    Känns skönt att läsa allt ni skriver.

Jag är så sugen på att mysa med min man men jag vet inte om jag vågar än?!
    Finns det risk för infektioner eller något sådant? Har inte alls blött i ca en vecka.

Jag håller tummarna för er alla! 
    Ja visst är det en toppentråd

jo men har du varit blödningsfri så ska det inte vara några problem alls. =) Så ha nu en riktigt härlig fredag idag
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-10-01 10:23:48 följande:
    Åååh, vännen....vet att det inte är nån tröst men jag vet PRECIS hur du känner dig! Fem tunga månader satt jag där och fällde en tår varje gång mensen kom och fattade inte varför det inte tar sig. Fattar fortfarande inte men jag tror inte det är nåt fel. Ibland tar det tid helt enkelt. Även om man timar och anstränger sig. Jag trodde jag skulle vara ensam kvar på listan till slut men ALLAS tid kommer, förr eller senare plussar man. Kolla bara på den jättelånga gravidlistan. När jag anslöt mig till den här tråden var det bara några få namn på den.
    KRAM!!!!
    Tack!!

Det blir försök 8 nu totalt för oss. nr 5 sen efter missfallet i maj. Men lite frustrerande är det måste jag erkänna. Redan innan sonen föddes  (han blev till på första pergotimeförsöket) så var visste jag att jag ville ha helst ca bara 2 år mellan barnen. Så det känns lite som ett personligt misslyckande nu när kroppen inte alls vill...

Ja in på grav-listan skall jag!!! Nu skall jag bara klura ut när evt nästa BIM kan tänkas bli så jag kan uppdatera mig på den övre delen av listan i vart fall.
  • sugarrush

Hej på er.
    Hoppas ni mår bra, grattis till nya pluss och hoppas det kommer fler i helgen.

Själv har jag jobbat upp mig i ett frikort för sjukvård inom loppet av tio dagar, det ni!
    Det har varit ultraljud, cytotec, kurator, återbesök, kurator.. Jag har haft jätteont efter cytotec-behandlingen förra veckan, och idag hittade läkaren anledningen, jag har fått en infektion! Så nu har jag fått två sorters antibiotika att proppa i mig och får absolut inte dricka någon alkohol... (Och jag som hade tänkt slå till med en redig fylla i helgen...fan också!) Kuratorn vill sjukskriva mig för depression och kanske vore det klokt, jag vet inte. 

Jag tittar in och läser då och då men orkar inte skriva så mycket, men jag håller ändå tummarna i bakgrunden för er. Kram!

• LillaMy3

Uppdaterar listan med BIM i november. Får ändra lite på mig när jag vet att jag haft äl.

BIM SEPTEMBER
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    4 okt - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3