• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-10-01 10:46:08 följande:
    Tack!!

Det blir försök 8 nu totalt för oss. nr 5 sen efter missfallet i maj. Men lite frustrerande är det måste jag erkänna. Redan innan sonen föddes  (han blev till på första pergotimeförsöket) så var visste jag att jag ville ha helst ca bara 2 år mellan barnen. Så det känns lite som ett personligt misslyckande nu när kroppen inte alls vill...

Ja in på grav-listan skall jag!!! Nu skall jag bara klura ut när evt nästa BIM kan tänkas bli så jag kan uppdatera mig på den övre delen av listan i vart fall.
    Åh, man får försöka släppa det där med minutiös planering och tänka att allt händer av en anledning. Om det inte blir exakt två år mellan barnen så har det säkert andra fördelar ändå. Jag slutade med p-piller för ett år sedan och då var jag 30 år. Nu kommer barnet födas (förhoppningsvis) när jag är 32 och det var inte riktigt så jag hade tänkt att det skulle bli...men men. Det tog mig fem månader att bli gravid först och sen fem månader efter missfallet. Så jag verkar inte vara en sån som det tar sig för direkt men det behöver inte vara nåt fel för det. Kroppen gör som den vill. Snart sitter du där och är gravid, jag lovar!!!
  • Pancakes

MCT79, hur känns utomkveds? Har en kompis som misstänker att hon har symtom för det och vill gärna råda henne men kan inget om det..

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-01 10:46:09 följande:
    Hej på er.
    Hoppas ni mår bra, grattis till nya pluss och hoppas det kommer fler i helgen.

Själv har jag jobbat upp mig i ett frikort för sjukvård inom loppet av tio dagar, det ni!
    Det har varit ultraljud, cytotec, kurator, återbesök, kurator.. Jag har haft jätteont efter cytotec-behandlingen förra veckan, och idag hittade läkaren anledningen, jag har fått en infektion! Så nu har jag fått två sorters antibiotika att proppa i mig och får absolut inte dricka någon alkohol... (Och jag som hade tänkt slå till med en redig fylla i helgen...fan också!) Kuratorn vill sjukskriva mig för depression och kanske vore det klokt, jag vet inte. 

Jag tittar in och läser då och då men orkar inte skriva så mycket, men jag håller ändå tummarna i bakgrunden för er. Kram!

Hejsan vännen!
    Fy sjutton vad jobbigt! Stackars dig! Vilken otur du har. Hoppas verkligen det vänder för dig snart och att du får lite ljusare tider. Stor kram till dig!
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-10-01 11:02:02 följande:
    Åh, man får försöka släppa det där med minutiös planering och tänka att allt händer av en anledning. Om det inte blir exakt två år mellan barnen så har det säkert andra fördelar ändå. Jag slutade med p-piller för ett år sedan och då var jag 30 år. Nu kommer barnet födas (förhoppningsvis) när jag är 32 och det var inte riktigt så jag hade tänkt att det skulle bli...men men. Det tog mig fem månader att bli gravid först och sen fem månader efter missfallet. Så jag verkar inte vara en sån som det tar sig för direkt men det behöver inte vara nåt fel för det. Kroppen gör som den vill. Snart sitter du där och är gravid, jag lovar!!!
    Tror vi är väldigt jämngamla (-unga)

Jag slutade amma för snart ett år sen. Började med pergotime i januari i år.

Nej livet blir sällan som man planerar har jag lärt mig Har bara svårt att acceptera det.

Sugar: *Kram* hopps du mår bättre snart. Sjukskrivning kanske inte är så dumt. Ta hand om dig!!!
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-10-01 11:09:13 följande:
    Hejsan vännen!
    Fy sjutton vad jobbigt! Stackars dig! Vilken otur du har. Hoppas verkligen det vänder för dig snart och att du får lite ljusare tider. Stor kram till dig!
    Tack för ditt stöd. Känns fint att det finns någon som bryr sig.
    Kram!
  • sugarrush
    LillaMy3 skrev 2010-10-01 11:11:18 följande:
    Sugar: *Kram* hopps du mår bättre snart. Sjukskrivning kanske inte är så dumt. Ta hand om dig!!!

Hej!
    Hoppas du får din efterlängtade ÄL snart! Håller tummarna!

Ja, just nu pekar det mot sjukskrivning i någon vecka, vi får se hur det känns efter helgen. Kram!

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-01 11:07:54 följande:
    MCT79, hur känns utomkveds? Har en kompis som misstänker att hon har symtom för det och vill gärna råda henne men kan inget om det..
    Alltså många hävdar att man inte kan känna något alls före v 7-8 sådär när fostret blir större... men jag kände hugg på höger sida från dag 1... lite som ägglossningshugg fast kraftigare... kom 3-4 ggr per dag... minns min jobbarkompis som sa att "det känns att vara gravid"... men sen var det nog mest en känsla av att nått var fel..

Jag började med rosa flytningar på bim +6.. på bim +11 blödde jag lite mer men mkt mindre än mens... inom sjukvården sa man bara "begynnande mf" men jag gav mig inte... 4 veckor efter att mina blödningar började...  vilket borde motsvara v 8? så fick jag jätteont och först då såg det blodet i bukhålan...

Känner hon att nått är galet kan jag bara rekommendera henne att stå på sig och kräva vul till man 1. antingen ser en graviditet på rätt plats 2. ser det i äggledaren.
  • MCT79
    LillaMy3 skrev 2010-10-01 10:46:08 följande:
    Tack!!

Det blir försök 8 nu totalt för oss. nr 5 sen efter missfallet i maj. Men lite frustrerande är det måste jag erkänna. Redan innan sonen föddes  (han blev till på första pergotimeförsöket) så var visste jag att jag ville ha helst ca bara 2 år mellan barnen. Så det känns lite som ett personligt misslyckande nu när kroppen inte alls vill...

Ja in på grav-listan skall jag!!! Nu skall jag bara klura ut när evt nästa BIM kan tänkas bli så jag kan uppdatera mig på den övre delen av listan i vart fall.
    Vet hur det känns... vi började i december förra året... snart ett år...
  • MCT79

Hej Sugar! Roligt att se dig igen! Time-out en vecka låter väl bra? Får du en chans att samla kraft och tanken lite...

• FruW

Hej tjejer!

Spännande med lite BIM i dagarna, håller tummarna för er!! Sugar - va kul att se dig här igen vännen, har tänkt på dig.. Låter som om du har haft det för jäkligt!! Gråter vi finns här för dig om du behöver stöd!! Jag hoppas att du snart mår bra igen, massa kramar till dig!

Kommer inte bli så mkt skivet från mig i helgen, drar till köpenhamn över helgen, ska bli kul att komma bort lite.. Blöder fortfarande, men verkar som om det börjar lugna ner sig lite nu iaf! Funderar på om man ska våga mysa lite med sambon innan jag åker bort..

Trevlig helg allesammans!
    Kram Mimmi

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3