• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes

Jo, men visst är det nåt där!!! Syns ju till och med här på datorn och det är ju lovande! Som sagt, du kan ju inte veta om det är BIM exakt, allt blir ju lite skumt efter ett missfall. Åh, hoppas så för din skull vännen!

• Pancakes
    sofy skrev 2010-10-04 13:49:21 följande:
    Nä men hurru de där tror ja kommer ta sig! De känns som starkare än förra månaden, eller har ja helt fel? Ja minns de så iallafall. Heja heja!!
    Jag tycker också det är starkare än förra gången! Då såg inte jag dina streck på min jobbdator. Sitter vid samma dator nu och det här strecket ser jag Glad
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-04 13:55:48 följande:
    Jag tycker också det är starkare än förra gången! Då såg inte jag dina streck på min jobbdator. Sitter vid samma dator nu och det här strecket ser jag Glad
    Samma här! Kollade i hennes galleri nu och dom på BIM -2 ser jag inte men dom efter ser jag svagt. Så alltså de här e starkare!

HEJA MCT!!
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-10-04 13:49:56 följande:
    Åh Sugarrush.. hur måår du nu? Jag har tänkt på dig massor!
    Tack för att du tänker på mig.

Har fått infektion i livmodern dock och de vet inte riktigt vad det är så jag äter flera sorters antibiotika.
    Läkarna har upptäckt något som liknar endometrios, ena äggstocken har vuxit samman med livmodern. 
    Jag har varit hos kurator och pratat och ska fortsätta gå dit varje vecka. Jag mår skit emellanåt och ALLA i min omgivning ser på mig att jag inte mår bra (idag tog chefen mig åt sidan för att fråga vad som står på) men jag orkar faktiskt inte prata om det om jag inte måste.

Jag har kommit upp i maxbeloppet för sjukvård på en vecka... numera känner jag typ hela gynavdelningen här på sjukhuset. Ska dit nu om en stund igen eftersom jag fortfarande har så j-a ont (kan inte gå mer än 2-300 meter i sträck, förmodligen infektionen som spökar fortfarande) och imorrn ska vi in på mer kuratorsamtal.
    Sorry för neggo-inlägget, men det är såhär det är. Men det går ändå sakta framåt ändå tror jag. Känns lite, lite bättre för varje dag, och ibland vågar jag till och med tänka framåt lite.
  • rontgensyrran

MTC79 där är det ju det positiva strecket :D Eftersom det var knappt synligt igår så måste det ju vuxit sig rejält starkare redan, för detta ser man ju hur lätt som helst! Så nog går det åt rätt håll alltid! Stort grattis ännu en gång!

• rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:06:20 följande:
    Tack för att du tänker på mig.

Har fått infektion i livmodern dock och de vet inte riktigt vad det är så jag äter flera sorters antibiotika.
    Läkarna har upptäckt något som liknar endometrios, ena äggstocken har vuxit samman med livmodern. 
    Jag har varit hos kurator och pratat och ska fortsätta gå dit varje vecka. Jag mår skit emellanåt och ALLA i min omgivning ser på mig att jag inte mår bra (idag tog chefen mig åt sidan för att fråga vad som står på) men jag orkar faktiskt inte prata om det om jag inte måste.

Jag har kommit upp i maxbeloppet för sjukvård på en vecka... numera känner jag typ hela gynavdelningen här på sjukhuset. Ska dit nu om en stund igen eftersom jag fortfarande har så j-a ont (kan inte gå mer än 2-300 meter i sträck, förmodligen infektionen som spökar fortfarande) och imorrn ska vi in på mer kuratorsamtal.
    Sorry för neggo-inlägget, men det är såhär det är. Men det går ändå sakta framåt ändå tror jag. Känns lite, lite bättre för varje dag, och ibland vågar jag till och med tänka framåt lite.
    Usch och fy! Det låter ju inte alls kul. Tänker på dig och hoppas snart att du är på banan igen. Förstår verkligen att du har det tungt just nu! *styrkekram till dig*
  • Pancakes

Men fy sjutton vad jobbigt Sugarrush!!! Stor styrkekram till dig! Skönt att du börjar kunna se framåt! Har du antibiotika så är det snart över och så ska du plussa igen ska du se.

• sugarrush

Ja det är faktiskt åt helvete.
    I helgen var jag på fest och kunde inte dricka pga medicinen, då TRODDE inte folk på att jag åt antibiotika, nej de frågade förstås ifall jag var gravid, och sade skrattande "nej men antibiotika är ju en sådan där ursäkt man tar till när man är gravid, hehe, nu kom vi allt på dig!".
    Fyfan. 

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:23:35 följande:
    Ja det är faktiskt åt helvete.
    I helgen var jag på fest och kunde inte dricka pga medicinen, då TRODDE inte folk på att jag åt antibiotika, nej de frågade förstås ifall jag var gravid, och sade skrattande "nej men antibiotika är ju en sådan där ursäkt man tar till när man är gravid, hehe, nu kom vi allt på dig!".
    Fyfan. 
    Men åh, vad tråkigt med dessa kommentarer!!! Kan du inte berätta varför du äter antibiotika så de får skämmas riktigt ordentligt?!

Jag fick barnfrågan igen idag på fikapausen på jobbet. Hallååå, på jobbet liksom??? Vem vill sitta och diskutera det så där på fikapausen inför alla. Folk är lustiga ibland.
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-10-04 14:28:25 följande:
    Men åh, vad tråkigt med dessa kommentarer!!! Kan du inte berätta varför du äter antibiotika så de får skämmas riktigt ordentligt?!

Jag fick barnfrågan igen idag på fikapausen på jobbet. Hallååå, på jobbet liksom??? Vem vill sitta och diskutera det så där på fikapausen inför alla. Folk är lustiga ibland.
    Ja, man kan ju fundera på vad man ska säga för dräpande kommentar.. vad brukar du säga? Vi vill liksom inte avslöja för någon att vi planerar barn, och SPECIELLT inte för dem som säger såna idiotiska saker... Men det kanske man borde. jag vet inte.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3