• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-10-04 14:56:01 följande:
    Ja, det är så otroligt privat och så konstigt att folk tycker att man kan fråga hur som helst. Man borde fråga nåt privat tillbaka som typ "jaha, eftersom du frågar mig om mitt sexliv så frågar jag hur ert sexliv är? Hur ofta har ni sex och brukar ni komma båda två varje gång?" eller nåt... Flört
    Ja jag har funderat på något liknande faktiskt. Ibland har jag ljugit och helt enkelt svarat  "Jag kan inte få barn". Då blir de tysta och frågar aldrig igen. Den dagen jag väl är gravid får de väl sitt livs överraskning... hehehe
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-04 14:52:35 följande:
    Dina svar var ju ruskigt bra Pancakes.. hur har folk reagerat då?
    Åh, de skäms jättemycket oftast. Men det kan de ha. Man får faktiskt tänka sig för lite tycker jag.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-04 15:02:15 följande:
    Ja jag har funderat på något liknande faktiskt. Ibland har jag ljugit och helt enkelt svarat  "Jag kan inte få barn". Då blir de tysta och frågar aldrig igen. Den dagen jag väl är gravid får de väl sitt livs överraskning... hehehe
    Hehe, bra! Jag kan till och med få jobbiga kommentarer från de som vet om missfallet. Folk säger ofta att de tycker det är bra att vi tar det lite lugnt och inte jäktar på med barn efter missfallet. Hallå, vi tar det inte alls lugnt men det tog massa tid helt enkelt.!! Varför tror alla att det bara är bestämma sig för barn och så är man gravid hux flux dagen efter. Minns ingen biologilektionerna? Märkligt...
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-04 15:06:15 följande:
    Hehe, bra! Jag kan till och med få jobbiga kommentarer från de som vet om missfallet. Folk säger ofta att de tycker det är bra att vi tar det lite lugnt och inte jäktar på med barn efter missfallet. Hallå, vi tar det inte alls lugnt men det tog massa tid helt enkelt.!! Varför tror alla att det bara är bestämma sig för barn och så är man gravid hux flux dagen efter. Minns ingen biologilektionerna? Märkligt...
    Smidigt folk det finns.. man upphör aldrig att förvånas... otroligt.
    Jag har varit förskonad.. visst har folk frågat ibland men aldrig på ett påträngade nyfiket sätt.. bara kollat hur jag mår typ.. Kanske för att jag jobbar inom vården? Man vet hur det kan vara... man lär sig genom andras öden... eller så är det så enkelt att vi inte har tid att nosa om varann.. haha!
  • Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:06:20 följande:
    Tack för att du tänker på mig.

Har fått infektion i livmodern dock och de vet inte riktigt vad det är så jag äter flera sorters antibiotika.
    Läkarna har upptäckt något som liknar endometrios, ena äggstocken har vuxit samman med livmodern. 
    Jag har varit hos kurator och pratat och ska fortsätta gå dit varje vecka. Jag mår skit emellanåt och ALLA i min omgivning ser på mig att jag inte mår bra (idag tog chefen mig åt sidan för att fråga vad som står på) men jag orkar faktiskt inte prata om det om jag inte måste.

Jag har kommit upp i maxbeloppet för sjukvård på en vecka... numera känner jag typ hela gynavdelningen här på sjukhuset. Ska dit nu om en stund igen eftersom jag fortfarande har så j-a ont (kan inte gå mer än 2-300 meter i sträck, förmodligen infektionen som spökar fortfarande) och imorrn ska vi in på mer kuratorsamtal.
    Sorry för neggo-inlägget, men det är såhär det är. Men det går ändå sakta framåt ändå tror jag. Känns lite, lite bättre för varje dag, och ibland vågar jag till och med tänka framåt lite.
    Massa styrkekramar till dig! Fy va livet är orättvist..Räckte det lixom inte med mf:et?!
  • LillaMy3

Sugarrush. Usch så jobbigt med en infektion på toppen av allt.

*Kram om*

MCT. Ser strecket klart och tydligt Grattis!

• sugarrush

Puh, var på sjukhuset och det visade sig att min infektion gått ner. Skönt.

En helt annan sak som hände idag som gav mig lite perspektiv på allt:
    När jag satt i väntrummet på sjukhuset satt en 16-17-årig flicka där med sina föräldrar. Mamman grät oavbrutet och försökte förklara för dottern att hon älskade henne (medan dottern muttrade att hon hatade föräldrarna och aldrig ville se dem mer). Jag blev naturligtvis lite nyfiken vad det gällde (jag vet, fult av mig menmen), tänkte först att det gällde någon oönskad ungdomsgraviditet.. Så småningom förstod jag att dottern hade rymt hemifrån och igår hade hennes föräldrar polisanmält henne försvunnen. Och så inatt hade polisen hittat henne och då hade hon varit hög på extasy och blivit polisanmäld för droginnehav.
    Fattar ni, 16 år! Vad hon gjorde på gynakuten kan man ju bara fundera på.
    Fy fasen vilken ångest för föräldrarna, det var så fruktansvärt att se! Det bara skar i hjärtat, man ville bara säga till flickan att SLUTA ta droger, när man hörde henne sitta där och säga att det enda hon ville var att knarka och dö...
    Usch!

• FruW

Hej flickor!

Sugar - kul att se dig igen, såå skönt att infektionen verkar gå åt rätt håll!!! Miljoner kramar till dig, tycker så synd om dig som ska behöva gå igenom allt detta!!

MCT - blev såå glad när jag såg det här i morse, jag ser strecket tydligt, så jag säger GRATTIS vännen!!

i dag har jag faktiskt ringt till min läkare med anledning av mina blödningar, fick prata med hans assistent o hon skulle be honom ringa mig, så nu väntar jag bara på det.. Känner ett svagt svidande kring urinröret, kan det va UVI på gång? Har aldrig haft det tidigare, men köpte lite tranbärsjuice i förebyggande syfte..

• Pilgrimmen

Haha jag glömde ju säga  GRATTIS till MCT!! Ett jätte fint plus ju..Och härligt att se att man kan plussa så direkt efter mf

Nu måste jag vara ägglossning..För jag har jätte ont i äggstockstrakten. På vänster sida! Hihi! Och äntligen (ursäkta detaljerna) har ägglossningsflytningarna satt igång =)) ÄNTLIGEN!  Väntan på äl är ju såååå mycket tråkigare än väntan på BIM =) Åh va jag hoppas nu..=)

• Mamaobabba

Stora kramar till dig Sugarrush, skönt iaf att infektionen gått ner!!

Grattis MCT!

Och.. Själv har jag fått besök av tant röd, så inget plus den här månaden.. heller..
    Får se om vi orkar försöka nästa ÄL eller om vi lägger det på is under tiden vi söker utredning..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3