• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:06:20 följande:
    Tack för att du tänker på mig.

Har fått infektion i livmodern dock och de vet inte riktigt vad det är så jag äter flera sorters antibiotika.
    Läkarna har upptäckt något som liknar endometrios, ena äggstocken har vuxit samman med livmodern. 
    Jag har varit hos kurator och pratat och ska fortsätta gå dit varje vecka. Jag mår skit emellanåt och ALLA i min omgivning ser på mig att jag inte mår bra (idag tog chefen mig åt sidan för att fråga vad som står på) men jag orkar faktiskt inte prata om det om jag inte måste.

Jag har kommit upp i maxbeloppet för sjukvård på en vecka... numera känner jag typ hela gynavdelningen här på sjukhuset. Ska dit nu om en stund igen eftersom jag fortfarande har så j-a ont (kan inte gå mer än 2-300 meter i sträck, förmodligen infektionen som spökar fortfarande) och imorrn ska vi in på mer kuratorsamtal.
    Sorry för neggo-inlägget, men det är såhär det är. Men det går ändå sakta framåt ändå tror jag. Känns lite, lite bättre för varje dag, och ibland vågar jag till och med tänka framåt lite.
    Men fy vad tråkigt... jobbar du igen nu? Ska du inte vara hemma mer...?  Jag vet precis hur det känns att bli "du" med alla på gynmottagningen/akuten... jag hade klippkort i våras..

Jag hoppas verkligen antibiotikan hjälper och att din kropp snart är som den ska igen!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:06:20 följande:
    Tack för att du tänker på mig.

Har fått infektion i livmodern dock och de vet inte riktigt vad det är så jag äter flera sorters antibiotika.
    Läkarna har upptäckt något som liknar endometrios, ena äggstocken har vuxit samman med livmodern. 
    Jag har varit hos kurator och pratat och ska fortsätta gå dit varje vecka. Jag mår skit emellanåt och ALLA i min omgivning ser på mig att jag inte mår bra (idag tog chefen mig åt sidan för att fråga vad som står på) men jag orkar faktiskt inte prata om det om jag inte måste.

Jag har kommit upp i maxbeloppet för sjukvård på en vecka... numera känner jag typ hela gynavdelningen här på sjukhuset. Ska dit nu om en stund igen eftersom jag fortfarande har så j-a ont (kan inte gå mer än 2-300 meter i sträck, förmodligen infektionen som spökar fortfarande) och imorrn ska vi in på mer kuratorsamtal.
    Sorry för neggo-inlägget, men det är såhär det är. Men det går ändå sakta framåt ändå tror jag. Känns lite, lite bättre för varje dag, och ibland vågar jag till och med tänka framåt lite.
    Nämen. Kan de kanske va därför du får missfall, eller har dom nån aning? Va hemskt de låter. Jag förstår att du inte mår någe vidare nu :(

Vet hur du känner dig me o va tjenis me alla på sjukan, dock av olika anledningar. Men de är inge kul ändå :( De ska inte behöva vara så. Hur länge äter du antibiotika då? Hur tar din man allting?

Skickar massa kramar o hoppas du snart ser ljuset i tunneln!
  • sugarrush

Nej jag har faktiskt inte varit sjuk mer än den dagen jag låg inne för cytotec, men nu känner jag mer och mer att jag borde sjukskriva mig. Men det är liksom skönt att fly från problemen och vara här på jobbet och försöka göra annat... Fast jag får ju inget gjort... !
    Chefen har sagt att jag får jobba hemifrån så mycket jag vill om jag nu inte vil vara sjukskriven, så det kanske jag gör. Skönt att ha snälla och förstående chefer iallafall.

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:35:24 följande:
    Ja, man kan ju fundera på vad man ska säga för dräpande kommentar.. vad brukar du säga? Vi vill liksom inte avslöja för någon att vi planerar barn, och SPECIELLT inte för dem som säger såna idiotiska saker... Men det kanske man borde. jag vet inte.
    Jag tycker nog att det är bättre att avslöja men det är nog bara för att jag fått så otroligt mycket kommentarer och ledsnat så på det. Det enda ställe jag håller helt tyst på är på jobbet för det kan ju påverka ens karriär negativt. Vanligast är frågor på fester som typ: "när ska ni skaffa en liten knodd då, ni som är nygifta och allt är det inte dags nu?". Jag har svarat saker som "Ja, jo det vore roligt faktiskt så jag får hoppas att jag inte får missfall nästa gång också då eftersom det verkligen är dags för oss nu som är nygifta och allt" eller "Jas¨å, är det bara att skaffa alltså, typ trycka på en knapp eller?? Vad praktiskt! Jag som trodde att man var tvungen att tima ägglossning och att båda måste vara fertila och sånt".

Haha, vilken solstråle jag är på fester då :) Näe, men allvarligt talat är jag grymt trött få folk som lägger sig i. Har fått sååå mycket gliringar i många år. Är över 30, gifta och har varit tillsammans jättelänge och har bra ekonomi så folk verkar bli grymt provocerade av att man inte har barn tydligen.

Stå på dig, Sugarrush. Låt dem inte göra dig ledsen! De bör fatta att de är otroligt KLANTIGA!
  • MCT79

Sugar och Pancakes, det är fantastisk vad folk lägger sig i och frågar... egentligen borde vi komma upp med ett riktigt smaskigt svar som stänger käften på folk ordentligt!

• MCT79

Dina svar var ju ruskigt bra Pancakes.. hur har folk reagerat då?

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:46:45 följande:
    Nej jag har faktiskt inte varit sjuk mer än den dagen jag låg inne för cytotec, men nu känner jag mer och mer att jag borde sjukskriva mig. Men det är liksom skönt att fly från problemen och vara här på jobbet och försöka göra annat... Fast jag får ju inget gjort... !
    Chefen har sagt att jag får jobba hemifrån så mycket jag vill om jag nu inte vil vara sjukskriven, så det kanske jag gör. Skönt att ha snälla och förstående chefer iallafall.
    Otroligt skönt med förstående chef.. nappa på det erbjudandet, det hade jag gjort. Ingen kommer ju tacka dig för att du lider liksom....
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-04 14:51:14 följande:
    Sugar och Pancakes, det är fantastisk vad folk lägger sig i och frågar... egentligen borde vi komma upp med ett riktigt smaskigt svar som stänger käften på folk ordentligt!
    Ja, det är så otroligt privat och så konstigt att folk tycker att man kan fråga hur som helst. Man borde fråga nåt privat tillbaka som typ "jaha, eftersom du frågar mig om mitt sexliv så frågar jag hur ert sexliv är? Hur ofta har ni sex och brukar ni komma båda två varje gång?" eller nåt... Flört
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-10-04 14:46:21 följande:
    Nämen. Kan de kanske va därför du får missfall, eller har dom nån aning? Va hemskt de låter. Jag förstår att du inte mår någe vidare nu :(

Vet hur du känner dig me o va tjenis me alla på sjukan, dock av olika anledningar. Men de är inge kul ändå :( De ska inte behöva vara så. Hur länge äter du antibiotika då? Hur tar din man allting?

Skickar massa kramar o hoppas du snart ser ljuset i tunneln!
    Ja, det är lite oklart hur mycket som har med sammanväxningen att göra. Vi har ju lätt blivit gravida och det verkar vara ett problem många andopaitenter drabbas av, att de inte ens blir gravida. Men jag har läst något om att celldeleningen kan bli defekt om man har endo, så kanske har missfallen med det att göra, who knows. Iallafall kan endo vara en förklaring till varför jag ar sådana djävulska menssmärtor varje månad.

Jag ska ta antibiotika veckan ut, och nu om en halvtimme ska jag in igen och se hur det ser ut eftersom det fortfarande gör ont. Förhoppningsvis är det mindre infektion nu.
    Som tur är har jag min sambo, han är verkligen världens bästa. Vi pratar och pratar, tröstar varandra och är arga och bittra tillsammans. Ibland har det varit riktigt pissigt och vi har blivit arga på varandra (eller, mest jag som blivit arg på honom), men den här helgen som gått har vi funnit varandra igen. Vi är fortfarande arga och väldigt ledsna, men vi är inte ensamma för vi har varandra. Vi enas liksom i ilskan och sorgen.
    Jag älskar honom så oerhört.
    Och nu planerar vi en mysig spa-helg om tre veckor så vi har något att se fram emot.

Ja, jag hoppas att vi snart ser ljusare på tillvaron.
    Sorry för mina neggo-inlägg här i tråden, vill inte sprida dålig stämning....
    Kul att se att  fler plussar!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3