• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-10-06 09:12:45 följande:
    Nja dom ser nog inget alls nu.... jag väntar.. jag har ju en tid nästa onsdag för utredning... lyckan vore väl om man kom dit och allt var bra,... haha... drömma får man ju.. =)
    Hur mycket blöder du egentligen? Trosskydd eller typ binda??? Mörkt eller ljust? Jag tycker absolut man ser testet tydligt! Har du ont?
  • MCT79
    Aina83 skrev 2010-10-06 09:06:50 följande:
    Hur orkar ni?

Jag orkar snart inte längre=(

Försökt i 1år nu, och vi ska ta hjälp nu, är det inte mensen som kommer, nej då får jag missfall, vrf är livet så jävla orättvist för?=( 
    Jag vet hur du känner.... i slutet av nov är  det ett år sen jag tog ut min spiral.. 1 utomkveds och två (?) mf sen dess...  jag vet inte hur man orkar.. det är väl målet antar jag? Om man ger upp så kommer man ju garanterat inte att nå det... jag tror bara det är viktigt att man tillåter sig själv att gräva ner sig ett par dar när det går åt skogen, att ta nya krafter och se försöka se framåt...
    Att prata med varann... vi gick om varann här förra månaden... jag var ledsen min sambo men men vi pratade inte om det rakt ut... det gjorde vi igår... ordentligt.

Min sambo längtar något oerhört efter barn... å jag har nån slags skräck inom mig att om det fortsätter gå åt skogen så kommer han inte vilja vara med mig.. det pratade vi om igår och nu känns det bättre...
  • MCT79
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 09:20:20 följande:
    Hur mycket blöder du egentligen? Trosskydd eller typ binda??? Mörkt eller ljust? Jag tycker absolut man ser testet tydligt! Har du ont?
    Jag blöder mörkrött...slemmigt... hade binda igår men det kom en liten fläck i den... hade tampong i natt mest av anledningen att blödning på bim+1 vs mens inte kan vara nån större skillnad i infektionsrisk...

Inget ont alls just nu... hade som mensvärk igår..
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-10-06 09:27:41 följande:
    Jag blöder mörkrött...slemmigt... hade binda igår men det kom en liten fläck i den... hade tampong i natt mest av anledningen att blödning på bim+1 vs mens inte kan vara nån större skillnad i infektionsrisk...

Inget ont alls just nu... hade som mensvärk igår..
    Skit i tampongen så att du har koll på hur mycket du blöder! En liten fläck låter inte som mens eller missfall hoppas verkligen det stannar vid det. Mensvärk kan ju lika gärna vara växtverk. Hoppas det är en positiv nyhet på onsdag. Onsdag= idag??? Eller nästa vecka?
  • MCT79
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 09:31:02 följande:
    Skit i tampongen så att du har koll på hur mycket du blöder! En liten fläck låter inte som mens eller missfall hoppas verkligen det stannar vid det. Mensvärk kan ju lika gärna vara växtverk. Hoppas det är en positiv nyhet på onsdag. Onsdag= idag??? Eller nästa vecka?
    Aj aj syster! ;)  Nästa onsdag..den 13:e... låt oss hoppas det är en turdag! =)
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-10-06 09:37:08 följande:
    Aj aj syster! ;)  Nästa onsdag..den 13:e... låt oss hoppas det är en turdag! =)
    Det är ju inte fredag den 13:e. Onsdag den 13:e låter mer som en tur dag tycker du inte det ;D
  • sugarrush

MCT, plusset är ju helt klart starkare idag!
    Så visst kan det vara en ofarlig blödning.

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-10-06 09:02:40 följande:
    Yes Pilgrimmen, en sån känsla hade jag förra månaden, redan ett par dar efter äl så "visste" jag...=))

Jag har testat idag... blöder fortfarande färskt rött, som en mens.. men inga stora koagler som förra månaden.. mer slemmigt? (oookej här delar vi allt...)
    Testade i går em och tyckte det var starkare än på ,morgonen... tänkte att det var inbillning men det jag tog nu på morgonen är också starkare än igår morse...? Igår gick det inte att fånga på bild ju.... Nu är ju frågan... är det starkare än på bim? Å varför blöder jag isf??? Förra månaden testade jag ju neg. två dar efter att blödningen startade....

ser det jätte tydligt.. som jag sa innna, du ska inte ta ut något i förskott nu. utan se vad som händer. Vilken vecka ska du vara i nu ung?
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    MCT;

Jag blödde på söndagen första gången, testade positivt på måndan men de va bim -2, så ja va på.. bim+4 när ja blödde.. o de va massor av färskt, knallrött blod. andra gången va på tisdagen, samma sak då, lite mörkare dock. o sen dröjde de 2v till nästa gång, o då va de rostbrunt/rött, mer slemmigt o me klumpar. men nog fan äre inte kört här iallafall ;)

Dom första gångerna hade ja lite molvärk i magen o brösten ömmade inte alls som innan, de kom dock tillbaka senare.

Så blod behöver inte va dåligt! Inte ens färskt, rött som dom skriver.. ;)
  • MCT79

Det är färskt rött nu... inga enorma mängder men det har kommit ca en 5-krona i bindan... det jag tycker skiljer sig från förra månaden är att det är inga koagler nu... men det kanske kan ha att göra med att jag ätit albyl minor denna månad med?
    Brösten ömmar lite igen... usch... vågar inte hoppas. Väntar ett par dar och testar igen...

Vilken vecka...hmm... hade maxutslag på ältesten 20-21/9... brukar få min mens 14 dagar efter första dagen jag får utslag på ältesterna... Isf är jag bim+2 idag... Men om jag hade min äl den 22:a så är jag väl rent tekniskt sett på 4+0 eller??

Usch jag är så dålig på det där....

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3