• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Men vad bra att du ska till läkaren nästa vecka! TÄnk att det är en win-win situation: antingen är du gravid och då kan få hjälp att få graviditeten att fortskrida. Eller så har du fått missfall och isåfall börjar din utredning redan där och då, och du kan säkert få hjälp att få det att funka nästa gång. 
    Jag hoppas verkligen att det går bra denna gången. Kram!

• Aina83

Nu ska vi få hjälp, 1 år har gått och äntligen har jag kontaktat ivf kliniken, väntar på brev hem nu bara=)

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-10-06 13:33:58 följande:
    Det är färskt rött nu... inga enorma mängder men det har kommit ca en 5-krona i bindan... det jag tycker skiljer sig från förra månaden är att det är inga koagler nu... men det kanske kan ha att göra med att jag ätit albyl minor denna månad med?
    Brösten ömmar lite igen... usch... vågar inte hoppas. Väntar ett par dar och testar igen...

Vilken vecka...hmm... hade maxutslag på ältesten 20-21/9... brukar få min mens 14 dagar efter första dagen jag får utslag på ältesterna... Isf är jag bim+2 idag... Men om jag hade min äl den 22:a så är jag väl rent tekniskt sett på 4+0 eller??

Usch jag är så dålig på det där....
    en 5 krona är INGENTING :) jag tror på dig och din graviditet. du ANAR inte hur vanligt det är med blödningar i början. De senaste månaderna har jag nästan hört fler som blödit än inte... så du.. njut så länge det bara går :D
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-06 13:33:58 följande:
    Det är färskt rött nu... inga enorma mängder men det har kommit ca en 5-krona i bindan... det jag tycker skiljer sig från förra månaden är att det är inga koagler nu... men det kanske kan ha att göra med att jag ätit albyl minor denna månad med?
    Brösten ömmar lite igen... usch... vågar inte hoppas. Väntar ett par dar och testar igen...

Vilken vecka...hmm... hade maxutslag på ältesten 20-21/9... brukar få min mens 14 dagar efter första dagen jag får utslag på ältesterna... Isf är jag bim+2 idag... Men om jag hade min äl den 22:a så är jag väl rent tekniskt sett på 4+0 eller??

Usch jag är så dålig på det där....
    Men vännen.. jag blödde ingen femkrona.. snarare typ.. massor!! :p

Håller tummarna! Albyl gör ju också att man e mer lättblödande, även om de inte alls e i samma utsträckning som trombyl.. kan inte va ngt sånt då?
  • MCT79

En femkrona i bindan alltså men när jag torkar mig så är det massor på pappret.. men det är konstigt... så "genomskinligt"..alltså...hmm.."tunnt"? Låter konstigt...

Nu ska jag vila lite middag för jag är trött! =)

• sofy
    MCT79 skrev 2010-10-06 16:42:28 följande:
    En femkrona i bindan alltså men när jag torkar mig så är det massor på pappret.. men det är konstigt... så "genomskinligt"..alltså...hmm.."tunnt"? Låter konstigt...

Samma här. Jag hade massor i toan o på papper, men knappt ngt i bindan eller "däruppe". De kom o gick lite i början de där, men avtog efter v 8. Jo men ja förstår, mitt va som vatten, fast rött då..

Är du trött? ;) Grattis! Hohoo :D
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-10-06 16:42:28 följande:

jo fast sen ser det alltid mer ut på pappret än vad det är också :D
    under en mens blöder man bara en äggkopp och man tycker man nästan förblöder ibland..
    så jag kommer fortsätta tro på dig...
  • MCT79

Ni är så goa... jag önksar jag kunde tro lika hårt som er... det känns som sagt som mycket blod... testar igen om två dar... :)

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-10-06 18:04:49 följande:
    Ni är så goa... jag önksar jag kunde tro lika hårt som er... det känns som sagt som mycket blod... testar igen om två dar... :)
    testa igen du :) Kram
  • pixerpie
    FruW skrev 2010-10-05 21:27:55 följande:
    Go kväll!

MCT - usch!! Är du säker?? Var inne hos dig o kikade, men jag kunde bara se gårdagens test.. Blöder du något?? Det kan ju bara vara så att dagens test av ngn annan anledning var lite svagare, kanske är starkare i morgon igen... Det tar ju några dagar för hcg att öka ordentligt!! Jag hoppas på dig!!

Pilrgrimmen - grattis till fint utslag på ÄL, nu är det bara att jobba på!!!

Med två små - hur går det för dig?? BIM är passerat med flera dager, nu är vi nyfikna på dig! Pixan o Mammaobabba - BIM för er nu!! Spännande, några symptom?! Jag håller tummarna för några fina plus till i tråden!!
    Omtänksamma Mimmi! Och mår du bra?
    Nä... Testade sö kväll... med mycket, mycket vilja kunde jag urskilja något- men inte mannen.... Började iaf blöda måndag 18 dagar efter äl... Och med blödningen kom något " typ slemsäck" någon mm i storlek ( hade så förra mf med) plus huvudvärk som jag också haft med mf... 

Men ser det som en mens... Kan ju mycket väl vara det med och gravid är jag ju inte!!! Börjar bli så trött på denna väntan, hade räknat med bäbis nu!!! Som någon annan skrev- det är så ORÄTTVIST!!!  

Och orkar vidare gör man ju enbart för att man vet vad belönnngen är och blir så småningom... Och när vi väl fått vara små- kommer den här tiden förmodlingen att kännas värd all väntan!

MCT- håller tummarna, men usch vilket huvudbry, förstår din oro!!! Men oavsett hur det är/ går kan du inte göra något åt det just nu! Gör det bästa av det och vänta, tids nog får du veta!
    KRAM PÅ ER!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3