• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79

Morrn tjejer, plusset är svagare idag... går nog inte att få på bild ens... så nu är det bara invänta läkarbesök... förhoppningsvis får jag bra hjälp...!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-07 08:09:02 följande:
    Morrn tjejer, plusset är svagare idag... går nog inte att få på bild ens... så nu är det bara invänta läkarbesök... förhoppningsvis får jag bra hjälp...!
    Men åh vad det blir framo och tillbaka för dig hela tiden. Stackars dig!! Skönt att du har läkarbesök snart! Då får du antingen hjälp eller så visar det sig att du är gravid. En kompis till mig hade precis som du för några veckor sedan. Svaga och starka test om vartannat. Hon har varit på VUL nu och allt ser bra ut!
  • sugarrush

Vad störigt MCT! Förstår att du blir frustrerad. Hoppas allt är bra och att du är gravid!

Men jag kom att tänka på en sak, kommer du ihåg för några månader sedan i tråden, då var det väl någon som hade "pendlande hormoner" efter missfallet, iallafall kallade läkarna det så. Ifall du inte är gravid kanske det är något sådant, att du inte fått missfall igen utan att det är rester från förra missfallet som spökar?

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-07 09:33:21 följande:
    Vad störigt MCT! Förstår att du blir frustrerad. Hoppas allt är bra och att du är gravid!

Men jag kom att tänka på en sak, kommer du ihåg för några månader sedan i tråden, då var det väl någon som hade "pendlande hormoner" efter missfallet, iallafall kallade läkarna det så. Ifall du inte är gravid kanske det är något sådant, att du inte fått missfall igen utan att det är rester från förra missfallet som spökar?
    Näe det tror jag inte... vid förra blödningen testade jag neg två dar efter jag började blöda..  och HCG i blodet var 2 = inte gravid när jag tog det 4 dagar efter blödningsstart. Jag har sen testat med äl-test varje dag sedan jag slutade blöda och om HCG hade stigit igen så hade jag fått utslag på äl-testen med ju...

Jag tror på en ny graviditet  (fick ju symtom en vecka efter äl med  ömma bröst och dragningar i ljumskarna...) men att det sket sig igen helt enkelt..

Igår kväll mådde jag illa... å hoppades såååå.... idag faller man som en pannkaka. Nu siktar jag in mig på läkarbesöket nästa onsdag.
  • sugarrush

Okej... Fan också. Själv går man med MASSOR av hcg, trots att jag gjorde cytotec- behandligen för nästan 2 veckor sedan. Bli så ledsen att det aldrig går ner, gravidstrecket kommer fram efter typ 10 sekunder när jag kissat på testet, och blir jättestarkt. Hur länge hade ni hormoner kvar i kroppen efter ert mf/ma? Ni som fått cytotec?

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-07 10:57:49 följande:
    Okej... Fan också. Själv går man med MASSOR av hcg, trots att jag gjorde cytotec- behandligen för nästan 2 veckor sedan. Bli så ledsen att det aldrig går ner, gravidstrecket kommer fram efter typ 10 sekunder när jag kissat på testet, och blir jättestarkt. Hur länge hade ni hormoner kvar i kroppen efter ert mf/ma? Ni som fått cytotec?
    Jag hade två veckor efter och det var starkt hela tiden. Sen helt plötsligt en dag var det helt borta.
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-10-07 09:49:39 följande:
    Näe det tror jag inte... vid förra blödningen testade jag neg två dar efter jag började blöda..  och HCG i blodet var 2 = inte gravid när jag tog det 4 dagar efter blödningsstart. Jag har sen testat med äl-test varje dag sedan jag slutade blöda och om HCG hade stigit igen så hade jag fått utslag på äl-testen med ju...

Jag tror på en ny graviditet  (fick ju symtom en vecka efter äl med  ömma bröst och dragningar i ljumskarna...) men att det sket sig igen helt enkelt..

Igår kväll mådde jag illa... å hoppades såååå.... idag faller man som en pannkaka. Nu siktar jag in mig på läkarbesöket nästa onsdag.
    vad tråkigt att höra.. men vänta ändå till besöket innan du ger  upp helt
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-07 10:57:49 följande:
    Jag gick med ett lååågt stationärt hcg vid mitt utomkvedes... från januari till april... SUCKS!!
    Nu var ju du mycket längre gången så det klart det kommer ta tid.. men jag vet precis hur pissigt det är att gå och vänta...
  • sugarrush

Mmm det suger verkligen att gå och vänta såhär. Pancakes, det låter positivt att ditt bara var borta helt plötsligt en dag! Hoppas det sker här också.
    Vid mitt förra MF började hcg-hormonet sjunka redan första veckan, och efter 10-11 dagar var det helt borta. Den här gången är det annorlunda, det är som om jag är jättegravid fortfarande... Dock tycker jag ju att symptomen har försvunnit, så jag hoppas att det ska gå ner.
    Man kan väl inte få ny ÄL är testet fortfarande visar positivt väl?

Håller tummarna för dig MCT, det verkar vara många som upplevt mysko saker i början av sin graviditet!

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-07 12:20:25 följande:
    Mmm det suger verkligen att gå och vänta såhär. Pancakes, det låter positivt att ditt bara var borta helt plötsligt en dag! Hoppas det sker här också.
    Vid mitt förra MF började hcg-hormonet sjunka redan första veckan, och efter 10-11 dagar var det helt borta. Den här gången är det annorlunda, det är som om jag är jättegravid fortfarande... Dock tycker jag ju att symptomen har försvunnit, så jag hoppas att det ska gå ner.
    Man kan väl inte få ny ÄL är testet fortfarande visar positivt väl?
    Jo, det fick jag. Var på återbesök på torsdagen och gjorde VUL och då kunde läkaren se att allt vara borta och att en ny ägglossning var på gång. På lördagen efter testade jag fortfarande plus på testet. Skumt!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3