• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Vad konstigt! Man kan ju liksom inte kolla om man har ÄL nu med testen, nu när man har hcg i kroppen.
    Jaja, då får man börja sexa så fort blödningen slutar då. Fasen vad jag vill ha sex nu, har inte haft det sedan mitten på augusti, då jag plussade!

Lite oklart hur mycket jag har kvar att blöda ut, på sjukhuset i månadgs hade jag 13 mm kvar, men så sade hon att det inte behövde gå helt ner till noll, innan mens kunde man nämligen ha upp till 10 mm som skulle blöda ut under mensen. Lite flummigt det här...

• sugarrush

Pancakes, hur långt efter din cytotec-behandling fick du ÄL förresten?

• FruW
    Flyttar fram BIM-listan och passar på att flytta ner till november.

BIM SEPTEMBER
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    17 okt - annaj84 (1:a försöket efter MF 13 sep-10)
    19 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    8 nov - Mimmi80 (6:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-07 13:31:25 följande:
    Pancakes, hur långt efter din cytotec-behandling fick du ÄL förresten?
    Ganska exakt två veckor. Så kör på du! Man vet aldrig!
  • Pancakes

Mimmi, trist med mensen! Hur mår du?

• sugarrush

Mimmi, blä för mens! Ska vi ta varsin bloody mary i helgen och tänka på varann kanske? När är det du ska till läkaren?

Tack Pancakes för svaret! Hoppas nu att jag som du får ÄL nu två veckor efter cytotec-behandlingen. För isåfall borde det ske nu i dagarna... Har dock inte fått några ÄL-känningar ännu, och jag kan ju inte testa med stickor eftersom gravtesten fortfarande visar positivt, men man kan ju alltid hoppas. Jag och sambon sexade iallafall igår för första gången sedan mitten på augusti! (Fast sist tog det ju en mens innan vi blev gravida igen, så vi är inställda på att vi måste vänta åtminstone en månad innan något kan ske... bara att hålla ut!)

MCT, hur går det för dig? Har du testat dig idag? Hoppas du inte blött mer!
    *kram*

• MCT79

Mimmi, tråkigt med mens... det borde vara din tur att få ett plus snart....

Sugarrush... jag blöder klart mindre... vilket förvirrar mig!! Jag borde blöda några dar till... testade inte i morse heller... ids inte... tar ett i morrn tänkte jag...  kram!!

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-08 10:08:58 följande:
    Mimmi, blä för mens! Ska vi ta varsin bloody mary i helgen och tänka på varann kanske? När är det du ska till läkaren?

Tack Pancakes för svaret! Hoppas nu att jag som du får ÄL nu två veckor efter cytotec-behandlingen. För isåfall borde det ske nu i dagarna... Har dock inte fått några ÄL-känningar ännu, och jag kan ju inte testa med stickor eftersom gravtesten fortfarande visar positivt, men man kan ju alltid hoppas. Jag och sambon sexade iallafall igår för första gången sedan mitten på augusti! (Fast sist tog det ju en mens innan vi blev gravida igen, så vi är inställda på att vi måste vänta åtminstone en månad innan något kan ske... bara att hålla ut!)

MCT, hur går det för dig? Har du testat dig idag? Hoppas du inte blött mer!
    *kram*
    Det är i alla fall skönt att kunna tänka att "det finns en chans". Det gör det lättare att fortsätta. Sen om mensen kommer så blir man ju lite glad ändå för att kroppen är igång igen som den ska och att det funkar liksom. Kommer inte mensen så är det ju också bra för då är du gravid :)
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-08 10:16:37 följande:
    Mimmi, tråkigt med mens... det borde vara din tur att få ett plus snart....

Sugarrush... jag blöder klart mindre... vilket förvirrar mig!! Jag borde blöda några dar till... testade inte i morse heller... ids inte... tar ett i morrn tänkte jag...  kram!!
    Ja, det är verkligen förvirrande med din situation nu. Är du gravid, är det missfall eller mens...vilken soppa, stackare! Skönt att du ska till läkare och få klarhet snart. Vad duktig du är som inte testar!
  • Pilgrimmen

Sugarrush: åh hoppas din äl kommer alldeles snart

MCT: Håller alla mina tummar för att du ska slippa ett mf till. Och att kroppen bara jävlas med dig

Lite ego nu då: Men nu är iaf ägglossningen över totalt. Testade jätte negativt på äl testet igår så jag tror ägget släppte i förrgår eller tidgt igår =) Och jag som trodde väntan på BIM skulle gå snabbare än väntan på äl men tjiii fick jag..Nu kan jag inte släppa det..Haha. Dock är ju denna väntan roligare men som sagt, segare..

Och det som är mindre roligt är att mina bröst ömmar, eller iaf vårtorna och varje gång jag blivit gravid har det börjar såhär tidigt. För när jag inte varit gravid känns det knappt något i dom..Såå va fan, jobbigt att ha fått lite hopp. För så är då risken större att behöva bli besviken...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3