skruttnorpan skrev 2010-12-14 09:19:19 följande:
Mjaaw- Tack för välkomnandet!! Härligt att du har ÄL nu, då är ju fasen med misströstan över och hoppet börjar stiga igen

Går du på behandling iom att båda äggen verkar redo??
Håller ni inte med om att varje månad är indelat i tre faser?
1. MENSEN
En känsla av tomhet, maktlöshet och misstro till att det någonsin kommer gå- att man någonsin ska orka försöka igen. Någonstans en frustration över att man vet att man MÅSTE försöka igen, det finns ju inget annat val och mensen kommer ju komma varje månad i alla fall och påminna en om att man inte är gravid.
2. ÄGGLOSSNINGSTID
Hoppet är tillbaka! En stark övertygelse om att DEN HÄR gången tar det! Ett nästan spännande arbete påbörjas med att planera-pricka in-göra rätt!
3. VECKAN INNAN BIM
En berg-och-dalbana mellan övertygelse och misströstan. Ena sekunden säker på känslan att vara gravid; brösten känns ju si eller så, molar det inte lite? är jag inte tröttare än vanligt...? Nästa sekund förtvivlat säker på motsatsen- tomheten slår in och och bedövar...och så börjar man om igen...
Någon som känner igen sig?

Precis så är det! Huvudet på spiken!
Härligt med en till fin tjej i gänget som förstår precis hur det är.
Inte ens min sambo verkar inte fatta vad som pågår i mitt känsloliv under cykelns gång, men härinne fattar alla precis, det är det som är så härligt med vårt gäng!
Jättekul att du är här hos oss Skruttnorpan!
(Jag är för övrigt just nu under punkt 3. Inget plus ännu och pendlar som en sinuskurva mellan en stor hoppfullhet och en känsla att vilja dö, typ. )