• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Soffy - hur mår du vännen?? Tänker på dig och hoppas det har gått bra idag!!

Sugar o MCT - härligt att höra att ni är på G!! Nu jäklans ska här bli plus i tråden!!

Snuttskorpan - beklagar ditt mf o jättetråkigt att du behöver leta dig fram till en mf-tråd!! Gråter Men den här tråden är helt toppen, precis som du säger!! Den o tjejerna här betyder sååå mkt för mig, vet inte alls hur jag hade mått utan alla fina goa tjejer som stöttar o tröstar när det är jobbigt, o peppar och hoppas när det går bättre!

Stor kram till er alla!!

• skruttnorpan
    BIM DECEMBER
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)
    13 dec - pixan ( 7 försöket efter mf april, även mf feb.)
    18 dec - Sugarrush (1 försöket efter mf nov, ma sep, mf juni) 
    24 dec Natur ( 1 försöket efter ma januari, ma okt)
    28 dec- Pinglan83 (2:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)
    28-30 dec - Mjaaw (17:nde försöket efter mf aug -09)

BIM JANUARI
    1 jan - Mimmi80 (9:e försöket efter 3 MF)
    3 jan  - MCT79 - (3:e försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    10-13 jan - Skruttnorpan (2:a försöket efter MF 15/11)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    SoMa72 (väntar på mens efter mf i november)  
    ÄL: 24-27 dec Skruttnorpan 

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh
    soffy83

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011
    Med två små BF 31/7-2011
    Atti BF 9/8-2011
    Knuts76 BF 16/8-2011

Tack så mycket MCT79 och mimmi80! Det är såå svårt att försöka prata med folk omkring sig, speciellt som många är mitt i sin egen stora bebislycka.  I min krets har ingen haft svårt att bli gravid varför de flesta nu har sin lill* i famnen.
    Härligt att ni är så starka och blickar framåt! Sjukt inspirerande! Beställde storpack med stickor i dag, så runt julafton blir det åka avTungan ute 
    Är det försök på era första barn eller har ni något sedan tidigare?
  • MCT79

Skruttnorpan, för min del är det första barnet vi försöker få till... har försökt lite över ett år nu...tiden går fort...och sakta... :)

• FruW

Jobbar också på första barnet, känner att jag är glad om det alls blir något.. Vi fick vårt första mf i augusti förra året, sen mf nr 2 i april och mf nr 3 i maj i år. Har nu genomgått en mf-utredning som inte har visat på några konstigheter, och ingår i en speciell mf-studie. Vid nästa plus får jag hjälp så det känns skönt!!

Har också mängder av vänner med små barn, bebisar eller gravida, urjobbigt!! Men försöker jobba på den där känslan, att de blir gravida förminskar ju inte mina chanser till en egen bebis, men visst är det jobbigt! Hur ärliga har ni varit mot era familjer och vänner om era försök att få barn och ert mf? Jag har berättat för de närmsta, vilket har varit väldigt skönt! innan jag gjorde det kom det ganska mycket kommentarer, som var sååå himla jobbiga!

• soffy83

Hej underbara tjejer! Det har gått bra idag. Fick efter mitt läkarbesök med mig cytotec hem. La tre stycken under tungan vid halv elva. Typ 30-40 minuter senare började jag blöda. Eftermiddagen var riktigt tung, hade jätteont trots att jag tagit både två citodon och två bufen. Nu verkar det som om det mesta har kommit ut och jag har mindre ont. På måndag ska nytt ul göras för att se att alla rester kommit ut. Då ska jag även försöka boka tid för missfallsutredningen. Har för mig att de har ganska korta väntetider där.

Ser allt bara bra ut på måndag så kan man verkligen försöka lägga det här bakom sig och gå vidare. Jag är ju trots allt otroligt lyckligt lottad med tanke på att jag redan har en liten pojke. Min man har dessutom en till sen tidigare. Det är först nu, efter tre missfall, man verkligen förstår hur lyckligt lottad man är.

En stor kram till er andra som kämpar. Det är så uppmuntrande att efter en så jobbig dag som den här komma in och läsa er varma ordHjärta

• sugarrush

Skruttnorpan, vi håller också på med nr 1.
    Jag har velat ha barn i många år. 2005 tvingades jag till abort av min dåvarande pojkvän som absolut inte ville ha barnet jag bar (oplanerat, men vi hade varit ihop i två år). 2008-2009 försökte jag bli gravid med mitt ex i ett år utan ett enda plus (tur var väl det, men då och efteråt tvivlade jag förstås på om jag kunde få barn alls). Nu med min nuvarande älskling blir vi gravida, men verkar ha lite problem att behålla bebisarna... Har haft 3 missfall det senaste halvåret. Pust.
    Att det skulle vara ett sånt MECK att skaffa kids, det hade man ju ingen aning om...!

Och ja, det är skitjobbigt när man blir omsprungen av folk som börjar samtidigt, eller senare, och som det funkar för omedelbart. De flesta som inte genomgått det själv fattar faktiskt inte. För det handlar inte bara om att man inte fick en bebis, utan man är verkligen tillbaks på ruta noll. Allt man har planerat och den nya identiteten man gått in i (som mamma), hela det nya liv man drömt om, allt går plötsligt bara upp i rök och kvar finns en stor tomhet.

Ibland kan man förlora vänner på kuppen också. Jag har förlorat ett par vänner på kuppen, som var gravida och som jag skulle dela glädje, drömmar, gravidgympor och barnvagnsinköp, ullaredsturer för bebisshoppande med. Plötsligt hittar de istället andra vänner som de ska göra allt det där med. Man kan ju inte gå på gravidgympa som icke-gravid, såklart,det fattar jag väl. Men det känns ändå så sjukt tomt!

Ett exempel: jag har börjat på ett nytt gym. Jag och en kompis som var gravid i våras pratade om att börja träna ihop när hon fött, alltså nu under hösten. Frågade henne för några veckor sedan om hon ville hänga med och provträna. Nej, svarade hon, det passar inte så bra. Okej, tänkte jag, hon har ju småbarn och allt. Men så nu i helgen ringde hon och frågade om jag kunde ge mina gratis provträningar till hennes kompis som också hade en bebis. För de skulle minsann börja träna ihop på mitt gym!
    Jaha, så dög man inte längre... Ratad!

• sugarrush
    soffy83 skrev 2010-12-13 22:07:20 följande:
    Hej underbara tjejer! Det har gått bra idag. Fick efter mitt läkarbesök med mig cytotec hem. La tre stycken under tungan vid halv elva. Typ 30-40 minuter senare började jag blöda. Eftermiddagen var riktigt tung, hade jätteont trots att jag tagit både två citodon och två bufen. Nu verkar det som om det mesta har kommit ut och jag har mindre ont. På måndag ska nytt ul göras för att se att alla rester kommit ut. Då ska jag även försöka boka tid för missfallsutredningen. Har för mig att de har ganska korta väntetider där.

Ser allt bara bra ut på måndag så kan man verkligen försöka lägga det här bakom sig och gå vidare. Jag är ju trots allt otroligt lyckligt lottad med tanke på att jag redan har en liten pojke. Min man har dessutom en till sen tidigare. Det är först nu, efter tre missfall, man verkligen förstår hur lyckligt lottad man är.

En stor kram till er andra som kämpar. Det är så uppmuntrande att efter en så jobbig dag som den här komma in och läsa er varma ordHjärta
    Åh Soffy, gumman, skulle vilja ge dig en kram! Tur att du har lillkillen att krama om.
    Snart har du lagt det bakom dig och kan se framåt igen. Vi stöttar dig så gott vi kan genom etern.
    Stor kram!
  • skruttnorpan

Åh- en STOR kram till er alla fyra! Det här var mitt första missfall och att - som ni- ha gått igenom fler finner jag inte ens ord för.
    Jag har gått på utredningar i ett år då jag inte fick mens på flera år. Efter många vändor vet jag nu i alla fall att jag har fötts med för få anlag till ägg och med andra ord har äggstockar som en 50åring. Har fortfarande hopp till att det finns några kvar med ok kvalitté, men det återstår ju att se. Har en provrörsbef. inplanerad i oktober -11, men funderar på att betala privat för att slippa kön. Ska ge insemination 3 försök med början i januari. fungerar inte det går jag nog privat.

Förstår precis det om att förlora vänner. Någonstans önskar jag att jag kunde vara mer lycklig för alla andras magar, men det är ju SÅ svårt att sitta och prata profylaxkurser och gravidyoga när man inget hellre önskar än att det var man själv som fick vara där.
    På något sätt har jag lättare när barnet väl ha kommit för när man får ett leende av en liten känns liksom världen lite ljusare...även om tomheten skriker innifrån.

Soffy- många varma tankar till dig! Håller tummen stenhårt för ett bra besked på måndag!

• Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-12-13 22:20:08 följande:
    Ett exempel: jag har börjat på ett nytt gym. Jag och en kompis som var gravid i våras pratade om att börja träna ihop när hon fött, alltså nu under hösten. Frågade henne för några veckor sedan om hon ville hänga med och provträna. Nej, svarade hon, det passar inte så bra. Okej, tänkte jag, hon har ju småbarn och allt. Men så nu i helgen ringde hon och frågade om jag kunde ge mina gratis provträningar till hennes kompis som också hade en bebis. För de skulle minsann börja träna ihop på mitt gym!
    Jaha, så dög man inte längre... Ratad!
    NämenFörvånad, det där var ingen snäll kompis som sa så.
    Gav du henne dina gratis provträningskort eller???

-------------------------------------

Skruttnorpan - välkommen hit gumman, jag hoppas du hoppar till en BF-tråd så fort som möjligt (menar posetivt såklart)

Tjejer hur har det gått för er? Min internet strejkade ett par dagar men nu äre okej.
    Jag var hos doktorn idag och gjorde en gynundersökning, o vet ni vad ? jag har båda äggen på gång, har ägglossning ikväll enligt läkarn, så nu får jag köra igång måste ja säga. Hur  går det för er ? någon som närmar sig BIM?
  • Pancakes
    skruttnorpan skrev 2010-12-13 16:06:28 följande:

sugarrusch- Tack för välkomnandet! Tror stenhårt på vad din kurator sa, man har verkligen haft tid att reflektera över vad ett barn skulle betyda för en och tvingats ställas inför rädslan att det kanske inte går. Den rädslan ger nog lyckan ett extra djup och kärleken ett extra värde den dag man väl står där med sin lill* i famnen.
    För att inte tala om vad det gör med relationen! Vist har man dagar när det känns skit och som att vi aldrig kommer att lyckas med det här...men på det stora hela har det här året av försök-hopp-sorg och utredningar fört oss så mycket närmare varandra. Behöver verkligen påminna mig om det en dag som denna- när sambon stuckit till gymet i frustration och besvikelse och stänger allt och alla ute...

Pancakes- Vad härligt att du är gravid!! Vad mysigt med en lite sommarbäbis!! Är det din första eller har du sedan tidigare?

Ja, det är mitt första. Känner igen det där med stressen från andra. Alla har bar/nhåller på att skaffa/är gravida i bekantskapskretsen och det blir nästan lite hetsigt. Har fått mycket gliringar och pikar från vänner och familj också i och med att vi varit tillsammans jättelänge och är gifta men har försökt satsa på karriär och sånt först. Men det sticker i ögonen på folk av nån anledning och vet inte hur många "borde inte ni skaffa barn?" jag har fått...suck.

Visst tär det på relationen det här eländet som ni går igenom, så är det bara. Men det gör också relationen starkare även om det inte känns ju just nu. När ni väl sitter där med ert plus så kommer ni vara ännu lyckligare och kommit varandra lite närmare på kuppen. Håll ut!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3