• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • skruttnorpan

SoMa72- Det tummar vi på! Alla i min närhet har haft superlätt att bli gravida, haft underbara graviditeter och fått friska småttingar. Är lite rädd att det ligger på min lott att ha det svårt och dessutom en sjuk litenRynkar på näsan Försöker få bort den tanken...men den vill liksom leta sig in titt som tätt när jag ser hur bra det gått för alla andra. Känner någon igen sig??

Men nu ska jag vända....bort med bad thougts och fram med positiva laddningar...
    2011 var det - nu JÄKLARSkrattande

• Jania
    rontgensyrran skrev 2010-12-17 10:24:01 följande:
    God morgon på er tjejer!

.....
    .....Det var inte lätt att gå på julfest efter det!

Men nu är jag här nästan ett år senare och gravid i v 37+0 idag. Helt otroligt att man har kommit så långt. Snart så tittar min bebis fram och jag har fortfarande svårt att inse detta, trots min vikt uppgång på +15 kg förra veckan, sammandragningar, flera ultraljud med fina bilder på lillan, otaliga buffar och sparkar per dag, bebisgrejer överallt här hemma. Jag är överluycklig men fortfarande i nån slags förnekelsefas, tror inte på det förrens hon ligger i min famn.

Jag önskar av hela mitt hjärta att ni här inne får en fantastisk jul med den bästa klappen av alla ett litet pyre i magen. Med detta sagt så blåser jag in graviditetsbaciller över er ALLA och hoppas att min baciller är starkare än vinterkräksjukan och att ni ALLA blir "smittade" . KRAM PÅ ER!Hjärta
    ÅH! Tack för inlägget. Kanske att jag är lite extra "blödig" när jag är gravid, men jag har i alla fall tårar i ögonen... Såååå fiiint! *snyftar*

Känner igen känslan av att inte tro på det förrn den lilla/lille är kommen...men jag är ju bara i sjunde veckan så jag har låååång väg till dess. Om det går vägen. Svårt att våga tro och hoppas, som sagt....

Stora kramar å God Jul på dig syrran
  • Jania

Ja, 2011 måste vara vårt år!

Norpan: Förstår till fullo det där med tiderna. Skulle hellre fått min knodd i början på året, men när allt kommer omkring är jag världens lyckligaste om jag över huvud taget får nån knodd. Så låt den komma bara...även om det kanske blir på min "plastdotters" födelsedag. Det är ju bara att hoppas hon blir glad för ett syskon.

Alla i tråden som har barn: Har ni vetat vad det varit för kön på de små pyttisarna under graviditeten/rna?
    Själv tror jag inte att jag kommer vilja veta...det är väl en del av charmen, va? Att det blir en lyckad liten överraskning...

Å hörrni, allihopa. Vid mitt förra försök blev jag erbjuden att gå på nå't slags tidigt ultraljud för att kolla nån kota på fostrets ryggrad. De kan tydligen se om barnet riskerar några såna allvarliga sjukdomar. Är det det som kallas NUPP? Har ni gått på såna? Sen kan man göra fostervattenprov, eller hur? Och hur stora är egentligen riskerna för mf pga fostervattenprovet?

Mycket blev det nu...

Stora kramar på er allihopa....

• Jania
    MCT79 skrev 2010-12-17 09:14:02 följande:
    Godmorgon tjejer!

Grattis till fröet Junia, du får hoppa in i systertråden nu! Yähj!
    Tack tack så mycket

Men var heter den tråden...väntar nog lite, har ju som sagt lite svårt att tro att det är sant ännu...
  • Längtan efter liten

vill bara komma in och ge alla en god jul kram och lyckönskningar

Längtan efter liten är stor
  • Mjaaw

2011 är vårt år tjejer!! Jag får nog ändå önska att 2010 är mitt år , alltså denna månad, men annars blire 2011!!!
    Jania , haru fått några symptom, alltså illamående eller något sånt?

Skruttnorpan - jag kan bara hålla med dig såååååå mycket. Jo visst är jag ung o har tiden framför mig men ändå, jag har kämpat nu i 17 mån och tycker det är dags nu! Trodde aldrig det skulle vara så svårt, jag är lite avis på din vännina som ens KAN tänka så, jag bryr mig inte (i detta samanhang jag sitter i nu) när en knodd skulle komma, bara den kommer, oavsett om den skulle komma mitt i den kallaste vintern, eller i den hetaste sommaren, bara den kommer, då är jag såååå glad! Går itne ens att tänka tanken att ha en bebis här, jag blir fylld av kärlek bara jag tänker på en knodd.

• skruttnorpan
    Mjaaw skrev 2010-12-18 20:09:02 följande:
    2011 är vårt år tjejer!! Jag får nog ändå önska att 2010 är mitt år , alltså denna månad, men annars blire 2011!!!
    Jania , haru fått några symptom, alltså illamående eller något sånt?

Skruttnorpan - jag kan bara hålla med dig såååååå mycket. Jo visst är jag ung o har tiden framför mig men ändå, jag har kämpat nu i 17 mån och tycker det är dags nu! Trodde aldrig det skulle vara så svårt, jag är lite avis på din vännina som ens KAN tänka så, jag bryr mig inte (i detta samanhang jag sitter i nu) när en knodd skulle komma, bara den kommer, oavsett om den skulle komma mitt i den kallaste vintern, eller i den hetaste sommaren, bara den kommer, då är jag såååå glad! Går itne ens att tänka tanken att ha en bebis här, jag blir fylld av kärlek bara jag tänker på en knodd.
    Hahaha, jag förstår PRECIIS vad du menar med att man blir fylld av kärlek av tanken på en liten, och det är en sån FIN känsla! Tänk då bara vad som kommer sprudla i en när man väl får hålla sin lill* i famnen! Det är SÅÅÅ långt borta, men känslan är så verklig att man nästan kan ta på den...
    Önskar också att jag fick vara så naiv...men å andra sidan har hela den här resan lärt mig mycket. Om mig själv, om min partner, om vilka som är mina vänner och vilka som inte är det. Det har fått mig att omvärdera mycket i min vardag och att ändra mycket som jag tidigare gjort av gammal vana, men nu insett att jag inte bryr mig det minsta om. Får den här sagan bara ett lyckligt slut så kommer allt det här ha gjort mig till en bättre människa och mitt liv till en bättre plats för ett barn att växa upp i. Det är kanske därför allt har tagit sådan tid...som om bitarna var tvungna att falla på plats först...

Jag hoppas på detGlad
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-12-18 19:51:03 följande:
    vill bara komma in och ge alla en god jul kram och lyckönskningar
    Tack längtan!  kram!
  • Mjaaw
    skruttnorpan skrev 2010-12-18 21:36:47 följande:
    Hahaha, jag förstår PRECIIS vad du menar med att man blir fylld av kärlek av tanken på en liten, och det är en sån FIN känsla! Tänk då bara vad som kommer sprudla i en när man väl får hålla sin lill* i famnen! Det är SÅÅÅ långt borta, men känslan är så verklig att man nästan kan ta på den...
    Önskar också att jag fick vara så naiv...men å andra sidan har hela den här resan lärt mig mycket. Om mig själv, om min partner, om vilka som är mina vänner och vilka som inte är det. Det har fått mig att omvärdera mycket i min vardag och att ändra mycket som jag tidigare gjort av gammal vana, men nu insett att jag inte bryr mig det minsta om. Får den här sagan bara ett lyckligt slut så kommer allt det här ha gjort mig till en bättre människa och mitt liv till en bättre plats för ett barn att växa upp i. Det är kanske därför allt har tagit sådan tid...som om bitarna var tvungna att falla på plats först...

Jag hoppas på detGlad
    Du tar verkligen orden ut ur min mun!!!!
    Man märker vem som är ''dina riktiga vänner'' och vilka som inte är, och jag och sambon har fått ett starkare band tillsammans och jag har verkligen insett (när det gäller barn) Att man har hittat rätt man! Mannen som kämpar MED dig genom tårar och glädje att få den lilla knodden.
    Jo exakt som du säger, den hära glädjen över att bli överöst med kärlek av den lilla knodden, känns så nära att man kan ta på den, jag kan sitta o föreställa mig en graviditetsmage där lilla knodden växer, o hela hjärtat fylls av lycka.

Jo exakt som du säger, och jag är säker på att det är snart ett lyckligt slut, både för mig och dig o alla andra här, det känns liksom att den här kärleken till den efterlängtade barnet bara stiger månad efter månad, känns som att knodden är omöjlig att få tag i tills alla bitar sitter på plats. Ju längre det tar, desso mer bara vill jag ha knodden!!!! Jag trodde från första början att det inte alls skulle vara så svårt att få knodden, trodde från första månad, men icke, här sitter man efter att tårarna tagit slut o ett par långa tårar och fortfarande inte fått knodden in i magen!
  • Mjaaw

ett par långa månader ska det stå och inte tårar i sista raden*

KRam

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3