• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-12-15 08:49:34 följande:
    Sugar; har du lyckats skrama fram något megasvagt streck??
    Själv misslyckades jag totalt.... Snövitt. Igen.
    Ställer hoppet till dig!

Alicia
    Jävla vitt skit-test här också!
    Känns som om det iallafall borde blivit något megasvagt om det nu blivit något.
    Så jag börjar ge upp för den här månaden. Blä!
  • Pancakes

Men fy sjutton, vilka kommentarer ni fått! Vad tänker folk med? Det enda man kan glädjas åt att att man blir klokare av erfarenheten och ni kommer aldrig någonsin utsätta andra för såna kommentarer när ni är gravida! Det enda som man kanske möjligtvis "får" klaga över som gravid inför någon som kämpar är oron över att man ska missfall igen. Allt annat får man hålla tyst om! Jag skulle aldrig någonsin sitta på en fest och klaga över olika saker. Man har ju ingen aning om vad andra som sitter i sällskapet går igenom. Håller överhuvudtaget tyst om graviditeten tills någon ställer en direkt fråga. Blir galen på alla dessa gravida som sitter och ältar på middagar, hur intressant är det för andra liksom???

• MCT79

Det är lätt att trampa i klaveret, gjort på ett ögonblick.. men vissa saker kan man ju hålla käft om. Jag gjorde bort mig igår.
    Har en kollega med dotter på ca 7 år och en 5 år yngre son.. vi satt några igår och pratade barn med en av de gravida kollegorna (jobbigt men jag kan ju inte alltid dra mig undan....)
    Hon med två barn satt och upprepade en massa gånger hur den gravida kollegan måste komma med bebis sen så hon och sniffa och klämma lite. Flera ggr, så säger jag (korkat...)  "varför skaffar du inte en till då?"  å får till svar att hon inte kan få fler.... smidigt...  kände mig så himla dum...   :(
    Bad henne om ursäkt när vi var ensamma sen. Hon hade inte tagit illa upp alls som tur var... men det visar bara hur lätt det kan bli fel fast man är i träsket själv.

Sen finns det saker jag aldrig skulle säga, de här goda råden bland annat... "har ni provat ha sex vid ägglossningen?"  osv...

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-12-15 11:31:48 följande:
    Det är lätt att trampa i klaveret, gjort på ett ögonblick.. men vissa saker kan man ju hålla käft om. Jag gjorde bort mig igår.
    Har en kollega med dotter på ca 7 år och en 5 år yngre son.. vi satt några igår och pratade barn med en av de gravida kollegorna (jobbigt men jag kan ju inte alltid dra mig undan....)
    Hon med två barn satt och upprepade en massa gånger hur den gravida kollegan måste komma med bebis sen så hon och sniffa och klämma lite. Flera ggr, så säger jag (korkat...)  "varför skaffar du inte en till då?"  å får till svar att hon inte kan få fler.... smidigt...  kände mig så himla dum...   :(
    Bad henne om ursäkt när vi var ensamma sen. Hon hade inte tagit illa upp alls som tur var... men det visar bara hur lätt det kan bli fel fast man är i träsket själv.

Sen finns det saker jag aldrig skulle säga, de här goda råden bland annat... "har ni provat ha sex vid ägglossningen?"  osv...
    Ja, det är jävligt lätt, det vet jag.
    Gjorde själv bort mig för några år sedanm satt och åt lunch och hade väl precis börjat försöka med mitt ex. Och så säger jag, klantiga klantiga jag: "vet man att man vill ha barn är det nog smart att börja innan det är för sent". Varpå en kollega reste sig upp och gick, men det reagerade jag inte på då, hon hade väl ätit klart, tänkte jag.... Efteråt fattade jag att hon börjat i 36-årsåldern och försökt i 3 år utan resultat och befann sig mitt i IVF-djungeln! (När jag väl insåg mitt misstag, ett halvår efter kommentaren, var det liksom för sent för att be om ursäkt...)
    1,5 år senare fick hon dock sin efterlängtade dotter efter 9 IVF-försök, och först då kunde jag släppa hur jävla elak jag måste ha låtit. Fy fan. Ska aldrig säga något om något sådant igen...
  • MCT79

Mmm... det är så lätt... å svårt att ta tillbaka... jag försöker tänka på dels vad jag säger men också hur jag tar emot saker som sägs... för jag tror inte att alla som säger klantiga saker 1. är elaka 2. ens tänker på hur det kan tas emot.
    Jag har en jobbarkompis som säger korkade saker och på jobbet är det ingen hemlis att jag försöker... jag blev ju inlgd med mitt utomkveds så. De flesta vet... från de har jag svårare att ta idiotkommentarer...

Sen när det gäller att prata graviditet med de som är gravida nu så är det jättejobbigt.. men samtidigt kommer jag nog ha ett behov av att prata om det ibland när JAG blir gravid.. å då vill jag ju såklart att nån orkar prata med mig.. så jag försöker ta det samtalet och göra omd et till mina drömmar istället. Lätt nu när man väntar på äl... skitsvårt när menshelvetet precis kommit....  :/

• pixerpie

Ni är så kloka tjejer!! Toppenbrudar!!
    Och om ett år är det ju med största sannolikhet inte äl vi jagar utan beklagar illamående och andra gravidkrämpor ellet förhoppningsvis analysera blöjbajs och nojjar över mjölkstockning! Det kommer bli HELT underbart!!!

( smyger mig till några minuter när familjen är iväg på annat- men nu åter till verkligheten och städa byggdamm, nåväl på sikt blir det ju bra iallafall- kul att renovera!)

• FruW

Pixan - åhhh, drömmer om att analysera babybajs, haha! Less idag, känns som om vi aldrig kommer få barn.. Kommer inte ihåg vem av er som häromdagen beskrev dom tre stadierna, eller faserna.. Känner igen mig så, skrattade högt när jag läste det! Men inte den här månaden, borde ha äl snart, men är fortfarande deppig. Känner liksom att det har ju inte funkat alls sen i maj senast, så varför skulle det funka nu liksom.. ? Rynkar på näsan

Jaja, så är det.

• sugarrush

Och här känns det som om mensen är på ingång. Börjar få mens-symptom.
    Har aldrig haft, under någon graviditet, samma symptom alls som när jag har mens, så jag är 99% säker...
    Blä!

• pixerpie
    FruW skrev 2010-12-15 18:46:21 följande:
    Pixan - åhhh, drömmer om att analysera babybajs, haha! Less idag, känns som om vi aldrig kommer få barn.. Kommer inte ihåg vem av er som häromdagen beskrev dom tre stadierna, eller faserna.. Känner igen mig så, skrattade högt när jag läste det! Men inte den här månaden, borde ha äl snart, men är fortfarande deppig. Känner liksom att det har ju inte funkat alls sen i maj senast, så varför skulle det funka nu liksom.. ? Rynkar på näsan

Jaja, så är det.
    Jo, viss charm är det ju med det med... Liksom babykräk på axlarna och ryggen- så man inteser det själv men alla andra! Men ge inte upp- nästa år är vårt år- det känner jag på mig! Jag har ju inte heller varit gravid sedan i april så visst känns det hopplöst!!!
    Försöker att inte hoppas för mycket på pergon i januari, och hoppas att jag i mellandagarna kan vara så "relaxade" att det tar sig. ( För visst måse det ju bero på att jag INTE SLAPPNAR AV!! *ironi*)

Kramis!
    sugarrush skrev 2010-12-15 19:34:43 följande:
    Har aldrig haft, under någon graviditet, samma symptom alls som när jag har mens, så jag är 99% säker...
    Blä!
    Ja, blä för mens och PMS... Men det kan ju lika gärna vara något! Visst! Än har inte mensf-n dykt upp... Men vet känslan...
    Kram till dig med!
  • miraclee
    sugarrush skrev 2010-12-15 19:34:43 följande:
    Blä!
    Upp me hakan! Än är de inte kört!

När jag plussade denna gång hade jag inte alls haft likadana "symptom" som vid alla grav där jag fått MF, utan hade mer mens-symptom. Därav blev jag så chockad när jag testade.

Massa kramar!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3