• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-12-15 19:34:43 följande:
    Och här känns det som om mensen är på ingång. Börjar få mens-symptom.
    Har aldrig haft, under någon graviditet, samma symptom alls som när jag har mens, så jag är 99% säker...
    Blä!
    Jag fick i morse bruna flytningar men sen inget mer under dagen. Var ju hos gyn idag och hon sa att slemhinnan var tjock, som innan mens.
    Är slemhinnan bara tjock om det är mens på gång? Är den inte det om ägget fäst?

Tror absolut inte att jag är gravid, är mest nyfiken.

Alicia
  • miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-12-15 20:04:47 följande:
    Jag fick i morse bruna flytningar men sen inget mer under dagen. Var ju hos gyn idag och hon sa att slemhinnan var tjock, som innan mens.
    Är slemhinnan bara tjock om det är mens på gång? Är den inte det om ägget fäst?

Tror absolut inte att jag är gravid, är mest nyfiken.

Alicia
    Slemhinnan är tjock både innan mens och vid grav! :) Jag var på VUL under min utredning i juni och då hade jag också tjock slemhinna, testade pos 3 dgr senare (den gången gick inge bra, men de tydde ändå på grav!)
  • Alicia 72
    miraclee skrev 2010-12-15 20:22:27 följande:
    Slemhinnan är tjock både innan mens och vid grav! :) Jag var på VUL under min utredning i juni och då hade jag också tjock slemhinna, testade pos 3 dgr senare (den gången gick inge bra, men de tydde ändå på grav!)
    Tänk vilken kunskap vi har av våra erfarenheter! Tillsammans är vi som ett bättreuppslagsverk!

Då får man se om mensen drar igång på riktigt i morgon då.

Alicia
  • sugarrush

Ja om mensen tänker komma kan den ju lika gärna komma snart. Så man kan komma igång igen i fas 1...

• skruttnorpan

Sugar- FY F-N vad surt med sådan vän!! Speciellt som du ställt upp för henne! Men det är nog bäst för en själv att försöka att se andras idiotkommentarer som snedtramp som ni så klokt säger. Men det är ju så svårt ibland! Var på ett seminarium med Kay Pollak för ett par v sedan- författarne till "att välja glädje". Önskar att jag oftare kunde gå efter hans koncept att man själv har ett val att låta sig såras eller att se det från ett annat perspektiv. Har ni inte läst boken så kan jag varm rekommendera den! Sjukt kul med en 72årig gammal man som ser ut att vara 50 och har energi som en 20åringSkrattande

Sugar- jag HOPPAS att du slipper fas1 från och med nu! Även om inget tyder på det så är inget kört förr än att mensen dyker upp! Håller tummen stenhårt!

och Mimmi80- hoppet kommer snart tillbaka! Spännande att det snart är ÄL. Nu tar det sig! Som sagt; mirakel sker vid juletid Tungan ute

Alicia72 Har mensen dragit igång än eller finns hoppet kvar? Jag fick höra av min gyn att slemhinnan var "tjock och fin" tre dagar innan jag plussade. Har förstått att det är svårt att skilja graviditet/obefruktat i början på VUL.

Var och hälsade på en 3 dagar gammal bebis idag. HERREGUD va liten han var! Och vad man längtar...inte rätt sak att göra när man är inne i starten på Fas 1...det kändes ju jättemysigt när jag var där, men när man kommer hem känns det så tomt...
    Men en dag händer det...

• Mjaaw

Hej tjejer. Alicia, det behöver inte betyda mens, du kan vara gravid med!

Idag vart jag hos läkarn och jag fick en ny medicin som ska ifall det blir befruktning (vilket jag hoppas då jag har båda äggen nere) att den ska hjälpa till o hålla fostret på plats.

Jag har liksom ingen aning om vad jag ska skriva!!

skruttnorpan skrev 2010-12-15 22:10:34 följande:

Var och hälsade på en 3 dagar gammal bebis idag. HERREGUD va liten han var! Och vad man längtar...inte rätt sak att göra när man är inne i starten på Fas 1...det kändes ju jättemysigt när jag var där, men när man kommer hem känns det så tomt...
    Men en dag händer det...

Ja visst är dom sååååå småå !!! Jag hälsade på en liten bebis för en vecka sen som inte ens var 1 dygn , och så liiiiiiiiten liten pojke han var, han låg på 3,8 kg (stor enligt läkarn) men hur liten som helst i mina ögon, jag menar deras fingrar e ju så söta!!

Jo en dag händer det för oss alla tjejer och jag är helt säker på att inom ett år har vi alla en graviditet på gång tjejer!! KRaaaam
  • skruttnorpan
    Mjaaw skrev 2010-12-16 01:38:06 följande:
    Idag vart jag hos läkarn och jag fick en ny medicin som ska ifall det blir befruktning (vilket jag hoppas då jag har båda äggen nere) att den ska hjälpa till o hålla fostret på plats. 
    Åh, hoppas SÅ på att det är din tur nu!!!!!
  • skruttnorpan

Oj- lyckades trycka iväg den där på något vis...

Hoppas hur som hellst på dig nu, Mjaaw. Det låter ju riktigt, riktigt lovande!
    Visste inte att det fanns något att ta för att lättare behålla efter befruktning, men det låter ju betryggande. Har dålig koll- när har du BIM?

Här har luften totalt gått ur- både mig och killen. Tror vi klarade oss igenom MFet genom att stenhårt tro att man var mottaglig för att bli gravid direkt efter och nu när mensen så fint dök upp en månad senare har vi liksom tappat gnistan. Till råga på allt har jag nog aldrig haft en så jobbig mens med störtfall och rejäl mensvärk. Hoppas det var en engångsföreteelse Obestämd. Vill bara hitta något som gör att jag orkar vända mentalt igen...men vissa morgnar är det så tungt att vakna upp till tomheten innombords. Har massa saker jag borde ta tag i och få gjorda...men jag bara skjuter upp det. Får liksom inte fram energin. 
    Någon som har något kul och upplyftande att berätta som kan ljusa upp lite?? Som t.ex Mjaaws positiva situation just nuSkrattande

• Pancakes
    skruttnorpan skrev 2010-12-16 07:01:11 följande:

Någon som har något kul och upplyftande att berätta som kan ljusa upp lite?? Som t.ex Mjaaws positiva situation just nuSkrattande

Pja, en grej kan ju vara att om du kollar på listan så ser man ingen av dem som var med och startade den här tråden är kvar längre, alla är i plus igen-tråden nu. Så ska man följa statistiken så är ni alla borta (förutom lite gästspel då och då) under 2011 och den här tråden har tagits över av nya tjejer Flört 

ALLA hamnar i andra tråden till slut, oavsett bakgrund. Det finns massa tjejer där som til och med fött sina barn nu som haft flera missfall, problem, mediciner och elände. Det slutar i barn förr eller senare, så är det bara! Kanske ger lite hopp?
  • sugarrush

Minus igen. Tok-minus. Mensen är på ingång nu och jag hoppas den skyndar på lite. (Det finns en risk att progesteronkrämen förskjuter mensen lite men jag hoppas det inte sker.)

Jag försöker se det positivt, att jag ju ska på utredning om två veckor och då kanske det är det kanske lika bra att man inte är gravid, då får man ju ingen hjälp. Välja glädje var det va... känns svårt att göra det just nu. Men om några dagar känns det säkert bättre igen.

Kram på er!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3