• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta
    Mjaaw skrev 2010-12-16 01:38:06 följande:
    Hej tjejer. Alicia, det behöver inte betyda mens, du kan vara gravid med!

Idag vart jag hos läkarn och jag fick en ny medicin som ska ifall det blir befruktning (vilket jag hoppas då jag har båda äggen nere) att den ska hjälpa till o hålla fostret på plats.

Jag har liksom ingen aning om vad jag ska skriva!!Ja visst är dom sååååå småå !!! Jag hälsade på en liten bebis för en vecka sen som inte ens var 1 dygn , och så liiiiiiiiten liten pojke han var, han låg på 3,8 kg (stor enligt läkarn) men hur liten som helst i mina ögon, jag menar deras fingrar e ju så söta!!

Jo en dag händer det för oss alla tjejer och jag är helt säker på att inom ett år har vi alla en graviditet på gång tjejer!! KRaaaam
    Hej där!

Vad skönt att du verkar ha en bra läkare. Vad är det för medicin du har fått utskrivet? Om det ät Trombyl så ska den ätas från och med ÄL och inte först när man plussat...bara nått jag kom att tänka på.

*kramar och gravbaciller åt er alla*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Alicia 72

Hej alla tjejjor!

Här det fortfarande som mycket sparsamma spottings. Syns knappt i trosskyddet.
    Det tråkiga med det är att jag skulle få ta blodprover i morgon som ska tas på mensen 2-4 dag.
    Var helt säker på att den skulle sätta igång i dag då jag fick spottings igår....
    Och sen är det ju helg?

Får ringa och fråga de i morgon hur jag ska göra.

Alicia

• sugarrush

Tråkigt at höra Alicia.
    Vi får följas åt nästa månad också, om det nu inte råkar vara så att du fått en nidis...!  *håller tummarna*

• Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-12-16 13:23:46 följande:
    Tråkigt at höra Alicia.
    Vi får följas åt nästa månad också, om det nu inte råkar vara så att du fått en nidis...!  *håller tummarna*
    Njae, tror mer på att vi får följas åt nästa månad (om nu inte du plussar denna!!) än att jag får en nidis så här sent. Det är ju typ 12 dagar sen äl.

Alicia
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-12-16 13:31:57 följande:
    Njae, tror mer på att vi får följas åt nästa månad (om nu inte du plussar denna!!) än att jag får en nidis så här sent. Det är ju typ 12 dagar sen äl.

Alicia
    Nej jag kommer inte plussa.
    Fan, det är så jävla orättvist. Orkar inte mer nu, känns det som.
    Jag  blir så fruktansvärt nere när jag hör graviditetsprat just nu... jag är så bitter och ledsen. Som tur är är det ingen på kontoret som är gravid just nu, men det är väl bara en tidsfråga.

Min syster orkar jag inte ens ringa just nu, hon babblar ju bara om sin mage och vilken vecka hon är i och hur det känns och blablabla... Själv får jag ju inte ens nämna missfallen för henne men hon kräver minsann att jag är glad åt henne annars blir hon skitsur. Så jag försöker hålla masken så gott det går, men gråter alltid i en timme efter att jag pratat med henne.

Sambons svägerska är lika gravid som jag hade varit om jag fått behålla min första graviditet, känns sådär att behöva tillbringa julen med henne...

Fan vilket neggo-inlägg det blev nu då. Sorry, om några dagar är jag mitt vanliga jag igen...promise!
  • Jania

Vet inte säkert om detta är den senaste BIM-listan. Hoppas det...
    Är tokförkyld och har jätteont i huvet. Försökte läsa lite i tråden men orkar inte läsa allt. Är här för sällan.
    Jag kämpar på med min lilla graviditet, hoppas den håller i sig. Det lilla fröet är ca 7 veckor nu. Förhoppnigsvis mår det bra där inne i magen. Själv mår jag skitkass; mår illa mest hel tiden å måste äta tabletter för att kunna sova på nätterna, kroppen svullnar å jag vill sova dygnet runt.... Jaja, ni vet, allt det där som blir i början. Åh! Jag hoppas så att det blir en pyttis. En efterlängtad, älskad liten skrutt

Många stora kramar på er alla, både ni som plussat och ni som inte. Extra stora till er som fått mf på nytt.

Nåja, nu klistrar jag in listan med min uppdatering...

Jahapp....blev nåt fel. Lista kommer strax...

• Jania

Hoppas bara det stämmer nu....

BIM DECEMBER
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)
    13 dec - pixan ( 7 försöket efter mf april, även mf feb.)
    18 dec - Sugarrush (1 försöket efter mf nov, ma sep, mf juni) 
    24 dec Natur ( 1 försöket efter ma januari, ma okt)
    28 dec- Pinglan83 (2:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)
    28-30 dec - Mjaaw (17:nde försöket efter mf aug -09)

BIM JANUARI
    1 jan - Mimmi80 (9:e försöket efter 3 MF)
    3 jan  - MCT79 - (3:e försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    10-13 jan - Skruttnorpan (2:a försöket efter MF 15/11)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    SoMa72 (väntar på mens efter mf i november)  
    ÄL: 24-27 dec Skruttnorpan 

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh
    soffy83

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011
    Med två små BF 31/7-2011
    Jania BF 8/8 - 2011
    Atti BF 9/8-2011
    Knuts76 BF 16/8-2011

• FruW

Jania, jag tror det är senaste listan. Grattis till knyttet, hoppas du snart mår bättre!!

Såå lessen för alla er som nyss fått tanten på besök, jäkla skittant!! Extra kram till er!!! Sugar ( o ni andra) jag finns om ni behöver prata, vet precis hur det känns, men har nu hoppat (liiite iaf) över till fas 2 så är inte lika depp längre..

Vi ger inte upp tjejer, nästa år är vårt år!!

Stor stor kram från mig Hjärta

• skruttnorpan
    Pancakes skrev 2010-12-16 09:15:22 följande:
    Pja, en grej kan ju vara att om du kollar på listan så ser man ingen av dem som var med och startade den här tråden är kvar längre, alla är i plus igen-tråden nu. Så ska man följa statistiken så är ni alla borta (förutom lite gästspel då och då) under 2011 och den här tråden har tagits över av nya tjejer Flört 

ALLA hamnar i andra tråden till slut, oavsett bakgrund. Det finns massa tjejer där som til och med fött sina barn nu som haft flera missfall, problem, mediciner och elände. Det slutar i barn förr eller senare, så är det bara! Kanske ger lite hopp?

Haha, jag det var väl typ PRECIIIS nåt sånt jag behövde höra Skrattande Tänk att det kan vara så svårt att hålla hoppet uppe i bland...men du har rätt, för de allra flesta går det ju tillslut...och när man väl är där så är det ju alla gånger värt det.

Sugar- du har ALL RÄTT att känna dig nedstämd, det är ju Fas 1-tajm nu juh! Men...matchen är inte slut innan dommarn blåser och några dar är det ju trots allt kvar innan BIM. Har du alltid plusat tidigt vid de tidigare graviditeterna?

Alicia72- Har du testat om du är gravid? Du kanske har fått någon lustig liten blödning för att kroppen inte riktigt förstår sig på att vara gravid?? Åter positivt tänkande, men i alla fall...

Jania- GRATTIS till graviditeten! Hoppas du inte behöver lida av illamåendet allt för länge och att förkylningen släpper snart!

• Alicia 72
    skruttnorpan skrev 2010-12-16 20:58:20 följande:

Alicia72- Har du testat om du är gravid? Du kanske har fått någon lustig liten blödning för att kroppen inte riktigt förstår sig på att vara gravid?? Åter positivt tänkande, men i alla fall...

Testade igår morse och det var negativt.
    Fattar inte vad som händer, jag har riktig mensvärk som alltid kommer när jag redan har fått mens och det forsar. Jag känner aldrig av INNAN mensen ska komma.
    Tror den dyker i form av syndaflod i natt eller i morgon bitti.

Alicia
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3