• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Vad snälla ni är! Är det säkert att det är okej att vi hänger här lite till? Jag lovar att försöka vara försiktig med vad jag skriver så att det inte blir jobbigt för er som ännu väntar på plusset. Om det inte är okej, lova att säga det, jag vill verkligen inte trampa någon på tårna!

SoMa och pixan: jag hoppas fortfarande att ni ska plussa i helgen. Men jag känner igen känslan, den där väntan är olidlig och jättejobbig! Tänker på er.

Ego: Jag fick tag på pucko-läkaren nu. Han hävdade att jag skulle ta EN vaggis om dagen, men jag sade att jag borde ha TVÅ, för det hade jag hört från flera håll. Efter lite tjafs fick jag ett nytt recept med TVÅ om dagen, puh!
    Jag gillar verkligen inte den där läkaren, men ja, nu gick det ju bar iaf.

Om typ tre veckor ska jag inte på kontroll/VUL och fram tills dess kommer det vara nervöst. Längtar så tills sambon kommer hemm imorrn, vill bara berätta! han går fortfarande i tron att jag ska åka tjejvasan och pratar om att vi ska träna i helgen...jag bara mumlade lite när vi pratade om det igår....

• Pancakes
    Alicia 72 skrev 2011-01-13 09:55:15 följande:
    Jag stannar gärna ett tag till! De här första månaderna känns så osäkra och ofattbara att man har mer gemensamt med en som försöker bli gravid än en som är tokgravid...
    Då kan vi gå över allihopa sen. hand i hand

Alicia
    Ja, det är liksom en mellanperiod då när man inte riktigt känner sig hemma nånstans. Känns inte helt aktuellt att diskutera förlossning och bajsblöjor med de som gått jättelångt.. Man funderar ju mest på om den kommer överleva eller inte. Det kan dock alltid vara lite skönt att ventilera sin oro och tolka symtom/brist på symtom med de som varit med om det men ändå gått långt och allt gått bra. Hoppa lite mellan trådarna du!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-01-13 10:12:27 följande:
    Vad snälla ni är! Är det säkert att det är okej att vi hänger här lite till? Jag lovar att försöka vara försiktig med vad jag skriver så att det inte blir jobbigt för er som ännu väntar på plusset. Om det inte är okej, lova att säga det, jag vill verkligen inte trampa någon på tårna!

SoMa och pixan: jag hoppas fortfarande att ni ska plussa i helgen. Men jag känner igen känslan, den där väntan är olidlig och jättejobbig! Tänker på er.

Ego: Jag fick tag på pucko-läkaren nu. Han hävdade att jag skulle ta EN vaggis om dagen, men jag sade att jag borde ha TVÅ, för det hade jag hört från flera håll. Efter lite tjafs fick jag ett nytt recept med TVÅ om dagen, puh!
    Jag gillar verkligen inte den där läkaren, men ja, nu gick det ju bar iaf.

Om typ tre veckor ska jag inte på kontroll/VUL och fram tills dess kommer det vara nervöst. Längtar så tills sambon kommer hemm imorrn, vill bara berätta! han går fortfarande i tron att jag ska åka tjejvasan och pratar om att vi ska träna i helgen...jag bara mumlade lite när vi pratade om det igår....

Vi VILL ju att ni fortsätter hänga här! Hjärta Vi behöver ert stöd o peppande, tusen tack för det {#emotions_dlg.flower}

Bra att läkaren har skrivit ut fler vaggisar! Ibland måste man verkligen stå på sig för att det ska hända nåt, trägen vinner...

Ditt VUL kommer gå jättebra. Snacka om att din sambo får en fin överraskning!
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-01-13 09:51:26 följande:
    Precis, Sugar o Skruttis, stanna här hos oss! Skulle bli jättetomt utan er och vi uppskattar om ni är kvar tills vi kommer till den nya tråden där ni oxå är Hjärta
    Instämmer!!

Ja, Alicia, jag funderar också på att det kan vara så... Att det fäst senare.... Brösten är iaf ömma ff och ännu ingen mensvärk... Och har mjölk i brösten och igår t om sprutade det mjölk ur ett... Mjölk brukar jag ha, men att det "sprutar" har det bara varit då jag varit gravid... Men, men... tiden får utvisa! 

Nu ska jag försöka skippa datorn och ägna mig åt den jag ska eftersom jag är föraldraledig!! Har iaf köpt ett par begagnade skidor till henne, men måste byta bindningar till ett par mindre...  
  • sugarrush

Blev just så jävla ledsen...
    En tjej på jobbet skulle hjälpa mig med min dator. Så testade hon lite kortkommandon och råkade trycka crtl+V, och plötsligt kom bilden på mitt gravtest fram på skärmen. Hon tittade och sade "va, är det sant!".
    Fan vad dumt, jag blev jätteledsen..

• SoMa72
    sugarrush skrev 2011-01-13 11:15:42 följande:
    En tjej på jobbet skulle hjälpa mig med min dator. Så testade hon lite kortkommandon och råkade trycka crtl+V, och plötsligt kom bilden på mitt gravtest fram på skärmen. Hon tittade och sade "va, är det sant!".
    Men gumman... *kramar om* Hjärta
  • Muffe80
    sugarrush skrev 2011-01-13 11:15:42 följande:
    Äsch vad tokigt... Vad svarade du?
    Be henne hålla tyst! Hon förstår väl antar jag!
  • sugarrush

Ja, jag sade att hon fick hålla tyst, och att det är jävligt jobbigt just nu eftersom jag har haft tre missfall  förra året. Då sade hon "det hade jag nästan förstått.."
    Måste nästan säga något mer men jag vet inte vad, jag börjar ju bara gråta nu ju..

• sugarrush

Nu löste det sig nog, jag satt och grinade i 2 timmar framför datorn (hormoner eller ) sedan skrev jag ett långt mail till henne och berättade om missfallen. Hon tog det bra och jag tror hon håller tyst.
    Jag tycker så mycket om denna kollega, hon är min bästa vän på jobbet, och jag hade nog ändå velat att hon skulle veta tidigt, eftersom jag kanske mår lite skumt, och beter mig skumt, framöver.

Fast ja, det blev ju lite tokigt att hon fick veta före självaste pappan till barnet

• SoMa72
    sugarrush skrev 2011-01-13 13:54:29 följande:
    Nu löste det sig nog, jag satt och grinade i 2 timmar framför datorn (hormoner eller ) sedan skrev jag ett långt mail till henne och berättade om missfallen. Hon tog det bra och jag tror hon håller tyst.
    Jag tycker så mycket om denna kollega, hon är min bästa vän på jobbet, och jag hade nog ändå velat att hon skulle veta tidigt, eftersom jag kanske mår lite skumt, och beter mig skumt, framöver.

Fast ja, det blev ju lite tokigt att hon fick veta före självaste pappan till barnet
    Skönt att det gick bra och hon håller helt säkert tyst!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3