• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-13 07:57:09 följande:
    Hahaha, nä- faktiskt superkul!! Skrattande Alla sätt är bra utom de dåliga, heheTungan ute Men...blir det en tjej kommer jag nog hoppas på att det var från vårt arbete dagen innan ÄL...blir det en kille känns det som att "klinik à la skruttis" som gjorde jobbet, haha!

Vet du vad ni väntar eller blir det en överraskning för er?
    Haha ja så äre ju! ;) Håller tummarna för att de går vägen nu! Har du ngn kontakt på Sophiahemmet då som du kommer få hjälp av? VUL osv?

Nej vi vet. de är en grabb! ;) Dom såg de redan på UL i vecka 13+3.. väldigt tidigt ;D Sen bekräftat igen på RUL.. sen igen på förlossningen x 2.. senast i måndags.. De går inte missa hahaha! En välutrustad liten herre säger dom! :D Jag känner mig mer som en "pojk-mamma" då jag är lite grabbigare själv, lekte bara me bilbanor, bilar o sånt när ja va liten haha, hatade klänningar o sånt.. så de känns bara så.. hade självklart (!!!) blivit lika glad för en tjej, men min magkänsla har från dag 1 sagt att de är en grabb därinne så jag blev inte förvånad! :D
  • Muffe80

Gratis till ytterligare en graviditet i denna tråd, detta är ju lite för bra för att vara sant...

Kul med ett "klinik-jobb" också haha!

Välkomna över till vår tråd när ni känner att ni har lust

• needtobreathe

Skrutt;

Här är första bilden, som sagt - vecka 13+3.

Vrid skärmen (om du har en laptop) åt höger så ser du hans lårben, rumpa + snopp underifrån :) Det är liksom taget som att han vore sittandes..
  • skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-13 08:02:30 följande:
    Haha ja så äre ju! ;) Håller tummarna för att de går vägen nu! Har du ngn kontakt på Sophiahemmet då som du kommer få hjälp av? VUL osv?

Nej vi vet. de är en grabb! ;) Dom såg de redan på UL i vecka 13+3.. väldigt tidigt ;D Sen bekräftat igen på RUL.. sen igen på förlossningen x 2.. senast i måndags.. De går inte missa hahaha! En välutrustad liten herre säger dom! :D Jag känner mig mer som en "pojk-mamma" då jag är lite grabbigare själv, lekte bara me bilbanor, bilar o sånt när ja va liten haha, hatade klänningar o sånt.. så de känns bara så.. hade självklart (!!!) blivit lika glad för en tjej, men min magkänsla har från dag 1 sagt att de är en grabb därinne så jag blev inte förvånad! :D
    Ja, jag har gått på Sophia hela året pga fertilitetsproblem...har en IVF-tid i oktober, då jag troligen inte skulle kunna bli gravid på egen hand...Nu har vi ju inte sett det än, men det känns som att mina odds har stigit lite de senaste månaderna, haha. Får tidigt VUL, v 6 tror jag, och sedan med regelbundenhet efter.

Vad kul att det blev så som du känner dig tryggast med! Är nog alltid bra när det gäller första barnet i alla fall- sedan är man ju "van" och klarar vad som hellst, haha.

Stort lycka till i alla fall!
  • skruttnorpan

Haha, COOOLT, jag ser precis! Gud, vad häftigt att man verkligen kan få så tydlig uppfattning med teknik idag...SHIT vad häftigt!

Muffe, jag sparar övergången till jag tagit ett CB. Larvigt- jag vet, men vill vara HUNDRA!Skäms
    Tack för inbjudan!!

• needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-13 08:09:53 följande:
    Haha, COOOLT, jag ser precis! Gud, vad häftigt att man verkligen kan få så tydlig uppfattning med teknik idag...SHIT vad häftigt!
    Haha jaa ;) Och då är den bilden ändå "otydlig" jämfört me dom sista.. men ska på 3D om 1,5 v så då hoppas vi på en bättre bild!

Håller me - sjukt vad man kan se tydligt! :D
  • Alicia 72

Grattis Skruttis!
    Hur långt gången är du? (Låter som en fråga man ställer till någon som är i vecka 37 typ...)

Sugar; Tog 1/4 tablett igår. Tyckte det var svårt att få till 1/3-del av tabletten och överdosera vill man ju garanterat inte. Hur "noga" är du när du knäcker tabletterna?

Jag är enligt fl-kalender i 3+5 eller 6 idag.
    Förstår inte riktigt hur gyn tänkte när hon bokade en tid där jag kommer vara i 5+6 eller 6+0 för att kontrollera att det var en levande graviditet. Det är väl inte alltid man kan se det så tidigt?

SoMa, har du testat ännu?

Alicia

• needtobreathe
    Alicia 72 skrev 2011-01-13 08:36:30 följande:
    Jag är enligt fl-kalender i 3+5 eller 6 idag.
    Förstår inte riktigt hur gyn tänkte när hon bokade en tid där jag kommer vara i 5+6 eller 6+0 för att kontrollera att det var en levande graviditet. Det är väl inte alltid man kan se det så tidigt?
    Jag gjorde första VUL i 5+0, då såg man en hinnsäck på 4 mm. VUL igen 5+6 och då en hinnsäck på 15 mm + en gulesäck, VUL återigen 7+2 och då pickande hjärtslag på den lilla räkan! :)
  • sugarrush

Hej på er flickor!

Alicia, nej det är skitsvårt att dela i tredjedelar. Jag brukar först dela i hälften och sedan karva bort 1/3 av den återstående halvan. Så av en tablett så blir det bara 2 minitabletter på ca 1/3, men det spelar ju ingen roll.

Här är mitt test idag, på BIM-3. Poletten börjar nog trilla ner för mig nu, jag är ju gravid!
    (Även stickan blev mycket starkare idag, trots att urinet var jätteutspätt.)

Sötis Sofy, jag blir aldrig trött på den där roliga bilden på bebben! 
    Det verkar ligga en liten blottare därinne

• Alicia 72
    needtobreathe skrev 2011-01-13 08:43:20 följande:
    Jag gjorde första VUL i 5+0, då såg man en hinnsäck på 4 mm. VUL igen 5+6 och då en hinnsäck på 15 mm + en gulesäck, VUL återigen 7+2 och då pickande hjärtslag på den lilla räkan! :)
    Precis, det är oftast för tidigt runt 6+0 att se ett pickande hjärta.
    Jag såg hjärtat med dottern i 5+1 (jag trodde jag var närmre 6 veckor gången men blev tillbakaflyttad till 5+1) Men det är ju också väldigt tidigt.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3