• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2011-01-12 21:10:39 följande:
    Jag testar inte imorgon.. testade nu ikväll utan positivt utslag så imorgon bitti är ingen idé... får vänta till helgen... Men det är nog kört... trots illamående och ömma bröst!! Vet eg inte när jag har bim, är äl + 13 nu...  Fredag kanske?

Håller mina tummar för dig!!
    Jag testade ju imorse, bara för att vi bestämde det, hade eg. tänkt låta bli. Nu har jag testat Minus på BIM-6-4, så nästa gång blir måndag eller tisdag om inte mensen dyker upp.

Håller mina tummar för dig med!! Hjärta
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-01-12 23:13:56 följande:
    SoMa och pixan, ska ni testa imorrn önskar jag er all LYCKA TILL!!!!
    Tack, men det var lika vitt som innan och det var bara för jag lovat Pixan som jag testade imorse, nu är det färdigtestat tills nästa vecka Tungan ute 
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-01-13 08:47:03 följande:
    Hej på er flickor!

Alicia, nej det är skitsvårt att dela i tredjedelar. Jag brukar först dela i hälften och sedan karva bort 1/3 av den återstående halvan. Så av en tablett så blir det bara 2 minitabletter på ca 1/3, men det spelar ju ingen roll.

Här är mitt test idag, på BIM-3. Poletten börjar nog trilla ner för mig nu, jag är ju gravid!
    (Även stickan blev mycket starkare idag, trots att urinet var jätteutspätt.)

Sötis Sofy, jag blir aldrig trött på den där roliga bilden på bebben! 
    Det verkar ligga en liten blottare därinne
    Oj vilket snyggt plus! Så tidigt också! Det här bådar gott!

Tycker ni, helt ärligt, att mitt test från igår borde vara starkare på BIM -1 än vad det är? Har aldrig plussat med testlagrets stickor så jag vet inte vad jag har att förvänta mig. Hur starka strecken kan/bör bli.
    Ska kolla i morgon och hoppas på att det är lite starkare.

Alicia
  • needtobreathe
    Suuuuugar..

De kan ju fan inte bli SNYGGARE!!! Nu kommer de gå vägen, me sådär fina test!! (Min magkänsla sa redan när jag testade starkt på BIM -2 att NU går de bra.. de va liksom nån skillnad jämfört me tidigare gånger.. de bara kändes..)

Och de där är ju ingen tvekan!!

Hoppas på bra svar från läkaren annars hör du av dig, ok?!!

Jaaa, jag funderar också på de.. men han kanske inte kan stänga igen benen o ha dom i kors me tanke på paketet där emellan, hahahahahahaha!! ;) Han har ju nämligen ALLTID visat sig.. ;D
  • sugarrush

Alicia,  jag tycker ditt streck var jättestarkt för att vara innan BIM.
    Mitt streck på stickan idag var nääääästan lika starkt som ditt var igår. Alltså tror jag att ditt plus på ett CB-test skulle bli minst såhär starkt, kanske ännu starkare.

• pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-01-13 08:50:49 följande:
    Tack, men det var lika vitt som innan och det var bara för jag lovat Pixan som jag testade imorse, nu är det färdigtestat tills nästa vecka Tungan ute 
    Åh sötaste du! Inte hade du behövt det... Jag gjortde det inte utan tror inte det tagit sig, eftersom gårdag kvällens test var neg... Iof så såg jag något om jag vred och vände på det i det oändliga... men det var nog bra inbillning eftersom jag vet var jag kan förvänta mig ett streck... Så nej, denna månad blev jag inte gravid heller... Bara att vänta in mensen. Blä och suck!!! Att vänta att testa mer låter som en klok ide för dig, om du inte testat postivt förrens efter bim innan.

Härligt att ni andra får mer och mer positiva test!!
    KRAMAR till er alla!!
  • sugarrush

Sofy, tack snälla du!
    Ja, det känns fantastiskt.

Ska lämna den här tråden snart så de som ännu inte plussat slipper höra på oss som testat positivt, vet ju själv hur jobbigt det kan vara ibland....  men jag kommer sakna alla härinne så himla mycket!

• Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-01-13 08:59:42 följande:
    Alicia,  jag tycker ditt streck var jättestarkt för att vara innan BIM.
    Mitt streck på stickan idag var nääääästan lika starkt som ditt var igår. Alltså tror jag att ditt plus på ett CB-test skulle bli minst såhär starkt, kanske ännu starkare.
    Tack sötis för pepp!!
    sugarrush skrev 2011-01-13 09:04:51 följande:

Ska lämna den här tråden snart så de som ännu inte plussat slipper höra på oss som testat positivt, vet ju själv hur jobbigt det kan vara ibland....  men jag kommer sakna alla härinne så himla mycket!

Ja det kanske man skulle göra...? var inne en sväng och det känns inte som så många nygravida där just nu. Men man kanske hör mer hemma där ändå?

Ska vi gå tillsammans ?
  • Alicia 72
    pixerpie skrev 2011-01-13 09:03:03 följande:
    Åh sötaste du! Inte hade du behövt det... Jag gjortde det inte utan tror inte det tagit sig, eftersom gårdag kvällens test var neg... Iof så såg jag något om jag vred och vände på det i det oändliga... men det var nog bra inbillning eftersom jag vet var jag kan förvänta mig ett streck... Så nej, denna månad blev jag inte gravid heller... Bara att vänta in mensen. Blä och suck!!! Att vänta att testa mer låter som en klok ide för dig, om du inte testat postivt förrens efter bim innan.

Härligt att ni andra får mer och mer positiva test!!
    KRAMAR till er alla!!
    Det kanske var för att du testade med kvällsurin?! Det är ju svårt att få träff på det i början?

Alicia
  • Pancakes

Alicia, välkomna till andra tråden! Det behövs lite nya plussare där också. Den börjar fyllas upp av mammor nu så vi behöver fylla på med lite ny kraft :)

Men visst kan man väl få hänga kvar lite här med sina gamla vänner också? Det är vi ju flera som gör. Det gäller bara att välja sina ord och mer finnas som stöd för de som inte plussat och hjälpa till att tyda test och peppa, än att babbla på om vilken barnvagn man ha kollat på eller att man känner sig tjock och inte vet vilka mammabyxor man ska välja etc. Sånt sticker i ögonen, det minns jag. Det kan man ha andra tråden till.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3