• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • needtobreathe
    Alicia 72 skrev 2011-01-12 20:59:20 följande:
    Har de läkarna baserat detta på något prov som tagits som påvisat att du behöver detta? Eller säger det som att "man kan lika gärna prova" ungefär?

Alicia
    Alltså - man provar de ju för ev proppar i moderkaka som kan ge missfall, det är dock senare. Men det sägs ju också ge bra flöde till de små blodkärlen som bildas i början överallt. (Det har inte varit aktuellt för mig då jag är blödarsjuk, så är inte så insatt i just detta.)

Dock är albyl minor ungefär som treo, magnecyl osv. Den verksamma substansen är ju acetylsalicylsyra som ju ger den anti-koagulerande effekten.
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2011-01-12 20:59:20 följande:
    Har de läkarna baserat detta på något prov som tagits som påvisat att du behöver detta? Eller säger det som att "man kan lika gärna prova" ungefär?

Alicia
    De har sagt att jag kan prova, för det skadar inte om man tar upp till 1/3 tablett. Jag har inte någon brist på något som visar att jag behöver det, utan det är precis som de säger, att de sagt att jag kan testa om jag vill.
    Det ska tydligen finnas några studier som visar på att en svag dos ASA ger en ökad blodgenomströmning i livmodern samt minska risken för mikroskopiska blodproppar.
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-01-12 11:40:57 följande:
    Torsdag är på, jag testade förstås tokvitt imorse igen... Tungan ute Har nån galen förhoppning om att även jag kan plussa tidigt, men så verkar det inte vara. När jag tänker tillbaka så har jag plussat på BIM+5 och  BIM+1 om än svaga, så att förvänta sig nåt innan BIM kan jag fetglömma
    Din mens kommer INTE att komma alls, det har jag bestämt! Skrattande
    Jag testar inte imorgon.. testade nu ikväll utan positivt utslag så imorgon bitti är ingen idé... får vänta till helgen... Men det är nog kört... trots illamående och ömma bröst!! Vet eg inte när jag har bim, är äl + 13 nu...  Fredag kanske?

Håller mina tummar för dig!!
  • Alicia 72

Sofy och Sugar; Tack! Då ska jag också ta det. Eftersom vi har lite problem i släkten med proppar och dålig blodcirkulation.
    Omdet ändå inte kan skada så.
    Sugar; har läst mycket om 1/4 tablett. Var det läkarna som sa 1/3 till dig?

Alicia

• sugarrush

Alicia, ja det var läkarna som sade upp till 1/3 tablett albyl minor till mig.
    Men som sagt, det är viktigt att du känner dig trygg med vad du stoppar i dig, så ta 1/4 om det känns bättre. Jag tror personligen att det är avsevärt bättre än inget alls, speciellt om ni haft de problemen i släkten.

• sugarrush

SoMa och pixan, ska ni testa imorrn önskar jag er all LYCKA TILL!!!!

• skruttnorpan

OK, Ladies! Nu får jag nog ta och säga att jag är gravid! Fortfarande svagt utslag, men nu kan jag se sträcket om det ligger på handfatet och jag står upprätt och då är det ändå inget spöksträck! Har dessutom blivt starkare för varje dag så nu har jag faktiskt maila sophiahemmet och kollat om jag får komma dit på en koll.
    Väntar någon dag till med mitt CB så att det säkert ger utslag...men jag sticker ut hakan och vågar säga att jag är gravid ändå! Skrattande

• needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-13 07:21:59 följande:
    OK, Ladies! Nu får jag nog ta och säga att jag är gravid! Fortfarande svagt utslag, men nu kan jag se sträcket om det ligger på handfatet och jag står upprätt och då är det ändå inget spöksträck! Har dessutom blivt starkare för varje dag så nu har jag faktiskt maila sophiahemmet och kollat om jag får komma dit på en koll.
    Väntar någon dag till med mitt CB så att det säkert ger utslag...men jag sticker ut hakan och vågar säga att jag är gravid ändå! Skrattande
    Förlåt.. men hahahahahahaha!! Fan va KLOCKRENT!!!!! Kan inte släppa HUR du blev gravid denna månad.. helt fantastiskt!!! {#emotions_dlg.flower}

Återigen.. GRAAAATTIS!!!
  • needtobreathe
    Sugar min fina.. har du testat idag också? Skrattande
  • skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-13 07:42:43 följande:
    Förlåt.. men hahahahahahaha!! Fan va KLOCKRENT!!!!! Kan inte släppa HUR du blev gravid denna månad.. helt fantastiskt!!! {#emotions_dlg.flower}

Återigen.. GRAAAATTIS!!!
    Hahaha, nä- faktiskt superkul!! Skrattande Alla sätt är bra utom de dåliga, heheTungan ute Men...blir det en tjej kommer jag nog hoppas på att det var från vårt arbete dagen innan ÄL...blir det en kille känns det som att "klinik à la skruttis" som gjorde jobbet, haha!

Vet du vad ni väntar eller blir det en överraskning för er?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3