• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes

Jag skulle skriva Alicia och Sugarrush...det ena föll bort, haha.

• Alicia 72
    Pancakes skrev 2011-01-13 09:16:48 följande:

Alicia, välkomna till andra tråden! Det behövs lite nya plussare där också. Den börjar fyllas upp av mammor nu så vi behöver fylla på med lite ny kraft :)

Men visst kan man väl få hänga kvar lite här med sina gamla vänner också? Det är vi ju flera som gör. Det gäller bara att välja sina ord och mer finnas som stöd för de som inte plussat och hjälpa till att tyda test och peppa, än att babbla på om vilken barnvagn man ha kollat på eller att man känner sig tjock och inte vet vilka mammabyxor man ska välja etc. Sånt sticker i ögonen, det minns jag. Det kan man ha andra tråden till.

Sant!
    Jag ska nog kila över!

Alicia
  • Pancakes

Finfint plus förresten, Sugarrush!

• pixerpie

Nej, hallå!
    Stanna här... Så spännande att höra hur ni har det... och det kommer bli så tomt utan er!!!
    Det stör mig inte SÅ!!

Alicia 72 skrev 2011-01-13 09:10:07 följande:
    Det kanske var för att du testade med kvällsurin?! Det är ju svårt att få träff på det i början?

Alicia
    Jo, det kan det ju vara... men jag har alltid testat em/ kväll innan då jag fått plus... Men kanske var något för tidigt... Fick ju inte äl förrens på dag 18, är på dag 32 nu... ( Har fått plus tidigare graviditeter dag 35 (superstarkt CB), dag 30 och dag 31 ( Ganska starkt på testlagrets, inte så starka som ditt nu- de gick inte vägen heller)
    Imponerad av ditt test! Så starkt i v 4!!
  • Alicia 72
    pixerpie skrev 2011-01-13 09:28:20 följande:
    Nej, hallå!
    Stanna här... Så spännande att höra hur ni har det... och det kommer bli så tomt utan er!!!
    Det stör mig inte SÅ!!Jo, det kan det ju vara... men jag har alltid testat em/ kväll innan då jag fått plus... Men kanske var något för tidigt... Fick ju inte äl förrens på dag 18, är på dag 32 nu... ( Har fått plus tidigare graviditeter dag 35 (superstarkt CB), dag 30 och dag 31 ( Ganska starkt på testlagrets, inte så starka som ditt nu- de gick inte vägen heller)
    Imponerad av ditt test! Så starkt i v 4!!
    Vad glad jag blir att du säger att det ser starkt ut! Har liksom inget att jämföra med. Tycker alla såna där teststickor ser så svaga ut jämfört med kontrollstrecket!

Men du, det kan ju vara väldigt olika hur lång tid det tar innan ägget fäster. Det kanske fäst tidigare vid förra tillfällena? Eftersom du nu tyckte att det kanske var något där?

Alicia
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2011-01-13 09:03:03 följande:
    Åh sötaste du! Inte hade du behövt det... Jag gjortde det inte utan tror inte det tagit sig, eftersom gårdag kvällens test var neg... Iof så såg jag något om jag vred och vände på det i det oändliga... men det var nog bra inbillning eftersom jag vet var jag kan förvänta mig ett streck... Så nej, denna månad blev jag inte gravid heller... Bara att vänta in mensen. Blä och suck!!! Att vänta att testa mer låter som en klok ide för dig, om du inte testat postivt förrens efter bim innan.

Härligt att ni andra får mer och mer positiva test!!
    KRAMAR till er alla!!
    Denna evinnerliga väntan, suck... Tror inte heller det har tagit sig för mig den här månaden. Vi får fortsätta kämpa tillsammans Hjärta Snart ska vi kunna hoppa över till den andra tråden vi med.
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2011-01-13 09:28:20 följande:
    Nej, hallå!
    Det stör mig inte SÅ!!
    Precis, Sugar o Skruttis, stanna här hos oss! Skulle bli jättetomt utan er och vi uppskattar om ni är kvar tills vi kommer till den nya tråden där ni oxå är Hjärta
  • SoMa72
    SoMa72 skrev 2011-01-13 09:51:26 följande:
    Precis, Sugar o Skruttis, stanna här hos oss! Skulle bli jättetomt utan er och vi uppskattar om ni är kvar tills vi kommer till den nya tråden där ni oxå är Hjärta
    Och Alicia förstås! Menade givetvis dig oxå!!
  • Alicia 72

Jag stannar gärna ett tag till! De här första månaderna känns så osäkra och ofattbara att man har mer gemensamt med en som försöker bli gravid än en som är tokgravid...
    Då kan vi gå över allihopa sen. hand i hand

Alicia

• SoMa72
    Alicia 72 skrev 2011-01-13 09:55:15 följande:
    Jag stannar gärna ett tag till! De här första månaderna känns så osäkra och ofattbara att man har mer gemensamt med en som försöker bli gravid än en som är tokgravid...
    Då kan vi gå över allihopa sen. hand i hand

Alicia
    Det låter som en toppenidé!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3