• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Attans Muffe vad obehagligt, förstår att du blev orolig. Men vilken tur i oturen ändå, att du inte bildat antikroppar.
    När tar de reda på detta förresten? På inskrivningen?

Förresten, testade idag (såklart). Fick ännu starkare streck på stickan, och gravid 1-2 v på digital!

• Pancakes
    skruttnorpan skrev 2011-01-14 07:06:55 följande:
    SoMa- jag har också haft ÄL-lknande flytningar senaste veckan...och det var ju tecken på något bra!!
    Jag med, har haft det nästan ända sen ÄL fram tills nu i vecka 21. Tänker knappt på det längre för jag är så van men så är det faktiskt när jag tänker efter.
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-01-14 10:49:03 följande:
    Attans Muffe vad obehagligt, förstår att du blev orolig. Men vilken tur i oturen ändå, att du inte bildat antikroppar.
    När tar de reda på detta förresten? På inskrivningen?

Förresten, testade idag (såklart). Fick ännu starkare streck på stickan, och gravid 1-2 v på digital!
    Jag med bara för att se att det går åt rätt håll.
    Vilket det verkar göra!
    Strecket syntes på en sekund, redan medans urinet sugdes upp, när stickan fortfarande var helt rosa.
    Mycket starkare idag!
    Ska införskaffa några CB Digital bara för att, som Sofy sa, se att veckorna läggs på som de ska.
    Sen ska jag inte testa mer tror jag.

Testade ju som en tok vid förra grav bara för att inse att testet visade fetplus 6 veckor efter missfallet... Kändes som rätt bortkastade testpengar

Alicia
  • sugarrush

Är det någon som har någon bra idé hur jag ska tala om för sambon att jag är gravid?

Tidigare har jag använt följande metoder:
    1. Köpt en bebisbody i present och slagit in med testet.
    2. Skrivit BEBIS på magen och sagt att "jag har ett utslag, vill du titta på det, och dragit upp tröjan.
    3. Bara sagt det rakt ut.

(Av dessa varianter kan  jag säga att alt. nr 2 var den som gick hem bäst, han flinade i flera timmar efteråt.)
     Kom igen, fram för era bästa förslag, ni som är så smarta och finurliga!

• Muffe80

Sugar - lätt en riktig bulle i ugnen och säg att han ska ta fram ngt som du har där...

Ja jag blev jätterädd. De kollar blodet på inskrivningen, men om man nu fått missfall innan så borde man tydligen ta dessa sprutor. dock verkar risken liten att det ska bli allvarliga skador på barnet OM det händer, men ändå...

Läste att i värsta fall kan barnets röda blodkroppar sluta produceras, vilket leder till blodbrist, som leder till att barnet samlar på sig massa vätska och dör i magen... hua!!

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-01-14 11:13:19 följande:
    Är det någon som har någon bra idé hur jag ska tala om för sambon att jag är gravid?

Tidigare har jag använt följande metoder:
    1. Köpt en bebisbody i present och slagit in med testet.
    2. Skrivit BEBIS på magen och sagt att "jag har ett utslag, vill du titta på det, och dragit upp tröjan.
    3. Bara sagt det rakt ut.

(Av dessa varianter kan  jag säga att alt. nr 2 var den som gick hem bäst, han flinade i flera timmar efteråt.)
     Kom igen, fram för era bästa förslag, ni som är så smarta och finurliga!
    Lägga gravtestet på nåt roligt ställe där han upptäcker det? Med plastkåpan på då förstås så att han inte behöver ta i kisset :)
  • SoMa72
    Pancakes skrev 2011-01-14 10:50:15 följande:
    Jag med, har haft det nästan ända sen ÄL fram tills nu i vecka 21. Tänker knappt på det längre för jag är så van men så är det faktiskt när jag tänker efter.
    Håhå, jag fortsätter hålla tummarna, känns låååååååååååååångt till mån-tis, men ska försöka att inte tänka på det så mkt i helgen. Tack!
  • Muffe80

Sugar- eller så lägger du testet under täcket så när han ska sova så känner han ngt hårt och letar fram vad det kan vara...
    Dock gillar jag själv bullen, skulle vilja prova det men det får bli nästa grav

• sugarrush

Ja den där bullen är ju en klassiker... kanske ska ta den varianten denna gång...
    Hmmm....

• Muffe80

Bullen är ju vanlig, men frågan är om din sambo hört talas om det? Om inte, så är det ju jätteroligt

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3