• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-01-12 13:11:07 följande:
    SoMa, ditt plus kommer!
    Om du inte plussat innan BIM tidigare så är det nog sannolikt att du plussar kring BIM nästa gång också. Själv har jag plussat ungefär samtidigt i cykeln i alla mina graviditeter, på BIM-5 och på BIM-3.

Håller tummarna! 
    Tack, gullepluppan! Hjärta
    Och kommer det inte nu kommer det kanske dagen vi åker till Gran Canaria, hoppas de har alkoholfri Sangria Tungan ute Och om inte det kommer då heller, så kanske efter semestern, första gången jag plussade var ju just efter Gran Canaria förra året Solig
  • Pancakes
    skruttnorpan skrev 2011-01-12 11:07:32 följande:
    Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till att idrotta under grav med ett MF i bagaget. Har match på lördag och vet inte om jag vågar...gör jag rätt i att ta avstånd från kontaktidrott eller är jag bara nojig? Hur tänker ni andra??

Januari ska bli BÄÄÄSTA månaden!!Skrattande
    Ojoj, jag var nojigheten själv verkligen i början. Var livrädd men nu så här i efterhand kan jag känna att jag var lite fånig och överförsiktig. Jag är aerobicsinstruktör och tränar jättemycket så jag hade lite svårt för att sluta samtidigt som jag var livrädd för att "skutta loss" den lille. Men man kan inte få missfall av träning om du inte skulle slå dig själv i magen med en hantel eller nåt :) Jag pratade med både läkare och barnmorskan om det där och i stort sett alla sa att jag skulle köra på som vanligt så länge det inte kändes obehagligt på nåt sätt. Allteftsom har jag släppt nojigheten och nu tränar jag som vanligt nästan fastän inte lika ofta. Har precis kommit tillbaka från ett lunchpass body pump :)

Men jag förstår dig, man är livrädd i början...Kanske är det annorlunda med kontaktidrott. Kan någon råka nocka dig i magen typ?
  • sugarrush

Pratade precis med min läkare! Vi hade telefontid. Han berättade att han fått svar på proverna och allt så normalt ut! Hurra!

Men han hade nog inte fattat varför vi skulle ha tfn-tid dock, för han sade "...och när du blir gravid igen får du kontakta oss". Jag började skratta och skrek "MEN JAG ÄR JU GRAVID". Då började han också skratta och sade " oj, redan? Det gick fort!"

Sedan skrev han ut progesteron-vagitatorier som jag ska börja med i kväll!    Så jävla glad just nu!

• SoMa72
    sugarrush skrev 2011-01-12 13:46:28 följande:
    Pratade precis med min läkare! Vi hade telefontid. Han berättade att han fått svar på proverna och allt så normalt ut! Hurra!

Men han hade nog inte fattat varför vi skulle ha tfn-tid dock, för han sade "...och när du blir gravid igen får du kontakta oss". Jag började skratta och skrek "MEN JAG ÄR JU GRAVID". Då började han också skratta och sade " oj, redan? Det gick fort!"

Sedan skrev han ut progesteron-vagitatorier som jag ska börja med i kväll!    Så jävla glad just nu!
    Tjooohoooooooooooooo! Gud, så skönt att proverna var normala!!! Förstår att du är superglad! Nu ru, nu blir'e bebbe i september, den här gången stannar den kvar!
  • Pancakes

Så underbart, vad glad jag blir! Njuuuuut av detta nu! Ska bli kul att berätta för sambon va? :)
  • MCT79

Gud vad skönt!! Håller tummarna nu, denna gången går det vägen!!
  • sugarrush

Så jävla ledsen och ARG nu.
    Jag var på Apoteket: idiot-läkaren hade bara skrivit ut prog för TIO DAGAR!! Vafan, slutar jag med prog om tio dagar, alltså i v.6, får jag ju GARANTERAT ert nytt missfall. (Måste ju ha medicinen tills moderkakan tagit över näringstillförseln i vecka 12.) Läkaren hade gått hem när jag upptäckte detta, jag gick upp på Gyn och storgrät av oro, men de kunde inte göra ngt förrän han kommer imorrn. Varför ska man hela tiden råka på slarviga alt okunniga läkare???

Vågar inte börja på den förpackn jag fått nu, för tänk om läkaren säger imorrn att jag inte får mer. Om jag har börjat kuren då och måste sluta tvärt så får jag ju MISSFALL! Eller tänk om jag får missfall nu imorrn bara för att jag inte börjat idag...?? Fanfanfan!

Ursäkta egoinlägget och pessimismen, men jag är så ARG!

• needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-01-12 18:09:19 följande:
    Så jävla ledsen och ARG nu.
    Jag var på Apoteket: idiot-läkaren hade bara skrivit ut prog för TIO DAGAR!! Vafan, slutar jag med prog om tio dagar, alltså i v.6, får jag ju GARANTERAT ert nytt missfall. (Måste ju ha medicinen tills moderkakan tagit över näringstillförseln i vecka 12.) Läkaren hade gått hem när jag upptäckte detta, jag gick upp på Gyn och storgrät av oro, men de kunde inte göra ngt förrän han kommer imorrn. Varför ska man hela tiden råka på slarviga alt okunniga läkare???

Vågar inte börja på den förpackn jag fått nu, för tänk om läkaren säger imorrn att jag inte får mer. Om jag har börjat kuren då och måste sluta tvärt så får jag ju MISSFALL! Eller tänk om jag får missfall nu imorrn bara för att jag inte börjat idag...?? Fanfanfan!

Ursäkta egoinlägget och pessimismen, men jag är så ARG!
    Men vännen! Börja me den idag du! :) De är ingen fara. Han får skriva ut mer annars skickar jag ner alla jag har, de skulle ju räcka ett bra tag! Jag började på 4+1 med proggisarna och han är ju kvar änsålänge därinne.. och jag slarvade en del faktiskt.. Börjar du idag räcker dom i 5 dgr, och skulle han vägra skriva fler så löser vi det!!
  • needtobreathe

Jaha, jag trodde de stod 10 st, alltså för 5 dgr. Men 10 dgr är bättre, jag hade ju hur mycke som helst o ta ut.. De finns lösningar på allt! Hjärta

• needtobreathe

Oj vad jag skriver nu.. sorry!

Men de kan va så att han skrivit ut så få också för att göra ett VUL på dig DÅ för o se om de är en frisk graviditet, dvs på rätt ställe o med ev hinnsäck då - och att han sen skriver ut resten.

Min läkare skrev ut så också har jag för mig, sen fler efter VUL.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3