• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-13 13:54:29 följande:
    Nu löste det sig nog, jag satt och grinade i 2 timmar framför datorn (hormoner eller ) sedan skrev jag ett långt mail till henne och berättade om missfallen. Hon tog det bra och jag tror hon håller tyst.
    Jag tycker så mycket om denna kollega, hon är min bästa vän på jobbet, och jag hade nog ändå velat att hon skulle veta tidigt, eftersom jag kanske mår lite skumt, och beter mig skumt, framöver.

Fast ja, det blev ju lite tokigt att hon fick veta före självaste pappan till barnet

Men TJEJEN! Vilken sits! Klart att det är jobbigt att hon fick  veta innan pappam, men å andra sidan kan det kanske vara skönt att någon vet? Mina nära vänner kommer nog få veta rätt snart, med tanke på att de ändå fick veta det när det gick åt skogen...jag är en person som inte kan dölja om jag är lessen...då är det bättre att folk runt om vet hur det ligger till...

TAAACK för att vi får stanna ett tag!! Som ha rnämnt ovan så känner man sig så osäker på om det verkligen går att lita på. Fick nojspel vid Sofys inlägg om att hon fattade att det skulle gå vägen när pluset var starkt på bim-2...i sånt fall är jag RÖÖÖKT!!Obestämd 

Pixan - nu håller vi tummarna!!!

• needtobreathe

Meeeen NEJ Skrutt!! De va INTE så jag menade! ALLA är olika och får olika utslag på tester, lika långt gångna eller ej. Odd har skrivit väldigt bra om tester + styrka härinne innan! Det har ingenting med att göra hur det kommer gå eller hur gravid man är!!! Det var bara att för MIG kändes de annorlunda den här gången, mitt starka test fick mig att vara lugn, men du är ju lika gravid DU! Starkt eller svagt spelar ingen roll, du är gravid och de säger ingenting annat!!

Dessutom visar olika tester olika starkt hur gravid du än är, för de är olika nyanser o allt vare är i testerna.. jag testade me apolivas tror jag de heter, från apoteket.. så du ska inte jämföra dig me hur starkt eller svagt andra har!

Så jävla dumt av mig o skriva de.. lätt o misstolkas! Fan.

• skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-13 21:56:12 följande:

Meeeen NEJ Skrutt!! De va INTE så jag menade! ALLA är olika och får olika utslag på tester, lika långt gångna eller ej. Odd har skrivit väldigt bra om tester + styrka härinne innan! Det har ingenting med att göra hur det kommer gå eller hur gravid man är!!! Det var bara att för MIG kändes de annorlunda den här gången, mitt starka test fick mig att vara lugn, men du är ju lika gravid DU! Starkt eller svagt spelar ingen roll, du är gravid och de säger ingenting annat!!

Dessutom visar olika tester olika starkt hur gravid du än är, för de är olika nyanser o allt vare är i testerna.. jag testade me apolivas tror jag de heter, från apoteket.. så du ska inte jämföra dig me hur starkt eller svagt andra har!

Så jävla dumt av mig o skriva de.. lätt o misstolkas! Fan.

Oj, nej ta inte så hårt på det! Jag ska testa med CB imorrn, då får man svart på vitt...testade nu ikväll och det har blivit lite starkare ändå...trots kvällsurin...så snart slipper ni förhoppningsvis höra mig ojja mig, haha!

Tänk om man kunde vara expert på allt det här...veta exakt vad det betyder att plusa tidigt eller inte, att ha symtom eller inte... Då hade man kanske kunnat glida med lite lättare, haha...
  • needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-13 22:05:59 följande:
    Oj, nej ta inte så hårt på det! Jag ska testa med CB imorrn, då får man svart på vitt...testade nu ikväll och det har blivit lite starkare ändå...trots kvällsurin...så snart slipper ni förhoppningsvis höra mig ojja mig, haha!

Tänk om man kunde vara expert på allt det här...veta exakt vad det betyder att plusa tidigt eller inte, att ha symtom eller inte... Då hade man kanske kunnat glida med lite lättare, haha...
    CB digital? Härligt! Äsch, ojja och nojja på - det gör jag fortfarande ;)

Haha jadu, men plussa tidigt o inte.. de tror jag mer har o göra me när ägget väl fäste, inte me om man är hög eller låghormonare.. så om vi säger att ja testade starkt på bim-2 och du inte gör de, så förutom skillnaden på olika tester så kan de ju skilja för att ditt ägg fäste senare o därför får du starkare utslag senare! :) Och symptom.. ja, vissa går utan o vissa får allt ;D Men lika gravida är man ju ändå! :D

Lycka till imorn!!

Och förlåt för mitt klumpiga inlägg innan..
  • SoMa72
    SkämsNu får ni ursäkta om det blir "otäckt" här... Apropå oja och noja sig: I need help!
    Eftersom jag fick mens 20 dec, så borde jag ha haft äl den 03 jan och således BIM 17 jan. Hur kommer det sig då att det dyker upp sega flytningar (igår t.ex) samt senast idag en liiiiiten grej, fast allt är helt genomskinligt. Kan väl inte vara äl-grejer? Eller är det rester från missfallet? Det kan det väl inte vara så här sent? Obestämd De sa ju på sjukhuset att allt var borta eftersom det dessutom var så tidigt.
    Och eftersom jag är som jag är, så har jag givetvis lusläst alla möjliga trådar om detta, fast inte blir jag nåt klokare av det.

Ngn av er gulletussar som har nån aning?
  • needtobreathe
    SoMa72 skrev 2011-01-13 22:14:08 följande:
    SkämsNu får ni ursäkta om det blir "otäckt" här... Apropå oja och noja sig: I need help!
    Eftersom jag fick mens 20 dec, så borde jag ha haft äl den 03 jan och således BIM 17 jan. Hur kommer det sig då att det dyker upp sega flytningar (igår t.ex) samt senast idag en liiiiiten grej, fast allt är helt genomskinligt. Kan väl inte vara äl-grejer? Eller är det rester från missfallet? Det kan det väl inte vara så här sent? Obestämd De sa ju på sjukhuset att allt var borta eftersom det dessutom var så tidigt.
    Och eftersom jag är som jag är, så har jag givetvis lusläst alla möjliga trådar om detta, fast inte blir jag nåt klokare av det.

Ngn av er gulletussar som har nån aning?
    Har ni haft sex senaste dagarna? Annars hade jag liknande i början på min grav, sen lite då och då.. har inga andra idéer tyvärr :/
  • SoMa72
    needtobreathe skrev 2011-01-13 22:18:45 följande:
    Har ni haft sex senaste dagarna? Annars hade jag liknande i början på min grav, sen lite då och då.. har inga andra idéer tyvärr :/
    Nej, det har vi ju inte, inte sen nån gång förra veckan tror jag....Blir ju bara så trött på kroppen om man först ska ha konstant molvärk o svagt illamående i flera dagar och sen "nada". Märklig manick den där kroppen Obestämd Vore ju otroligt fantastiskt om det beror på en grav. Tack för svar!
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-01-13 22:27:50 följande:
    Nej, det har vi ju inte, inte sen nån gång förra veckan tror jag....Blir ju bara så trött på kroppen om man först ska ha konstant molvärk o svagt illamående i flera dagar och sen "nada". Märklig manick den där kroppen Obestämd Vore ju otroligt fantastiskt om det beror på en grav. Tack för svar!
    ÄL-flytningar typ? Jag har personligen inte haft det som tecken på grav men jag tror jag läst at vissa haft det.
    Testa i helgen igen, du SKA med på januaritåget. Du och flera till (ni vet vilka ni är !!!)
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-01-13 22:38:47 följande:
    ÄL-flytningar typ? Jag har personligen inte haft det som tecken på grav men jag tror jag läst at vissa haft det.
    Testa i helgen igen, du SKA med på januaritåget. Du och flera till (ni vet vilka ni är !!!)
    Alltså, jag brukar inte ha direkta äl-flytningar, bara vanliga vid äl, de här är ju mer skumma och borde ju inte komma så här långt efter äl, om jag nu hade äl 3 jan, men jag kan iaf inte ha haft äl 12 jan om jag hade mens 20 dec tycker man. Har dock haft ganska duktigt med flytningar ända sen äl, mer än jag brukar. Tror ändå jag väntar till mån-tis med att testa eftersom jag hittills bara har plussat efter BIM. Jag VILL med på januaritåget Så jag hoppas att jag och de andra kommer med, annars får vi ta nästa tåg i värsta fall Flört
  • sugarrush

Förlåt, jag var kanske otydlig. Jag menade inte att du har ÄL nu, menade att vissa har ungefär som ÄL-flytningar precs i början av graviditeten som symptom. Sorry om jag var otydlig... Jag menar att det finns en chans att du är gravid!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3