• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-01-13 22:55:38 följande:
    Förlåt, jag var kanske otydlig. Jag menade inte att du har ÄL nu, menade att vissa har ungefär som ÄL-flytningar precs i början av graviditeten som symptom. Sorry om jag var otydlig... Jag menar att det finns en chans att du är gravid!
    Ingen fara, jag tolkade det inte som att du menade det heller... Ja, det gör det ju, men det vågar jag då inte tro på förrän plusset dyker upp Kan ju vara kroppen som jäklas igen, fast den brukar inte göra det så här mkt, man vet aldrig Flört 
  • skruttnorpan

SoMa- jag har också haft ÄL-lknande flytningar senaste veckan...och det var ju tecken på något bra!!

NUUU, tjejer, ska jag steppa ur min egotripp och börja fokusera mer på er fina tjejer här inne än på mig själv! CB med veckoindikator visade ett tydligt GRAVID 2-3v så nu vet jag säkert! Är SUPERGLAD, för förra grav steg aldrig hormonet mer än att det stod 1-2v- testade med ett par v mellanrum då jag inte tyckte att det stämde. Nu stämmer i alla fall veckorna så hoppet ligger högt!

STORT TACK för all fin pepp och lugnande ord de senaste dagarna!!

• sugarrush

Ljuvligt skruttis! Hurra! Vad jag blir glad för din skull!!!

• needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-14 07:06:55 följande:
    SoMa- jag har också haft ÄL-lknande flytningar senaste veckan...och det var ju tecken på något bra!!

NUUU, tjejer, ska jag steppa ur min egotripp och börja fokusera mer på er fina tjejer här inne än på mig själv! CB med veckoindikator visade ett tydligt GRAVID 2-3v så nu vet jag säkert! Är SUPERGLAD, för förra grav steg aldrig hormonet mer än att det stod 1-2v- testade med ett par v mellanrum då jag inte tyckte att det stämde. Nu stämmer i alla fall veckorna så hoppet ligger högt!

Åååååååh va roligt!!! Fan va glad jag blir!! GRATTIS!!

(Jag kollade också me CB dig denna grav så veckorna steg som dom skulle.. perfekt!)
  • Alicia 72

Nej men vad kul! Och 2-3 veckor?!?! Stämmer det med dina beräkningar också?
    Vilket test testade du med när du bara fick icke synbara streck så sent som i förrgår? Låt mig gissa, RFSU??
    Samma sak hände nämligen mig vid förra grav. Jag fick vända och vrida på RFSU-testet och kanske anade man något. Testade med CB Digital i samma urin och fick gravid 2-3 veckor.

CB is da shit!

Grattis!!

Alicia
  • Alicia 72
    Alicia 72 skrev 2011-01-14 08:39:50 följande:
    Nej men vad kul! Och 2-3 veckor?!?! Stämmer det med dina beräkningar också?
    Vilket test testade du med när du bara fick icke synbara streck så sent som i förrgår? Låt mig gissa, RFSU??
    Samma sak hände nämligen mig vid förra grav. Jag fick vända och vrida på RFSU-testet och kanske anade man något. Testade med CB Digital i samma urin och fick gravid 2-3 veckor.

CB is da shit!

Grattis!!

Alicia
    Ser att du skrivit att det stämmer med dina beräkningar....
  • Pancakes
    skruttnorpan skrev 2011-01-13 21:35:15 följande:

Men TJEJEN! Vilken sits! Klart att det är jobbigt att hon fick  veta innan pappam, men å andra sidan kan det kanske vara skönt att någon vet? Mina nära vänner kommer nog få veta rätt snart, med tanke på att de ändå fick veta det när det gick åt skogen...jag är en person som inte kan dölja om jag är lessen...då är det bättre att folk runt om vet hur det ligger till...

TAAACK för att vi får stanna ett tag!! Som ha rnämnt ovan så känner man sig så osäker på om det verkligen går att lita på. Fick nojspel vid Sofys inlägg om att hon fattade att det skulle gå vägen när pluset var starkt på bim-2...i sånt fall är jag RÖÖÖKT!!Obestämd 

Pixan - nu håller vi tummarna!!!

Åh, det där är så olika. Vissa känner jättetydligt och andra inte. Jag höll på att noja ihjäl mig i början för att jag var så symtomfri. Jag är det fortfarande så det är helt enkelt en sån graviditet. Är lite småtjock men annars är jag PRECIS som vanligt. Och när jag plussade hade jag nog mindre symtom än månaden då jag inte var gravid utan bara lite skengravid. Så det är extremt olika från person till person. Du är INTE rökt!

Sugarrush, vad trist med kollegan. Men jag instämmer med Skruttnorpan att det kan vara ganska skönt att nån på jobbet vet så man har lite stöd. Skulle nåt hända kan man enkelt be dem personen "täcka upp" för en. Jag berättade för min närmsta kollega nästan direkt och det var jätteskönt att hon visste.
  • SoMa72

Åhh, hade du det! Hoppas att mina oxå tyder på samma sak... Får se nästa vecka, tycker jag var duktig som lät bli att testa idag.

Härligt Skruttis!!! Happy for you!!!!! {#emotions_dlg.flower} 

• Muffe80

Godmorgon tjejer!

Jag vill dela med mig av en sak, dock vet jag inte om dtta är 100 % säkert och kanske skirver jag lite sakfel också men vill ändå väcka tanken och man kanske kan vara uppmärksam på detta.

Jag hade missfall  i v 10 och är nu gravid igen. Har fått reda på att mitt blod är rh negativ, vilket innebär kort att min kropp kan bilda antikroppar mot kommande barn. Detta är ngt som visar sig först med barn nummer 2, men jag ringde bm nyss och frågade om detta och eftersom jag haft ett missfall inann räknades detta som barn nummer 2!!!
    Hon sa att man borde gett mig en spruta redan då, vid missfallet, för att undvika att min kropp bildar antikroppar vid nästa grav.
    En miss från dem. Dock tog de nu blodprov och det visade sig turligt nog att min kropp inte hade bildat dessa antikroppar mot barnet jag nu har i magen.

Inte vet jag, men detta kanske kan ha lite beytdelse om man har flera missfall?
    Nu spekulerar jag bara, så om ngn vet bättre får ni rätta mig Men eftersom bm sa att man borde ta spruta efter varje missfall om man är rh neg så borde det ju vara av betydelse!

Bara en tanke från mig, lycka till alla

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3