• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Halmstadtjejjen
    sugarrush skrev 2011-03-08 08:21:44 följande:
    Usch då, beklagar så väldigt mycket! Du har hittat till en väldigt bra tråd nu iallafall, med världens bästa tjejer!

Några tips: Undvik tampong, bad och sex så länge du blöder. Var även medveten om att man KAN få infektioner i livmodern om man har riktig otur, men söker du vård ifall det börjar göra ont eller om du får feber, så är det ingen fara.

För många kommer ÄL om mens igång direkt, alltså att man får ÄL 2 veckor efter missfallet. För andra (inkl. mig) så kom första mensen efter 4 veckor och sedan kom första ÄL 2 veckor därpå.

Du kan ju alltid testa med ÄL- stickor om du känner dig osäker. Men var beredd på att gamla hcg-hormoner kan ge utslag i upp till 9 veckor på testerna, och hcg ger ju också utslag på ÄL-tester. Köp lite billiga tester och kolla att hcg-hormonet går ner, är mitt tips. Och sedan, när du testat negativt, kan du börja kolla efter ÄL med hjälp av ÄL-tester.

Stort lycka till!
    hihi det där med feber är lite svårt eftersom jag har en förmodad svininfluensan åxå just nu!
    Haft hög feber sen i fredags.... Får köra på smärt tecken då!
    Tampong har jag redan gissat att jag inte ska ha och sex känns avlägset just nu....
    Åh bara hoppas att det går snabbt nu då tills kroppen återställer sig!
    Jag har alltid sett mf som något som händer andra- inte MIG.Precis som alla andra hemska saker. Kunde aldrig föreställa mig hur det är....
  • sugarrush
    Halmstadtjejjen skrev 2011-03-08 08:43:07 följande:
    hihi det där med feber är lite svårt eftersom jag har en förmodad svininfluensan åxå just nu!
    Haft hög feber sen i fredags.... Får köra på smärt tecken då!
    Tampong har jag redan gissat att jag inte ska ha och sex känns avlägset just nu....
    Åh bara hoppas att det går snabbt nu då tills kroppen återställer sig!
    Jag har alltid sett mf som något som händer andra- inte MIG.Precis som alla andra hemska saker. Kunde aldrig föreställa mig hur det är....
    Nej samma här. Trodde ALDRIG att något sådant hände mig.
    Men sedan, när man berättar om att man haft mf, så visar det sig att många andra i ens närhet också har haft mf... bara det att man inte pratar om det.

Usch då för svininfluensa! Krya på dig!
    Fjärde gången gillt?
  • Halmstadtjejjen
    sugarrush skrev 2011-03-08 09:22:40 följande:
    Nej samma här. Trodde ALDRIG att något sådant hände mig.
    Men sedan, när man berättar om att man haft mf, så visar det sig att många andra i ens närhet också har haft mf... bara det att man inte pratar om det.

Usch då för svininfluensa! Krya på dig!
    Det är väl så. Inget ovanligt precis men känns hemskt ändå!
    Jag har alltid haft extremt lätt att bli gravid och haft förhållandevis lätta graviditeter så man tror inte att det ska hända helt enkelt. Jag var inte ens orolig för ett missfall!
    Nästa gång tvivlar jag på att jag ens vågar berätta något för pappan innan jag vet att oroliga tiden har gått över!
    Fast 12 veckor är sjukt läng tid...
    Vi ska vara utomlands 2½ månad i sommar vilket innebär att jag kommer missa RUL denna gången. Får försöka göra UL tidigare här och kanske få ett till när vi kommer tillbaka.
    Denna månaden passade perfekt av så många anledningar. Dels UL dels att jag hade sluppit gå tillbaka till jobbet mellan semester och HP
  • Längtan efter liten

Tråkigt att läsa Halmstadtjejjen. Hoppas du snart är på banan igen och att du snart slutar blöda...
    Styrke kramar.

Längtan efter liten är stor
  • FruW

Nu har jag ringt gyn, fått en tid i morgon bitti, hade hoppats på en tid redan idag, men men., blöder som mens typ, o börjar känna mig lite öm i magen., ngn som kan veta vad det beror på?

Leaeva hade du din blödning flera dagar i sträck?

Lycka till på Vul tjejer, håller tummarna för fina ägg!

Halmstadtjej, beklagar ditt mf! Jag har haft 3 tidiga, o min äl o mens har kommit som vanligt efteråt, men det kan som sagt variera.. Hoppas du snart slutat blöda o känner dig på banan igen!

• Bellas7
    FruW skrev 2011-03-08 10:17:03 följande:
    Nu har jag ringt gyn, fått en tid i morgon bitti, hade hoppats på en tid redan idag, men men., blöder som mens typ, o börjar känna mig lite öm i magen., ngn som kan veta vad det beror på?

Leaeva hade du din blödning flera dagar i sträck?

Lycka till på Vul tjejer, håller tummarna för fina ägg!

Halmstadtjej, beklagar ditt mf! Jag har haft 3 tidiga, o min äl o mens har kommit som vanligt efteråt, men det kan som sagt variera.. Hoppas du snart slutat blöda o känner dig på banan igen!
    Nej jag blödde mer sparsamt än mens men blödde i två eller tre dagar.  Men jag var öm i magen pga att jag då hade ägglossning plus att läkaren trodde att jag kunde ha haft en cysta som sprack under äl därav att jag blödde och hade ont.

Har du tagit gravtest? i bland kan man ju vara med barn och kroppen blir ställd?
    Hoppas att det går bra i morgon
  • Bellas7
    Halmstadtjejjen skrev 2011-03-08 09:32:30 följande:
    Det är väl så. Inget ovanligt precis men känns hemskt ändå!
    Jag har alltid haft extremt lätt att bli gravid och haft förhållandevis lätta graviditeter så man tror inte att det ska hända helt enkelt. Jag var inte ens orolig för ett missfall!
    Nästa gång tvivlar jag på att jag ens vågar berätta något för pappan innan jag vet att oroliga tiden har gått över!
    Fast 12 veckor är sjukt läng tid...
    Vi ska vara utomlands 2½ månad i sommar vilket innebär att jag kommer missa RUL denna gången. Får försöka göra UL tidigare här och kanske få ett till när vi kommer tillbaka.
    Denna månaden passade perfekt av så många anledningar. Dels UL dels att jag hade sluppit gå tillbaka till jobbet mellan semester och HP
    ja tyvärr är ju det ganska vanligt och man räknar med att det aldrig  händer en själv. Jag har haft tre stycken tidiga mf och ett utomkveds så jag vet att det är vanligt med missfall och jag tar verkligen inte ett plus längre förgivet som man gjorde första gången.

Hoppas att du blir med barn fort och inget händer Kram
  • FruW

Jag tog gravtest samma dag mensen kom, mensen va dom vanligt med mkt blod o ont., har inte tagit ngt mer gravtest sen dess.,

• Bellas7
    Ja då har jag varit på vul och läkaren såg fortfarande fyra ägg, i dag storlek 15,2 mm på tre och 16,5 på en. Ska spruta några dagar till och sedan ta ägglossningsspruta.Hon tyckte inte det var någon höjdarkvalite på något av äggen tyvärr. Men tar det sig inte eller jag får mf igen så ska jag börja på extra tabletter nästa månad för att göra min slemhinna stark.

ja så ingen äl förrens till helgen om det blir någon men innebär extra mys då :)
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-03-07 22:23:27 följande:
    Trist, Pixan! Jag har ju haft två knasmå ader på raken, kanske blir 3.e gången gillt? Men hoppas förstås att den stabiliserar sig nu... Vi kämpar vidare tillsammans, glöm inte det!

Kram
    Tack... Ja skönt att inte vara ensam... Ja, hoppas på tredje gången gillt... J-drans kroppar att spöka... Men snart är det vår tur! Det bara måste det vara!!
    Kramar!!
    Bellas7 skrev 2011-03-08 16:34:13 följande:
    Ja då har jag varit på vul och läkaren såg fortfarande fyra ägg, i dag storlek 15,2 mm på tre och 16,5 på en. Ska spruta några dagar till och sedan ta ägglossningsspruta.Hon tyckte inte det var någon höjdarkvalite på något av äggen tyvärr. Men tar det sig inte eller jag får mf igen så ska jag börja på extra tabletter nästa månad för att göra min slemhinna stark.

ja så ingen äl förrens till helgen om det blir någon men innebär extra mys då :)
    Du verkar ha en bra läkare iaf, och skönt att ha en plan... Jag frågade med om sprutor men min läkaretyckte inte det var aktuellt, ska testa en ostimulerad månad och se hur kroppen reagerar... 
    Just nu känns IVF som ett alternativ, "bara" sätta in ett färdig befruktat ägg... men såklart det är mycket meck innan dess... Våra vänner har precis gjort det, och jag kommer "tyvärr" att bli väldigt avundsjuk om det lyckas- även om de brottas med helt andra problem än oss... IVF känns som en genväg!!  

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3